Köpa ny kontroll, vilken?

Medlem
Köpa ny kontroll, vilken?

Tja!

Är nu ute efter ny Xbox dosa. Kommer framför allt användas till COD, NHL, Gears, BF. Ett krav är extra knappar samt sladd.
Har tittat lite på Razer Onza Tournament Edition och på MadCatz - COD: Black Ops PrecisionAIM.

Dock har jag väldigt svårt att välja. Razer ser ju väldigt nice ut, men hur funkar de när extra knapparna sitter där uppe? Är sens grejen bra? Kvalitet? Värd sitt pris?
Tror även jag måste ha nytt headset om ja köper denna, eller finns de någon adapter?

Madcatz har ju sina knappar under, vilket känns smidigare på något vis. Vet inte så mycket mer om denna.

skriv gärna om era erfarenheter. Rekommendera gärna fler kontroller.

mvh

Medlem

Tjena !
Jag tycker du ska köpa Razer Onza Tournament Edition, Jag har både Razzer Onza och b-ops Mad cats men jag tycker Razers är bäst. Plus att du kommer åt dom moddade knapparna mycket lättare på razers än dom på Mad Cats. Tror du finner dosan underbar Jag hittade den billigast på Spelbutiken.se

Medlem

Okej, Men de känns ju som måste skjuta/zooma med långfingarna då.
Har nämligen funderat på att ha "hålla andan" på en av knapparna.
Annars verkar ju scruf vara en vettig kontroll. Dock kan man inte ställa in extra knapparna till vad man vill

Medlem

Jag rekommenderar inte Razer Onza Tournament Edition.
Problem som började efter ca 2 månaders användande är:

- Gummitassarna på spakarna har nötts så att bitar har lossnat.
- RB knappen har låst sig helt
- RT knappen glappar, vilket innebär att den uppfattar det som en snabb tryckning fast man håller inne.

Var väldigt nöjd innan dessa problem dök upp men med facit i hand så är det riktigt kass kvalité och jag avråder alla från ett köp.

Medlem
Skrivet av kokko:

Jag rekommenderar inte Razer Onza Tournament Edition.
Problem som började efter ca 2 månaders användande är:

- Gummitassarna på spakarna har nötts så att bitar har lossnat.
- RB knappen har låst sig helt
- RT knappen glappar, vilket innebär att den uppfattar det som en snabb tryckning fast man håller inne.

Var väldigt nöjd innan dessa problem dök upp men med facit i hand så är det riktigt kass kvalité och jag avråder alla från ett köp.

Okej, tur att ja inte beställt någon då!
Hoppas de kommer fler med lite "special" kontroller

1
Skriv svar