Gamestop river gratiskoder till Deus Ex

Robot
Gamestop river gratiskoder till Deus Ex

Amerikanska pc-versionen av Deus Ex: Human Revolution plockas bort från hyllorna eftersom den innehåller gratis Onlive-koder.

#nyhetstips, #deus-ex-human-revolution-1, #square-enix


Medlem
Gamestop river gratiskoder till Deus Ex

Vilket arslemove.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Hehe smart marknadsföring där av Onlive! Lite som när Sony skickade med en BluRay spelare och därmed sålde alla PS3 med förlust för att sedan vinna loppet mellan BR och HDDVD ^^

Medlem

satans...ytterligare en "digital streaming-service".

Dåligt drag dock då dom inte ens har tjänsten än!

Medlem

Helt förståeligt och konstigt att Square Enix inte informerat om det. De hoppades väl på att det inte skulle uppmärksammas.

Hur kan idioter som Gamestop fortfarande finnas på marknaden?

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Helt förståeligt och konstigt att Square Enix inte informerat om det. De hoppades väl på att det inte skulle uppmärksammas.

Detta ja men att de tidigare valde att öppna spelen och plocka bort dessa koder är det inte. Är ganska säker på att de hade fortsatt sälja spelen utan koder om inte detta uppmärksammats som det nu har gjorts. Börjar mer och mer luta åt en bojkott av denna kedja för min egna del iaf.

Medlem

Om dom är så mycket emot andra onlineställen att skaffa spelet ifrån, så är det konstigt att dom inte beslutade att inte sälja Deus Ex direkt då det använder sig av Steamworks. Steam måste ju ses som en konkurrent då också.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gagoff:

Helt förståeligt och konstigt att Square Enix inte informerat om det. De hoppades väl på att det inte skulle uppmärksammas.

Detta ja men att de tidigare valde att öppna spelen och plocka bort dessa koder är det inte. Är ganska säker på att de hade fortsatt sälja spelen utan koder om inte detta uppmärksammats som det nu har gjorts. Börjar mer och mer luta åt en bojkott av denna kedja för min egna del iaf.

Point PcGamer!

Jag har inte koll på vad de gjort förut som skulle ge skäl till en bojkott dock.
Tacka vet jag webhallen och play.com

Medlem

Jamen, alltså så korkat. Bojkotta Gamestop.
Som FUtech sa, de har inte ens en tjänst att erbjuda ännu. Suck...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Vem köper något på gamestop liksom?


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Hur kan idioter som Gamestop fortfarande finnas på marknaden?

Precis, Gamestop där jag bor har världens sämsta skitpersonal! Dom har blåst mig på pengar 5/10 gånger jag gjort affärer där.

Nepp, handlar oftast på Game och Webhallen numer


signatur

Game long and prosper

Medlem

Min fråga är: Kan detta verkligen vara lagligt? Alltså att öppna spelen innan de säljes och ta bort saker ur dem?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Finns det ens folk som köper spel hos Gamestop? Detta låter som en uppdiktad nyhet. Helt omöjligt att det skulle finnas folk som köper grejer hos Gamestop.

Inaktiv

Gamestop är faktiskt den enda spelbutik som blåst mig på en förhandsbokning. Den enda spelbutik som jag skyr som pesten när det gäller spelköp.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Hur kan idioter som Gamestop fortfarande finnas på marknaden?

Världen är full av lättlurade människor.

Skrivet av Thumba:

Min fråga är: Kan detta verkligen vara lagligt? Alltså att öppna spelen innan de säljes och ta bort saker ur dem?

Har de brutit förpackningen och tagit bort innehåll kan jag knappast tro att det vore lagligt att sälja produkten som ny till fullpris.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av slartibartfast:

Hur kan idioter som Gamestop fortfarande finnas på marknaden?

Precis, Gamestop där jag bor har världens sämsta skitpersonal! Dom har blåst mig på pengar 5/10 gånger jag gjort affärer där.

Nepp, handlar oftast på Game och Webhallen numer

Så sant. Handlar också bara på Game och Webhallen nu för tiden.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det är riktigt kasst att kassera något som spelskaparna/distributören har inkluderat som något extra i spelet.
Det är samma sak som att de tex skulle öppnat en samlarutgåva av Catherine och plockat bort boxershortsen man får med där, för att de tycker det är osmakligt. Det är en del av produkten, och om det inte finns med så är inte den komplett.

De får något mindre minus för att de faktiskt slutat sälja spelet helt, vilket de egentligen skulle gjort från allra första början.

Medlem

Fy fan vad jag inte kommer handla på Gamestop igen. Om dom inte vill "marknadsföra" Onlive genom att låta kupongen följa med så är det bara en sak för dom att göra, sälj inte spelet överhuvudtaget!!

Trodde dom att deras handling skulle gå obemärkt? Nu blev det bara större och gratis reklam för Onlive samt dålig PR för Gamestop.

Jag hoppas verkligen att idioten som kom på denna idiotiska idé är nöjd med sig själv

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Finns det ens folk som köper spel hos Gamestop? Detta låter som en uppdiktad nyhet. Helt omöjligt att det skulle finnas folk som köper grejer hos Gamestop.

Här i Skövde så har jag fått ett flertal sköna deals när Gamestop hade rea för ett par veckor sedan! Mitt senaste köp var Valkyria Chronicles till PS3an för 98 kr, och det var i nyskick, alltså inte begagnat.

Gillar inte att Gamestop ska göra såna här idiotiska saker. Men jag kan inte heller förneka att jag hittat ett par grymma deals som jag sparat pengar på när jag handlat på Gamestop.

Medlem

Har aldrig köpt på GameStop och kommer nog aldrig göra det heller, bor i Göteborg och om man tittar på deras priser och jämför de med Webhallens så är det bara att säga adjö.

Ännu en plattform, tror inte det...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ingen i Sverige verkar drabbas eftersom inte Onlive finns här och inga koder heller.
Men det är onekligen populärt att basha stora företag som Gamestop, Microsoft och Activision eftersom de är företag som vill tjäna pengar.
Så löjligt att prata om bojkottning, de flesta på fz vet nog tillräckligt om spel för att beställa dem på nätet och behöver inte hjälp från butiksbiträden. Så jag förstår inte varför det klagas på ett företag som så få aldrig associerats med.

Anledningen till varför de rev koderna är ju eftersom de arbetar på en egen spelplattform och vill då inte stödja en konkurrent, precis som det skrivs i nyheten.
Vilket vinstdrivande företag skulle stödja konkurrenten, oavsett marknad?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Om dom är så mycket emot andra onlineställen att skaffa spelet ifrån, så är det konstigt att dom inte beslutade att inte sälja Deus Ex direkt då det använder sig av Steamworks. Steam måste ju ses som en konkurrent då också.

Det är dock en rejäl skillnad mellan att måsta ha Steams skit-klient installerad bara för att få spela (poänglöst) och att få streama ett helt spel via onlive.
Onlive är som att hyra en film via voddler/sf.se/cdon, hyr och spela på datorn (förenklat) medan steam är mer som en blu-ray spelare. Köp spelet i butik eller på nätet, sen måste du köra det via Steam för att få njuta av filmen alls.

Skrivet av Zmizk:
Skrivet av Vorheece:

Finns det ens folk som köper spel hos Gamestop? Detta låter som en uppdiktad nyhet. Helt omöjligt att det skulle finnas folk som köper grejer hos Gamestop.

Här i Skövde så har jag fått ett flertal sköna deals när Gamestop hade rea för ett par veckor sedan! Mitt senaste köp var Valkyria Chronicles till PS3an för 98 kr, och det var i nyskick, alltså inte begagnat.

Gillar inte att Gamestop ska göra såna här idiotiska saker. Men jag kan inte heller förneka att jag hittat ett par grymma deals som jag sparat pengar på när jag handlat på Gamestop.

Gamestop, Game, EB Games, allt är samma skrot och korn i grunden, kolla bara vilka som äger huvudföretagen så ser ni.
Butikerna lever på att köpa begagnade spel billigt och sälja dem dyrt samt sälja spel till release till sjuka överpriser till ovetande randoms.

Slår vad om att du kunde hitatt Valkyria Chronicles mycket billigare på ebay, eller liknande långt tidigare. Importera nya spel via Zavvi och de kostar 250-350kr på release (nya), 699 i butik eller 599 billigast på nätet.
Själv köper jag inga spel här i sverige annat än begagnat, varför skulel jag betala flera hundra extra till en mellanhand för att vara snäll?
Tacka vet jag engelska eller (regionsfria spel) amerikanska återförsäljare, deras prissättning är ju mycket bättre!

OnT:
Rena skifasoner, svenssons och casuals kan sluta stödja dessa vampyrer som suger pengar från såväl spelare som spelutvecklare!
En deal med en sådan kedja är som en deal med hin onde, du kan aldrig tjäna på det även om de ofta får dig att tro att du gjort ett bra köp (se häst/bilhandlare)

Medlem

gamsestop dra åt helvete snälla -.-'' asså online måste man väl få spela!!

Medlem

Varför är Sverige så sjukt dyra på spel? Själv köper jag från Zavvi eller Webhallen om jag inte kan vänta några dagar på ett nytt spel.

GameStop är den dyraste spel butiken och när man köper spel så är dom redan öppnade. Om inte spelen är factory sealed så är dom inte nya utan used enligt mej.

Slår vad om att när folk byter in spel hos GameStop och spelen är i bra skick så säljer dom spelen som nya, skulle inte förvåna mej alls.

Medlem
Skrivet av Jimbo66:

gamsestop dra åt helvete snälla -.-'' asså online måste man väl få spela!!

indeed... men det är inte att spela online det handlar om utan Onlive koder. Onlive är en streaming tjänst för spel.

Håller med om att STEAM är dyrt vid nyrelease av spel, men just nu har jag över 100 spel på mitt konto som har kostat under 2000:- Jag har fått mycket av pengarna, och det går att spara en rejäl slant om man väntar ett par månader eller ett år.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Japp, det är riktigt billigt att handla på Steam om man inte måste spela spelet första dagen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av apanbajs:
Skrivet av Jimbo66:

gamsestop dra åt helvete snälla -.-'' asså online måste man väl få spela!!

indeed... men det är inte att spela online det handlar om utan Onlive koder. Onlive är en streaming tjänst för spel.

;/

12
Skriv svar