Fritt fram för homosexualitet i Skyrim

Medlem

soooo... dragons dont have genders?


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Lite meh om alla npc's är bi, känns ju väldigt naturligt.

Medlem

+1 på dig Krad. Man får fan inte trampa någon på tårna idag för då jävlar är det diskriminering. Ta tex RE4 nää fan vi är i Afrika men vi kan absolut inte bara döda svarta personer för det är ju rasistiskt. Fan folk får sluta ta sig själva på så stort allvar. Lite själv distans tack.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Lol make way for teh sekks mods

Medlem

Okej! större valmöjlighet!

Medlem

Vadfan, ha samma proportioner som i verkliga världen - chansen är bra mycket lägre att interagera med en HBT-person, eller att du är en, än en heterosexuell dito. Heterosexualitet är fortfarande i majoritet, vad man än vill säga. (Om nu inte Bethesda väljer att skapa ett fiktivt universum där så gott som alla är HBT, spännande.)

Att möjligheten finns, visst, men varför göra ens en liten grej av det? Big deal.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av krad:
Skrivet av Notumforce:

Är det inte lite gammalt med tradiga homo skämt så fort man pratar om homosexualitet i spel?

Å krad, varför blir du så upprörd om det inte är så viktigt för dig borde du inte få en sådan reaktion.

Upprörd? Nej, jag anser bara att dettta PK-tönteri gått för långt. Att till och med spelindustrin ska se till så att inte minoriteter känner sig kränkta eller diskrimierade går bara för långt. Måste vi kvotera in bögar, lesbiska kvinnor, muslimer, kineser mm i spel så att alla blir nöjda?
Själv anser jag det vara otroligt löjligt, men om ni PK-bohemer anser det viktigt så får ni tycka det. Själv tycker jag bara det är ytterst tragiskt.

Jag är inte så säker på att Bethesda vill vara pk. Tror snarare man vill att så många som möjligt ska kunna identifiera sig med spelet/karaktärerna etc. Varför? För att sälja mer spel. Tror inte det är krångligare än så.

Medlem
Skrivet av krad:

Upprörd? Nej, jag anser bara att dettta PK-tönteri gått för långt. Att till och med spelindustrin ska se till så att inte minoriteter känner sig kränkta eller diskrimierade går bara för långt. Måste vi kvotera in bögar, lesbiska kvinnor, muslimer, kineser mm i spel så att alla blir nöjda?
Själv anser jag det vara otroligt löjligt, men om ni PK-bohemer anser det viktigt så får ni tycka det. Själv tycker jag bara det är ytterst tragiskt.

Så det är "löjligt" och "tragiskt" att man ges möjligheter som inte är "mainstream" i ett rollspel? Nä du, det var nog det mest ogenomtänka inlägg jag läst på länge. Och börja inte med tjaffset om "PK" hit och "PK" dit. Det kan du ta tillbaka till info14 och nordisk eller något annat tillhang där det nämns i var och varannan mening.

Emot valfrihet i ett rollspel... finns det något mer paradoxalt?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det "brast" för en eller annan homofob här i tråden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Freddo_:

Lite meh om alla npc's är bi, känns ju väldigt naturligt.

Ungefär lika onaturligt som eldbollar och drakar menar du?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Jag har inget emot det, bara inte fler spel börjar med det.

Jag hoppas att det här driver med det vanliga uttrycket "jag har inget emot bögar - bara de inte hånglar framför mig/flörtar med mig".

Medlem

Helt rätt, frihet till folket och mer valmöjligheter är alltid bra

@ Mjauv
Nekrofiler gifter sig sällan med lik och brukar inte vara kära i dem heller, de tänder bara på den döda kroppen (aka sexuell attraktion, inte känslor). Blir som att gifta sig med en dildo/flesh light ^^

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Vadfan, ha samma proportioner som i verkliga världen - chansen är bra mycket lägre att interagera med en HBT-person, eller att du är en, än en heterosexuell dito. Heterosexualitet är fortfarande i majoritet, vad man än vill säga. (Om nu inte Bethesda väljer att skapa ett fiktivt universum där så gott som alla är HBT, spännande.)

Att möjligheten finns, visst, men varför göra ens en liten grej av det? Big deal.

men skyrim utspelar sig väl knappast under 2011 i vår värld? här är det kanske svårt att få till en hbt relation, men det behöver ju inte vara så i skyrim. även i vår egna värld har det varit väldigt enkelt under vissa tidsperioder att få till hbt relationer. antikens grekland, i'm talking to you!

Medlem

Varför ska man ens kunna gifta sig? Det är ju ett spel! Vad är meningen?

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Nyheten är väl att man kan gifta sig i spelet. Varför lyfta fram homosexualitet i rubriken?

Lite vad jag tänkte på också, jag visste inte ens man kunde gifta sig i spelet.
Liksom alla inte fattar det själv och alla ska se just homosexualitet som en alternativ...

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av AshTray:

Jag kan för allt i världen inte förstå hur vissa kan tycka sådana här saker är viktiga.

Hur kan ett rollspel ta sig själv på allvar om möjligheten INTE skulle finnas?

Möjligheter? I ett spel.. är du HELT säker på det

Pedofiler, våldtäkter, mass mord, tortyr, cannibalism, lemlästning etc etc. Om det inte är möjligt i ett spel då kan man inte ta det allvarligt? Ja det är en rollspell, men vill man verkligen spela en sån roll i spel som egentligen inte spelar nån roll.
No pun intended. Och varför vill man ta ett spel på allvar i överhuvudtaget?

Min poäng är att det är farligt tänkande... ett spel ska vara ett spel.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Pedofiler, våldtäkter, mass mord, tortyr, cannibalism, lemlästning etc etc. Om det inte är möjligt i ett spel då kan man inte ta det allvarligt?

Du jämför alltså homosexualitet med följande:
- Aktiv pedofili
- Våldtäkt
- Massmord
- Tortyr
- Kannibalism


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Jag föredrar singellivet, det blir så mycket enklar så när man är ute och "questar" och inte kommer hem när man har lovat. Beware of the brödkavel!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Man har möjligheten att spela mördare i Daggerfall, Morrowind, Oblivion och Skyrim.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Att så många här hänger upp sig på en fördjupande inlevelsemekanik i ett rollspel, Och ser det som en dålig sak.

Skyrim är långt ifrån det första spelet att ha med detta, och det vet ni.
Ni vet att i Rollspel skapar man en alternativ roll som ni själv ikläder och lever ut fantasier med. Så varför är just relationer ett så förbjudet område? när många går upp i extas när de ser blodstillande avrättningsattacker, och det klagas inte på minsann.

Hälsningar: Perplex.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av MasterKJK:

Pedofiler, våldtäkter, mass mord, tortyr, cannibalism, lemlästning etc etc. Om det inte är möjligt i ett spel då kan man inte ta det allvarligt?

Du jämför alltså homosexualitet med följande:
- Aktiv pedofili
- Våldtäkt
- Massmord
- Tortyr
- Kannibalism

Jämför? Jag syftar på det du sa: "Hur kan ett rollspel ta sig själv på allvar om möjligheten INTE skulle finnas?"

Det är som att säga att allt ANNAT borde vara en möjlighet i en rollspel, annars är inte spelet allvarlig nog?
Själv bryr jag mig inte om själva homosexualitet i spelet.

Vill man ha det som möjlighet, well go for it. Men att det MÅSTE vara med är bara överdrivet.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av MasterKJK:

Pedofiler, våldtäkter, mass mord, tortyr, cannibalism, lemlästning etc etc. Om det inte är möjligt i ett spel då kan man inte ta det allvarligt?

Du jämför alltså homosexualitet med följande:
- Aktiv pedofili
- Våldtäkt
- Massmord
- Tortyr
- Kannibalism

Jämför? Jag syftar på det du sa: "Hur kan ett rollspel ta sig själv på allvar om möjligheten INTE skulle finnas?"

Det är som att säga att allt ANNAT borde vara en möjlighet i en rollspel, annars är inte spelet allvarlig nog?
Själv bryr jag mig inte om själva homosexualitet i spelet.

Vill man ha det som möjlighet, well go for it. Men att det MÅSTE vara med är bara överdrivet.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av MasterKJK:

Pedofiler, våldtäkter, mass mord, tortyr, cannibalism, lemlästning etc etc. Om det inte är möjligt i ett spel då kan man inte ta det allvarligt?

Du jämför alltså homosexualitet med följande:
- Aktiv pedofili
- Våldtäkt
- Massmord
- Tortyr
- Kannibalism

Jämför? Jag syftar på det du sa: "Hur kan ett rollspel ta sig själv på allvar om möjligheten INTE skulle finnas?"

Det är som att säga att allt ANNAT borde vara en möjlighet i en rollspel, annars är inte spelet allvarlig nog?
Själv bryr jag mig inte om själva homosexualitet i spelet.

Vill man ha det som möjlighet, well go for it. Men att det MÅSTE vara med är bara överdrivet.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av MasterKJK:

Pedofiler, våldtäkter, mass mord, tortyr, cannibalism, lemlästning etc etc. Om det inte är möjligt i ett spel då kan man inte ta det allvarligt?

Du jämför alltså homosexualitet med följande:
- Aktiv pedofili
- Våldtäkt
- Massmord
- Tortyr
- Kannibalism

Jämför? Jag syftar på det du sa: "Hur kan ett rollspel ta sig själv på allvar om möjligheten INTE skulle finnas?"

Det är som att säga att allt ANNAT borde vara en möjlighet i en rollspel, annars är inte spelet allvarlig nog?
Själv bryr jag mig inte om själva homosexualitet i spelet.

Vill man ha det som möjlighet, well go for it. Men att det MÅSTE vara med är bara överdrivet.

Medlem

FZ, jag har ingen aning hur det blev så många kommentarer för mig? Klickade bara en gång, vill redigera och så hände det sådär :S

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Jämför? Jag syftar på det du sa: "Hur kan ett rollspel ta sig själv på allvar om möjligheten INTE skulle finnas?"

Du likställer det med nyss nämnda saker.

Citat:

Det är som att säga att allt ANNAT borde vara en möjlighet i en rollspel, annars är inte spelet allvarlig nog?
Själv bryr jag mig inte om själva homosexualitet i spelet.
Vill man ha det som möjlighet, well go for it. Men att det MÅSTE vara med är bara överdrivet.

Så om jag förstår dig rätt så tycker du valmöjligheter är dåligt? Man ska bara kunna välja ett kön, se ut på ett visst sätt, använda ett speciellt vapen, en magi, en sköld, allt annat är egentligen onödigt?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av rubbiten:

fuck yeah, man loving mellan en orc och en kajiit here i come

Haha, vad jag skrattade när jag läste det där. Made my day!

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Freddo_:

Lite meh om alla npc's är bi, känns ju väldigt naturligt.

Ungefär lika onaturligt som eldbollar och drakar menar du?

Om var 10:de npc varit homo- eller bisexuell skulle det antagligen fortfarande finnas mer av dem än vad det finns drakar. Sen om bara 1 av 100 kompatibla partners är intresserade så blir det lite mer intressant.

Medlem

TL;DR: Big f-ing deal. (No pun intended.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Freddo_:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Freddo_:

Lite meh om alla npc's är bi, känns ju väldigt naturligt.

Ungefär lika onaturligt som eldbollar och drakar menar du?

Om var 10:de npc varit homo- eller bisexuell skulle det antagligen fortfarande finnas mer av dem än vad det finns drakar. Sen om bara 1 av 100 kompatibla partners är intresserade så blir det lite mer intressant.

Actually finns det oändligt många drakar... de spawnar som vilken mob som helst(fast mer rare då).


signatur

// Bacon <3

Skriv svar