Få pengarna tillbaka om du köpt From Dust via Steam

Robot
Få pengarna tillbaka om du köpt From Dust via Steam

De som inte vill vänta på Ubisofts patch till den katastrofala pc-versionen av From Dust erbjuds pengarna tillbaka.

#valve, #ubisoft


Medlem
Få pengarna tillbaka om du köpt From Dust via Steam

bra gjort av valve

Medlem

Så ska det låta.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kan ju i alla fall hoppas att det får någon effekt på branschens intsällning till att släppa spel som inte är färdiga. Tänker inte ha några höga förhoppningar och hålla andan i väntan dock


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag har inte märkt några problem med spelet alls. Skönt

Medlem

Är ju egentligen inte valve utan Ubisoft som betalar hela kalaset

Medlem

enda bra grejjen ubi nånsin gjort


signatur

Meep!

Medlem

Vad håller ni på med?

Medlem

Ubisoft och DRM-problem? Vilken lågoddsare.

Medlem

Oj! Det var otippat!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Man var dum som köpte spelet. Skulle ha tankat ner det istället och sluppit allt strul med DRM.

Man kan ju iofs göra både och... hmm...

Medlem

Funka fint fint för mig, launcha det utanför steam bara, men vill ha tillbaka pengarna ändå >: p

Medlem

Kom på att jag bara har sista banan kvar i story mode. Om man skulle vara snål kan man ju alltid kräva pengarna tillbaka när man spelat färdigt

Medlem

Konsumentmakt funkar! - trevligt att se.

Medlem

Äntligen tar någon ansvar för ett trasigt spel, Treyarch och Activision borde ha gjort samma sak, men dom är för greedy


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det ända rätta.
Själv är jag dock nöjd med spelet, inte stött på något fel än så länge

Medlem

Vad var det igentligen som var fel på spelet? Förutom att det var så fruktansvärt dåligt då

Medlem

Hahahaha, var det SÅ dåligt alltså??

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av vuze2143:

bra gjort av valve

Det är väl snarare Ubisoft och inte Valve som ska ha "beröm", om nu någon ska ha det.

Medlem

Synd bara att skadan liksom är skedd för så många, detta kan ju bara ses som skadekontroll.

Själv så köpte jag det på steam på releasedagen, och jag har inte haft några som helst problem. Jag har förvisso inte haft några problem med några DRM som helst, och känner ingen som haft det heller. Jag är ganska övertygad om att problem med DRM är ett problem som bara en liten minoritet har, men som den stora massan utav högljudda, griniga forumtroll har adopterat som en principfråga.

Spelet var en liten besvikelse dock, jag var rätt hypad över det. Främst så märkte man av att spelet utvecklats till konsol också, (klumpiga konsol-kontroller, små banor, futtigt med features, mm). Fokuset i spelet låg lite väl mycket på fin grafik och "häftiga scenarios" och inte så mycket på utmaningar, vilket kändes dåligt. Fast för 15 euro så ska man ju inte vänta så för mycket!

Men jag orkade iallafall spela igenom hela "storyn" plus alla utmaningar, så det var ju inte direkt dåligt heller. Så jag tänker nog inte be om pengarna tillbaka, det vore bara sniket!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av vuze2143:

bra gjort av valve

Det är väl snarare Ubisoft och inte Valve som ska ha "beröm", om nu någon ska ha det.

Kan lova dig att Valve har något med detta att göra. Vore inte första gången Valve bryr sig om sina kunder.

Medlem

Jag har blivit lite lurig, jag köper inget spel på release eller förbokar spel som jag tycker "ser" roligt ut, som i detta fall detta. Alla klagade och spelet vart ett fail på PC, (patch on the way). så att.

Medlem

Jaså, det var så illa till PCn.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Jaså, det var så illa till PCn.

Låst till 30 fps, inga inställningar alls, urusla kontroller osv.

Ish
Medlem

Funkar det att säga att spelet sög också mån tro? Hur som helst har jag inte kvar kvitton från steam längre än 1min ändå.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Åh, att dem inte kan införa samma grej med spelet Dead horde. Sämta skiten jag någonsin köp på steam och skulle verkligen vilja ha tillbaka min deg för dubbelpacket jag köpte.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Borde vara en självklarhet. Naturligtvis ska man kunna få pengarna tillbaka för en vara man köpt som inte fungerar.

Medlem

Kan tycka att de borde lärt sig efter Starforce men nej tydligen inte, ska de lära sig denna gång då? De utvecklar intressanta spel men deras DRM är vedervärdig.

Medlem

Vart går jag för att få tillbaka pengarna?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av vuze2143:

bra gjort av valve

Det är väl snarare Ubisoft och inte Valve som ska ha "beröm", om nu någon ska ha det.

Precis. Vavle har ingenting med spelet att göra än att det finns tillgänligt på Steam.


signatur

hejsanhejsanhejsan

12
Skriv svar