Metro: Last Light

Robot
Metro: Last Light

Snart är vintern här med alla problem för lokaltrafiken den innebär. I Moskvas tunnelbanenät är situationen rejält värre men ändå längtar vi efter att få köpa en biljett.

#metro-last-light, #4a-games, #gsc-game-world, #stalker-shadow-of-chernobyl


Medlem
Metro: Last Light

Ser framemot det som tusan! Sitter och spelar genom Metro 2033 nu, gameplay:et är lite halvtaskigt men atmosfären är så enormt underbar!


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem

Aj, törs inte läsa eftersom jag inte spelat ettan. Tyckte mig skymta en spoiler i texten!


signatur

Memento Mori

Medlem

Längtar obeskrivligt mkt

Medlem

bildtexterna har fått sig ett angenämnt lyft och lockar till skratt varje gång ... har ni ansträngt er mot detta mål eller bara råkar det komma om och om igen nowadays?


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Bara jag som tyckte att metro var (ursäkta uttrycket) riktigt B?
Kändes gammalt och oklart.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Bara jag som tyckte att metro var (ursäkta uttrycket) riktigt B?
Kändes gammalt och oklart.

"Bara Du!" - Lasse-stefanz

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Annanaz:

Bara jag som tyckte att metro var (ursäkta uttrycket) riktigt B?
Kändes gammalt och oklart.

"Bara Du!" - Lasse-stefanz

Hmm antar det då.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Annanaz:

Bara jag som tyckte att metro var (ursäkta uttrycket) riktigt B?
Kändes gammalt och oklart.

"Bara Du!" - Lasse-stefanz

Hmm antar det då.

Kommer kanske framstå som en fanboi, men what ever!
Oklart kan jag hålla med om, och vissa delar av spelet önskade jag vore mer polerade/färdiga. Men att kalla det B är en överdrift.
B skulle jag snarare kalla Call of Duty spelen, med never ending waves av fiender, tråkigt och dumt ai.
Stanna upp i CoD Och tänk på allt som händer i bakgrunden och se hur stelt och B det ser ut.
Exempel:
MW 3 trailer/gameplay videor där man ser helikoptrar flyga en bit bort. Det ser bokstavligen ut som om de hänger från en tråd, som för de med konstant hastighet i en och samma riktning.
Eller varför inte black ops, precis i början där det fullt med helikoptrar, lider av samma dock-teater-fysik. Samma med varenda fordon man sätter sig i. Även fordon man möter.

Mycket med CoD-spelen känns enormt B.
/flame off.

Medlem
Skrivet av Puerten:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Annanaz:

Bara jag som tyckte att metro var (ursäkta uttrycket) riktigt B?
Kändes gammalt och oklart.

"Bara Du!" - Lasse-stefanz

Hmm antar det då.

Kommer kanske framstå som en fanboi, men what ever!
Oklart kan jag hålla med om, och vissa delar av spelet önskade jag vore mer polerade/färdiga. Men att kalla det B är en överdrift.
B skulle jag snarare kalla Call of Duty spelen, med never ending waves av fiender, tråkigt och dumt ai.
Stanna upp i CoD Och tänk på allt som händer i bakgrunden och se hur stelt och B det ser ut.
Exempel:
MW 3 trailer/gameplay videor där man ser helikoptrar flyga en bit bort. Det ser bokstavligen ut som om de hänger från en tråd, som för de med konstant hastighet i en och samma riktning.
Eller varför inte black ops, precis i början där det fullt med helikoptrar, lider av samma dock-teater-fysik. Samma med varenda fordon man sätter sig i. Även fordon man möter.

Mycket med CoD-spelen känns enormt B.
/flame off.

hmm själv tycker jag Metro är stelt. AI:n känns dum och gammal. Uppdragen är simpla och rätt tråkiga (gå från A - B)
många funktioner som är helt värdelösa.
etc.
Huvudsak tycker jag spelet känns som Crysis (Nej säger inte det är en RIPOF på något sätt)
Men vad jag menar med det är att själva gameplayn suger, AIn är typ lika dum, repetivt etc. Men med riktigt bra grafik.

Personligen tycker jag COD4s campain var roligare en Metros. dock båda värda att spela igenom.
Men det finns så mycket bättre.


signatur

Rwa?

Medlem

Edit: blev en konstig dubbel post, så skrev om den så den inte skulle ta så mkt plats. hittar inte radera ngn stans


signatur

Rwa?

Medlem

Jag är också förbannat sugen på Last Light. Att action-scenerna var lite halvtaskiga i 2033 gjorde inget för stämningen var så underbart fantastisk!!!
Om det är någon som är sugen så är boken minst lika bra, om inte bättre

Medlem

Yay man är samma kille från första !!! ;P ;P ;P men.. det fanns ju två slut o.o en ond och god varför forsätter man??

Medlem

Håller med NatsuX Grymt bra miljöer 5 st +++++

Medlem

Ett hett tips är att läsa böckerna. Första är riktigt bra och håller på att rota mig igenom 2034. Höjer stämningen i metro ännu mer när man vet lite mer om huvudpersonerna!

1
Skriv svar