Inget kopieringsskydd i From Dust

Robot
Inget kopieringsskydd i From Dust

Ubisofts ständigt omtalade drm-skydd slopas helt i gudasimulatorn From Dust – men det dröjer cirka två veckor. Då släpps en patch som tar bort kravet på uppkopplad verifiering inför varje spelsession.

#from-dust, #ubisoft


Medlem
Inget kopieringsskydd i From Dust

Bra att de i alla fall gör detta i efterhand men det är nog bäst om de är lite mer tydliga tidigare...

Sen så kan ju deras DRM gå och dö men det får vi ta en annan gång

Medlem

Bra. Nästa steg är att låsa upp så vi kan ha mer än 30 fps osv.

Medlem

Tycker Ubisoft borde ha lärt sig nu. Detta är inte första gången de har gjort exakt samma sak och det har misslyckats på exakt samma sätt.

Medlem

Spelet skulle behöva betydligt mer än det

kunna ändra grafik är en sak
och kunna skippa cutscenes är en annan sak
samt att göra om kontrollerna och hur musen rör sig


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Friberg:

Bra. Nästa steg är att låsa upp så vi kan ha mer än 30 fps osv.

Det kan du säkert göra själv i någon config.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:

Bra. Nästa steg är att låsa upp så vi kan ha mer än 30 fps osv.

Det kan du säkert göra själv i någon config.

Nja, bara sett en enda patch som låser upp det, men det sabbar fysiken istället.

Medlem

måste testa detta spel

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:

Bra. Nästa steg är att låsa upp så vi kan ha mer än 30 fps osv.

Det kan du säkert göra själv i någon config.

Det är en otroligt dålig konsolportning, inga grafikinställningar och allt är låst.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:

Bra. Nästa steg är att låsa upp så vi kan ha mer än 30 fps osv.

Det kan du säkert göra själv i någon config.

Det är en otroligt dålig konsolportning, inga grafikinställningar och allt är låst.

Ok :/

Medlem

Bra!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Finns det någon demo till denna spel?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Testade spelet, tog ett par minuter innan jag avinstallerade det.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Ett bra drag av dem, men jag skulle gissa på att de inte gör det för att vara snälla utan snarare för att slippa betala tillbaka alla köpare för att de slängt ut pengar på deras skräp.

Vad FZ inte nämner, men som andra gör, är att patchen även ska innehålla en del andra fixar till spelet. Man ska få ändra grafikinställningar, 30 fps-cappen försvinner, förbättrad muskontroll (Fristående muspekare istället för det där de har nu..) och en hög med buggfixar.
Låter som att de försöker göra rätt för sig. Undrar bara om det är för sent för det stackars spelet.. (Det hade ju potential, men de flesta har nog gett upp om det nu)

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Ett bra drag av dem, men jag skulle gissa på att de inte gör det för att vara snälla utan snarare för att slippa betala tillbaka alla köpare för att de slängt ut pengar på deras skräp.

Vad FZ inte nämner, men som andra gör, är att patchen även ska innehålla en del andra fixar till spelet. Man ska få ändra grafikinställningar, 30 fps-cappen försvinner, förbättrad muskontroll (Fristående muspekare istället för det där de har nu..) och en hög med buggfixar.
Låter som att de försöker göra rätt för sig. Undrar bara om det är för sent för det stackars spelet.. (Det hade ju potential, men de flesta har nog gett upp om det nu)

Är inte det där mer folks önskemål än bekräftade saker?

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Är inte det där mer folks önskemål än bekräftade saker?

Blev osäker, så jag läste det igen och det du säger verkar stämma. Var nog jag som blev positiv av det hela med att de gjorde något rätt och tolkade det andra helt fel..

Medlem

Vågar man hoppas att de ska ha lärt sig nåt och släpper Anno 2070 utan DRM också?

Medlem

Totalt waste of money, trodde det skulle vara lite mer likt Popolous some det var ngn resencent som sa! Helt osant, känns som ett facebook spel me bra grafik

Medlem

Cred till Ubisoft som åtminstone rättar till misstaget och inte på bekostnad av alla kunder.

Medlem

Lite cred till Ubisoft som åtminstone fixar det i efterhand, dock feta minuspoäng för att slarva så extremt överlag med hela portningen!

Nån annan än jag som la märke till prisjaktlänken i artikeln? 449kr som enda och bästa pris????? Det kostar €14.99 på STEAM t o m!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Det krävs en hel del arbete innan From Dust ska vara intressant, oavsett DRM.
Dock så kan man hålla tummarna för att den här historien får dem att ändra inställning andra spel som släpps längre fram.

1
Skriv svar