Nya Wii-varianten blir inte mindre

Robot
Nya Wii-varianten blir inte mindre

Rapporterna om att nya Wii-modellen blir mindre stämmer inte.

#nintendo


Medlem
Nya Wii-varianten blir inte mindre

Stackars kossa, helt snustorrt i spenarna :'(

Medlem

"I dagsläget finns inga planer att släppa Wii-modellen i Nordamerika, utan vi européer (som alltid klagar på färre exklusiviteter) får helt enkelt något unikt att "skryta" om."

Inte nog med att det är en dåligt att ändra på hårdvaran så här sent i en konsols "life-cycle" men att släppa den bara till oss i Europa, wtf

Först snälla handen med att ge oss Xenoblade, straxt efter spark i skrevet.

Sony Playstation ftw, regionsfri konsol

Medlem

Med tanke på att Wii har väldigt få bra spel redan som det är så känns det ju väldigt tråkigt ta bort GC stöd så man inte kan spela några av de gamla klassikerna. Riktigt dåligt Nintendo!

MFZ
Medlem

jag antar att den kommer vara snorbillig. wii sjunger ju redan nu på sista versen och en nedgraderad version av samma konsol lär ju inte gå att kränga speciellt dyrt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Skrivet av Gaara:

Sony Playstation ftw, regionsfri konsol

Sony, som tog bort features på konsoller som redan var sålda, betalade och stod hemma i vardagsrummen. Vilka hjältar!

Nintendo dödade iaf inte gamecube-stödet med en obligatoriskt firmware-updatering...

Medlem

Så Nintendo gör en Sony?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Gaara:

Sony Playstation ftw, regionsfri konsol

Sony, som tog bort features på konsoller som redan var sålda, betalade och stod hemma i vardagsrummen. Vilka hjältar!

Nintendo dödade iaf inte gamecube-stödet med en obligatoriskt firmware-updatering...

Tänker du på Linux stödet nu eller? De tog bort det för alla och inte bara oss i Europa

Skrivet av Gaara:

Tänker du på Linux stödet nu eller? De tog bort det för alla och inte bara oss i Europa

Ja det var ju "rättvist"

Frågan är om Wii Family Edition (som den nya versionen heter) kommer att ersätta den gamla helt i europa, eller om man kommer kunna köpa båda (som 360 arcade och elite)

Medlem

Jag vet inte vad jag ska säga, detta är ren idioti...
Det enda jag kan säga är, varför?

Medlem
Skrivet av ingen aning:

Jag vet inte vad jag ska säga, detta är ren idioti...
Det enda jag kan säga är, varför?

För att locka nya kunder med ett billigare pris. Jag bryr mig inte om GC stöd eller inte, eftersom jag redan har en GC. Hade denna funnits när jag köpte mitt Wii hade jag valt den modellen.

I övrigt: Förstår inte folk som gnäller på att de breddar sortimentet. Det är ingen som tvingar er att köpa den nedskalade varianten...

Medlem

Så vad är skillnaden? Snälla säg att den kostar mindre åtminstånde, annars är man ju dummare än dummast om man skulle köpa den här


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av MachOne:

Stackars kossa, helt snustorrt i spenarna :'(

http://fc05.deviantart.net/fs71/f/2010/278/8/d/nintendo_cow_p...

Är det Nintendo som mjölkas? Det var väl lite fel?

Skrivet av paspa:
Skrivet av ingen aning:

Jag vet inte vad jag ska säga, detta är ren idioti...
Det enda jag kan säga är, varför?

För att locka nya kunder med ett billigare pris. Jag bryr mig inte om GC stöd eller inte, eftersom jag redan har en GC. Hade denna funnits när jag köpte mitt Wii hade jag valt den modellen.

I övrigt: Förstår inte folk som gnäller på att de breddar sortimentet. Det är ingen som tvingar er att köpa den nedskalade varianten...

Jo, den gamla varianten kommer utgå ur sortimentet kring jul. Glömde att lägga till det, fixar!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jo, den gamla varianten kommer utgå ur sortimentet kring jul. Glömde att lägga till det, fixar!

tror att deras plan är att stressa europeer till att köpa en wii konsol innan jul

MFZ
Medlem
Skrivet av ingen aning:
Skrivet av Sebastian Lind:

Jo, den gamla varianten kommer utgå ur sortimentet kring jul. Glömde att lägga till det, fixar!

tror att deras plan är att stressa europeer till att köpa en wii konsol innan jul

ja, sen ere väl dags att börja hypa och lansera den där nya konsollen med gigantkontrollern.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag förstår inte vad Nintendo håller på med.
Släppa en ny version av döende konsol med mindre feats... en ny design som dessutom inte är mindre eller ser speciellt annorlunda ut.
Undrar om dom kommer att sänka priset speciellt mycket. Wii går att får tag på för 1300kr (1002kr på amazon.co.uk) i butik.
Dessutom, alla som vill ha ett wii lär ju äga ett redan vid det här laget.
Känns helt meningslöst.

Medlem

Jag köper hellre en gamecube än den här


signatur

Game long and prosper

Medlem

det roligaste är att den är DYRARE! än den gamla modellen

webhallen tar 1290kr för den gamla modellen och 1599kr för den nya


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

man behöver en gaffeltruck till den nya kontrollen ..

1
Skriv svar