Tror ni min processor klarar BF3 fullt ut ?

Medlem
Tror ni min processor klarar BF3 fullt ut ?

Hejsan!

Förhandsbokningen är fixad av battlefield 3
I dagsläget så rekommenderas en 4 kärnig processor av spelet. Minimum 2 kärnig på 2ghz, men kan ändras innan realease

Min dator är en
Intel e8200 dual core 2,67ghz 2kärning
sapphire 6850 1024mb
4gb ram minnen

Tror ni man klarar av spelet fullt ut med detta ? eller bör jag göra en överklockning av min cpu för jag bara kör med 2 kärnor ?

Medlem

Jag tror det kan behövas mer kräm för köra fullt ös för dig. Men man kan aldrig vara säker för ens mer tests har kommit ut.

Medlem

"Fullt ut" som att "spela på högsta inställningar"? Nej, det kommer inte gå med den datorn. Enligt uttalanden från DICE själva så fungerar BF3 allra bäst med 4-6 kärnor. Med 2 kärnor kan det gå rätt trögt. Du har fortfarande tid på dig att samla pengar och uppgradera


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Mm okej! ja vi får se, testar och klockar upp den till 3,4ghz Funkar inte det bra, så köper jag Moderkort+intel i7+ 6gb minne.

Medlem

Rekommenderar dig att köpa den nya i5 2500k processorn eller vänta på Bulldozer.

Medlem

Indeed, finns ingen anledning att lägga extra pengar på en i7'a. Lägg istället pengarna på en kylare och bättre grafikkort. I5'a + byta ut original kylaren gör att man lätt kommer över 4,3 ghz på den.

Inaktiv
Skrivet av xermalk:

Indeed, finns ingen anledning att lägga extra pengar på en i7'a. Lägg istället pengarna på en kylare och bättre grafikkort. I5'a + byta ut original kylaren gör att man lätt kommer över 4,3 ghz på den.

Grafikkortet (Sapphire Radeon HD 6850) är redan bra. Och varför slösa pengarna på ett nyare (men ack dyrare) grafikkort och kylare, när man lika väl kan köpa en bättre processor med fler kärnor som inte kostar så särskilt mycket.

Cores makes a huge different you know. Beställ från Webhallen vetja. Och köp isåfall minst 4 kärnor.

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1164&game=Bat...

Medlem
Skrivet av anon_3125:
Skrivet av xermalk:

Indeed, finns ingen anledning att lägga extra pengar på en i7'a. Lägg istället pengarna på en kylare och bättre grafikkort. I5'a + byta ut original kylaren gör att man lätt kommer över 4,3 ghz på den.

Grafikkortet (Sapphire Radeon HD 6850) är redan bra. Och varför slösa pengarna på ett nyare (men ack dyrare) grafikkort och kylare, när man lika väl kan köpa en bättre processor med fler kärnor som inte kostar så särskilt mycket.

Cores makes a huge different you know. Beställ från Webhallen vetja. Och köp isåfall minst 4 kärnor.

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1164&game=Bat...

men suck syftade på i5 2500k, den Har 4 kärnor Precis som i7'an. Vad som skiljer dem åt är hyper threading och lite högre standard klock. För tusenlappen som skiljer dem åt kan du köpa en noctuna nh-d14 kylare eller en corsair h100. Med dem kan du klocka upp en 2500k till 4.7+ ghz

Inaktiv
Skrivet av xermalk:
Skrivet av easy2991:
Skrivet av xermalk:

Indeed, finns ingen anledning att lägga extra pengar på en i7'a. Lägg istället pengarna på en kylare och bättre grafikkort. I5'a + byta ut original kylaren gör att man lätt kommer över 4,3 ghz på den.

Grafikkortet (Sapphire Radeon HD 6850) är redan bra. Och varför slösa pengarna på ett nyare (men ack dyrare) grafikkort och kylare, när man lika väl kan köpa en bättre processor med fler kärnor som inte kostar så särskilt mycket.

Cores makes a huge different you know. Beställ från Webhallen vetja. Och köp isåfall minst 4 kärnor.

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1164&game=Bat...

men suck syftade på i5 2500k, den Har 4 kärnor Precis som i7'an. Vad som skiljer dem åt är hyper threading och lite högre standard klock. För tusenlappen som skiljer dem åt kan du köpa en noctuna nh-d14 kylare eller en corsair h100. Med dem kan du klocka upp en 2500k till 4.7+ ghz

Oops, my bad

Medlem

"Intel e8200 dual core 2,67ghz"

Skräm upp den lite, så är den fortfarande kraftfull :

http://www.anandtech.com/bench/CPU/2


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

"Intel e8200 dual core 2,67ghz"

Skräm upp den lite, så är den fortfarande kraftfull :

http://www.anandtech.com/bench/CPU/2

Gjorde en överklockning av den till 3.3ghz och får nu 1400extra poäng i 3dmark vantage. dvs ca 16-17% snabbare, vet inte om man ska vara nöjd, men alltid något. Testade och köra upp den till 3.4ghz och höjde vcore till 1.325 men då blev det ostabilt och hängde sig, vet inte riktigt vad det beror på om det är minnen som inte orkade kanske ? sänkte lite, nu kör jag på exakt 1.300vcore så ska hålla den här i ett par dagar och köra i 3.3ghz, se om jag testar en höjning igen med lite mer volt.

Medlem
Skrivet av MarcusF1:
Skrivet av Konfucius:

"Intel e8200 dual core 2,67ghz"

Skräm upp den lite, så är den fortfarande kraftfull :

http://www.anandtech.com/bench/CPU/2

Gjorde en överklockning av den till 3.3ghz och får nu 1400extra poäng i 3dmark vantage. dvs ca 16-17% snabbare, vet inte om man ska vara nöjd, men alltid något. Testade och köra upp den till 3.4ghz och höjde vcore till 1.325 men då blev det ostabilt och hängde sig, vet inte riktigt vad det beror på om det är minnen som inte orkade kanske ? sänkte lite, nu kör jag på exakt 1.300vcore så ska hålla den här i ett par dagar och köra i 3.3ghz, se om jag testar en höjning igen med lite mer volt.

När du klockar, kollar du inte vad du kör minnena i ?
Ok klock iofs, men du kan testa att volta upp minnen och Nordbryggan, men läs på först.
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Edit : Beroende på HUR du klockat, kan du titta o jämföra med ung en E8600 i min första länk.
Notera att 2 st identiska cpu klock/Mhz (ex 3.3 Ghz) kan ge bättre/sämre irl prestanda, mest beroende på vald multipel och hur hög Fsb du kör. (låg multipel och hög fsb ger mer än tvärtom och dividers kan användas för att sänka minneshastigheten om de inte klarar synkront)


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Har en 2.66 ghz dual core och körde betan. Ej klockad dock. Blir defintivt en uppgradering för mig då frostbite käkar cpu till mellanmål.

Medlem

Nu har jag den uppe på exakt 3500mhz och ca 20% snabbare mot förut. Stannar här! ska bli intressant och se om den kan ge BF3 en ordentlig fight den 27:e tackar för alla svar!

Medlem

DU MÅSTE HA MINST EN QUAD CORE TRO MIG!!! XD Frostbite motorn flyter på extremt segt på dualcore, det är i alla fall vad jag har erfarenhet av hade en dualcore ett rätt långt tag när jag lirade BFBC2, skaffade sen en quad och det flöt då på utan problem. Sitter med ett gtx460 och 4 gig ram till det.


signatur

cags

Medlem
Skrivet av cags91:

DU MÅSTE HA MINST EN QUAD CORE TRO MIG!!! XD Frostbite motorn flyter på extremt segt på dualcore, det är i alla fall vad jag har erfarenhet av hade en dualcore ett rätt långt tag när jag lirade BFBC2, skaffade sen en quad och det flöt då på utan problem. Sitter med ett gtx460 och 4 gig ram till det.

Håller faktiskt med här. Alfan använde runt 75% av min 2500k (oklockad) och då får du tänka på att den är avsevärt starkare än en gammal Duo Core.

Medlem

Okej ni har säkert rätt, tror er men testar spelet ändå, skulle det bli för uselt med min cpu, så köper jag nytt direkt.
Är lite inne på att lämna intel, och köpa kommande Bulldozer om den får ett vettigt pris eller så köper jag AMD Phenom2 X6 1100T 3.3ghz om dom gör en prisnedsättning på den. Samt 8gb + moderkort.

Har en lite dum fråga, har kört med intel väldigt länge nu, och ska spara chassi och nätdelen på 750w och mina hd,s om jag köper nya amd delar, passar amd till min nätdel då, är strömkontakterna likadana som till moderkort som stödjer amd ? chassit är väll detsamma för alla, ATX har jag för mig, var så förr iaf.

Inaktiv

Som jag skrev, det glider inte på bra, inte ens på low för mig (2.66ghz dual). Då har jag XFX Radehon HD 5850 1gb bla bla. Och i alfan hade de inte ens ultra som man kunde testa.

Här är min kommande burk för bf3, overkill visst, men ska de liras så ska de liras med flyt. Men då kan jag lira med fraps och ha absolut högsta upplösning. För dina frågor vet jag inte, jag håller mig till kära intel.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/841194/groovey

Skrivet av M.Biiz:

Som jag skrev, det glider inte på bra, inte ens på low för mig (2.66ghz dual). Då har jag XFX Radehon HD 5850 1gb bla bla. Och i alfan hade de inte ens ultra som man kunde testa.

Här är min kommande burk för bf3, overkill visst, men ska de liras så ska de liras med flyt. Men då kan jag lira med fraps och ha absolut högsta upplösning. För dina frågor vet jag inte, jag håller mig till kära intel.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/841194/groovey

Det där var väl lite väl overkill?

Graffekort för 9000:- Hahaha..nä visst ja då var det ju ett spel med också


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar