Svenska Shogun-utmanaren Sengoku filmad

Robot
Svenska Shogun-utmanaren Sengoku filmad

Kriga för fredens skull och tygla dina motståndare med diplomatins konst – i Paradox Sengoku krävs en och annan hjärncell för att lyckas ena det feodala Japan.

#paradox, #sengoku, #total-war-shogun-2


Medlem
Svenska Shogun-utmanaren Sengoku filmad

Vet inte riktigt vad man ska tycka...

Medlem

Shogun är väl egentligen mest för taktiska slag. vilket de gör bra. Medan Sengoku är strategi.
Jag tycker de kompleterar varandra snarare än konkurrerar.

Inaktiv

Så har jag förstått det här rätt?

Dom ska alltså utmana ett av dom bästa mass strategi spelen där du styr hundratals trupper samtidigt med ett spel som .... well ... du inte står en ända trupp på? ... Waaaahahaha lycka till säger jag ..


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Paradox utvecklad strategi ftw! Om jag känner Paradox rätt kommer jag klocka in på minst dubbelt så många timmar som Shogun 2. Inte för att jag tycker det är något fel med Total War eller så. Paradox spel tilltalar mig bara mer helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Red_Gr3mlin:

Så har jag förstått det här rätt?

Dom ska alltså utmana ett av dom bästa mass strategi spelen där du styr hundratals trupper samtidigt med ett spel som .... well ... du inte står en ända trupp på? ... Waaaahahaha lycka till säger jag ..

Nepp, du har inte förstått det rätt De gör inte alls det (jag skyller på FZas rubrik). Alla paradox spel är väldigt nischade och försöker verkligen inte konkurrera med stortitlar av den typen. För att båda vara strategispel i samma tidsperiod där man styr över en Japansk klan på en översikts karta så är de väldigt olika.

Som Lord Martin här ovanför säger, de kompletterar varandra snarare än konkurrerar.

Medlem

Paradox gör alltid världens mysigaste strategispel

Paradox slår ju Shogun 2 med hästlängder i och med Sengoku. Total war shogun 2 är ju egentligen om vi ska vara ärliga enbart en mjölkprodukt


signatur
Medlem

Rubriken är ganska missledande...

Medlem

Förvirrande då det redan finns en spelserie som heter Sengoku.

Gå-och-slå spel till Neo Geo. Senaste spelet i serien släpptes 2001.

http://www.arcade-museum.com/game_detail.php?game_id=9486

Nåja... SÅ lika varandra är dom kanske inte


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Givet köp, jag supportrar Svensk spelindustri.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Får mig helt klart att tänka på Europa Universalis 3, får hoppas på att det blir lite bättre än det då jag tröttnade på det efter ett tag. Men det är helt klart något som jag kommer hålla lite koll på.

Medlem

Japan i all ära, men kunde dem inte valt Kina eller Indien-pakistan området i stället.

Medlem

Kan Sebastian Lind berätta för mig hur detta är en utmanare till Shogun 2?

Medlem

Jag tyker att dom spelen som handlar om Japan har en mera dramatisk historia det är därför det är bättre spel. men Jag tror inte att sengoku kommer att bli bättre än Shogun 2 total war.

1
Skriv svar