FZ Play – Historien om Battlefield

Medlem

Just nu är det BF2, men tror och hoppas att BF3 kommer ta allt till en nivå högre.
Inte för att jag skulle palla spela bf2 nu, men då, när det var nytt. Mitt första FPS online spel, jo man har väldigt många minnen från bf2.

p0k
Medlem

Testade alphan, som vart tråkig som fan för mig. Visst kommer det säkerligen bli bättre men BF3 är BC2 med snyggare grafik, nya vapen och lite flygplan.

Men fanboi's är fanboi's.

Medlem
Skrivet av TexN:

Just nu är det BF2, men tror och hoppas att BF3 kommer ta allt till en nivå högre.
Inte för att jag skulle palla spela bf2 nu, men då, när det var nytt. Mitt första FPS online spel, jo man har väldigt många minnen från bf2.

Jag håller verkligen inte med dig där. Det kändes inte alls som Bad Company 2 enligt mig. Jag tycker detk änns som en värdig uppföljare till BF2. Det känns dock inte som BF2, men inte som BC2 heller. Tyckte om vad de gjort med spelet iaf.

Medlem

Good effect on target... Kan knappt bärga mig!

Medlem

Då jag och min kompis satt och spela bf 1942 mot hans far (vi slog han oftast och vi var inte mer än 7-8 år) så blir det nog antingen bf1942 eller vietnam

Medlem

Bf2142 är min favorit, BF2 i all ära men 2142 hade fler funktioner vilket gjorde squad spel roligare, många timmar på Camp Gibraltar

Inaktiv

jag gillade battlefield vietnam

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av TexN:

Just nu är det BF2, men tror och hoppas att BF3 kommer ta allt till en nivå högre.
Inte för att jag skulle palla spela bf2 nu, men då, när det var nytt. Mitt första FPS online spel, jo man har väldigt många minnen från bf2.

Jag håller verkligen inte med dig där. Det kändes inte alls som Bad Company 2 enligt mig. Jag tycker detk änns som en värdig uppföljare till BF2. Det känns dock inte som BF2, men inte som BC2 heller. Tyckte om vad de gjort med spelet iaf.

Tror du missklickade citeringsknappen lite

Inaktiv

Jag hoppas då att favoriten kommer bli Battlefield 3, men det är omöjligt att säga just nu. Jag har dock gillat alla PC-spelen i Battlefield serien. Synd bara att man missade så mycket av BF2142.

Medlem

sugen att se filmen men det fungerar inte alls....
servern lagt av?

Medlem

Bf2 sen BC2 för min del.

Medlem

Härlig sammanfattning av Battlefield-serien, riktigt kul att se!

Medlem

5½ timme sedan nyheten publicerades och filmen buffrar fortfarande snuskigt långsamt :<<
Tycker det borde vara fixat nu :'(

Medlem

1942 är ju spelet jag lirat mest men bästa måste bli BC2


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Pinball Dreams ftw! Oj vad man satt å nötte det back in the days
Spelade även fantasies, motorhead, codename eagle innan den gudomliga Battlefield seriens begynnelse
BF2 är nog det bästa som kommit av dem, men har haft mer kul i BF1942, ah the memories!

Medlem

Blev jäkligt nostalgisk av det där klippet. Men kvalitén kunde vara lite bättre. FZ är väl inte direkt i framkant när det gäller egenproducerade reportage mm. Det lät lite krystat och som om han läste innantill. Man hörde väldigt tydligt när ni klippt inspelningen för volymen ändrades några gånger och kvalitén på röstspåret ändrades.

Lite saker bara att tänka på nästa gång! Men kul att ni vågar er in på det mediet också!
Practice makes perfect!

GO FZ!

Medlem

2142


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skitbra film, jag älskar retroperspektiv Ni borde göra en med Cod, även om serien suger idag så är den värd att minnas dess storhetsdagar i 1an, 2an och 4an.

För övrigt är min favoritdel i BF 2142, men Bad Company 2 kommer inte långt efter


signatur

Game long and prosper

dzl
Medlem

Mycket trevlig film! Det enda jag har synpunkter på är att Calle pratar liiiite för fort. Annars var det toppen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KnäckeHäxan:

Blev jäkligt nostalgisk av det där klippet. Men kvalitén kunde vara lite bättre. FZ är väl inte direkt i framkant när det gäller egenproducerade reportage mm. Det lät lite krystat och som om han läste innantill. Man hörde väldigt tydligt när ni klippt inspelningen för volymen ändrades några gånger och kvalitén på röstspåret ändrades.

Lite saker bara att tänka på nästa gång! Men kul att ni vågar er in på det mediet också!
Practice makes perfect!

GO FZ!

We practice!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dzl:

Mycket trevlig film! Det enda jag har synpunkter på är att Calle pratar liiiite för fort. Annars var det toppen!

Noterat. Knepigt att lägga voice over måste jag säga.


signatur
Inaktiv

För mig är den absolut roligaste spelupplevelsen jag haft någonsin Battlefield 1942-modden Desert Combat. Den spöar allt som någonsin gjorts i modväg till något BF-spel eller något annat.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv

Lirade Codename Eagle på våra LAN i högstadiet , riktigt kul. Kommer ihåg att jag fick rysningar när BF-musiken drog igång när man laddade en bana i BF1942.


signatur

War never changes.

Medlem

Efter ha spelat Battlefield 3 alphan så har det redan blivit en favorit, trots sitt ofärdiga tillstånd.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Inte alls hypad för BF3 längre efter spelat alphan, nästan ångrat att jag förbeställt det med!

Tycker filmen är jättebra intiativ från FZ och ser gärna mer liknande, dock tycker jag inte Calle har den där rätta berättarrösten, kan ni inte hyra in Morgan Freeman eller nånn?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av UOme:

Inte alls hypad för BF3 längre efter spelat alphan, nästan ångrat att jag förbeställt det med!

Tycker filmen är jättebra intiativ från FZ och ser gärna mer liknande, dock tycker jag inte Calle har den där rätta berättarrösten, kan ni inte hyra in Morgan Freeman eller nånn?

Eller kanske Sean Connery? Jag som tränar varje kväll när det läses saga för lillspik. Kanske därför han inte somnar...


signatur
Medlem

1942 är min favorit givetvis, extremt många timmar spelade på det. Speciellt i klansammanhang, matcherna höll i minst 80 minuter när man lirade. Ingen skulle antagligen orka med något sådant idag.

Lite trist att Wake är den banan som blir mest välkänd, det fanns klart bättre maps. Singleplayerdemot utav bf1942 körde ju t ex Tobruk som var en riktigt rolig map, sen har man även Battle of the Bulge och Aberdeen. Vad som gjorde dessa banor bra var att det saknades flyg, något som sedan det första battlefieldspelet varit rejält obalanserat.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Battlefield 3
13.37% (180)

nuff said

Medlem
Skrivet av Dumlen:

1942 är min favorit givetvis, extremt många timmar spelade på det. Speciellt i klansammanhang, matcherna höll i minst 80 minuter när man lirade. Ingen skulle antagligen orka med något sådant idag.

Lite trist att Wake är den banan som blir mest välkänd, det fanns klart bättre maps. Singleplayerdemot utav bf1942 körde ju t ex Tobruk som var en riktigt rolig map, sen har man även Battle of the Bulge och Aberdeen. Vad som gjorde dessa banor bra var att det saknades flyg, något som sedan det första battlefieldspelet varit rejält obalanserat.

Clanmatcher i bf42 är oslagbara ja! Bomba skiten ur motståndarna med synkroniserade anfall, ninjastrategier och pressen av att vara sista man kvar på kartans enda vita flagga. Får rysningar bara jag tänker på det.
Lite synd att det är så meckigt att få ihop bara, 8v8 i 4x20 min kräver lite organisation, jag är förvånad över hur smidigt det fakiskt fungerade med up north. Var väl kanske lite det som fick spelet att dö av framåt slutet när bf2 kom. Hur är med de nyare spelen? Finns det någon stor clanscen och vilka regler används?

Får även hålla med om att de tankbanor du nänmnde är de bästa i hela spelet ja. Trots att jag som oftast körde plan, och det riktigt bra.

Medlem

BF1942 helt klart! Aldrig haft så kul med ett spel förut, nu var det iofs ett tag sen jag lirade det, crashar ju bara på nya datorn.
Var enklare att döda snipers i BF1942, nu har dom ju laggt till för mycket gräs och träd hehe, ibland är det inte bra med nyare grafikmotorer.

123
Skriv svar