Medlem
nya datordelar

Behöver nytt grafikkort och processor (tycker jag )
Har nu en athlon x2 250 och ett xfx 5770
Min budget ligger på 3 tusen, kan gå lite över om det skulle behövas..
Vad rekommendera ni :D?

Medlem

ha kvar grafik kortet, tills du har pengar att köpa ett "ordentligt" köper du ett för 1,5-2k lär du behöva uppgradera snart igen så.


signatur

Rwa?

Innan någon börjar mobba dig här på FZ, så skriv hellre "datordelar", inte "data delar", det ena är hårdvara, det andra är mjukvara

Det finns många bra grafikkort just nu för ett bra pris; jag har använt mig av ASUS produktutbud flertalet år, har aldrig haft några missöden med deras kort. Jag är ingen expert på Radeonkort, då jag alltid kör med GeForce. Varför inte uppgradera moderkort och grafikkort på en gång?

Annars kanske det kan vara något:

http://tiny.cc/0z0yq


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sitter själv på ett 5770. Fungerar kanon just nu. Att köpa ett nytt kort nu för 3k skulle inte jag rekommendera. Konsollerna driver marknaden. Skulle vänta på nästa generation, men det är min personliga åsikt.

Skrivet av Pooslice:

Sitter själv på ett 5770. Fungerar kanon just nu. Att köpa ett nytt kort nu för 3k skulle inte jag rekommendera. Konsollerna driver marknaden. Skulle vänta på nästa generation, men det är min personliga åsikt.

Konsolerna driver inte PC marknaden, där har du nog fått det om bakfoten. Om man ska invänta nästa generation Xbox eller PS4:a får man nog vänta 2 år, då missar man massor av bra spel. PC:n har nog överlägsen grafik ett tag till, men visst kan det vara besvärligt eller irriterande när det inte funkar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Jag drog ihop ett paket till min brorson häromdagen som du kan få lite tips av .
Hoppade över hårddisk och grafikkort vilket du kan sno från din gamla då likadant som brorsonen tänkte

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=962741...

Det är ett paket som duger just nu och som man senare kan uppgradera både processor/minne och grafik med då sakerna känns trötta.

Medlem

Försök hitta en amd sexkärning för ett bra pris eller i5 2500k finns faktiskt dom som säljer saker som är bra för att dom skaffar bättre försök få tag i det eller ev köp ett nytt uppgraderinspaket i5 2500k och sedan vänta tills jul om du får pengar där o köp ett grafikkort o se om nya serier kommit ut.

Medlem

Håller med markus. Finns ingen anledning att byta grafikkort. Om det är nåt så blir det processorn och ev. RAM. Och det är allt 3000 räcker till. Vänta med grafikkort tills det behövs, för det gör det inte i dagsläget.

1
Skriv svar