CS: GO stödjer tangentbord och mus till PS3

Robot
CS: GO stödjer tangentbord och mus till PS3

Men Xbox 360-lirarna får vackert nöja sig med handkontroll, meddelar Valve.

#counter-strike-global-offensive


inK
Medlem
CS: GO stödjer tangentbord och mus till PS3

Då köper jag nog PS3-utgåvan!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Input lag är alltid gött! Varför inte bara köra på PC om man ska lira med mus och tangentbord?

Medlem
Skrivet av Friberg:

Varför inte bara köra på PC om man ska lira med mus och tangentbord?

Man har kanske inte tillgång till PC varje gång man vill spela. Finns många anledningar. Bara att välja en. En anledning är lika god som en annan.

inK
Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Friberg:

Varför inte bara köra på PC om man ska lira med mus och tangentbord?

Man har kanske inte tillgång till PC varje gång man vill spela. Finns många anledningar. Bara att välja en. En anledning är lika god som en annan.

Isåfall är min anledning trophies.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

haha, ägda av valve. det kan microsoft gott ha!

Medlem

FPS = PC.... noff said...

Peace Out


signatur

//Peace out

Medlem

Haha fan vad 360 spelarna kommer bli krossade i så fall

Medlem

Ska bli kul att banka 360-spelarna

Medlem
Skrivet av najtrows:

haha, ägda av valve. det kan microsoft gott ha!

Nej, det är nog mera Sony som äger Microsoft isf. Eftersom PS3 har en webbläsare så har PS3 stöd för mus och tangentbord i det, därför är det möjligt o göra spel med stöd för det också. Unreal Tournament 3 till PS3 har redan stöd för detta.

Skrivet av Friberg:

Input lag är alltid gött!

Varför skulle spelet lida av input lag? Om dom har ritkigt stöd för mus och tangentbord (via usb, inte via en adapter som låtsas att den är en handkontroll) så ser jag inget skäl till varför det skulle bli dåligt.

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av najtrows:

haha, ägda av valve. det kan microsoft gott ha!

Nej, det är nog mera Sony som äger Microsoft isf. Eftersom PS3 har en webbläsare så har PS3 stöd för mus och tangentbord i det, därför är det möjligt o göra spel med stöd för det också. Unreal Tournament 3 till PS3 har redan stöd för detta.

nä jag vet, men det var roligare om valve ägde dom

Medlem

respekt till valve, de vet hur man behandlar cross platform play

Medlem

nästa xbox och PS4 borde ha krav för stöd av usb mus tangentbord för alla fps spel

Medlem

Nice med mus och tangentbord men ska nog testa spelet med PS Move


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Jag undrar hur det går för dem som väljer att lira CS:GO med Move

Medlem

Bra val att stödja det! Finns ingen anledning att inte göra. Detta ska bli intressant.

Medlem

Kul att se valfrihet även på PS3. Då menar jag att man faktiskt kan använda mus i spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

delikata nyheter såhär på eftermiddagen. hatten av till valve.

Inaktiv

Förjävligt.. blir autoaim för dom på konsoler då.

Medlem

Ingen xbox-fanboy som ska komma och försvara sin konsol och säga att dem inte alls kommer ha jävligt svårt att hänga med i svängarna?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Verkligen ett "cs:s 1.2" med a ord då (rätt väntat..ointressant).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Förjävligt.. blir autoaim för dom på konsoler då.

Ehm...va? Att du kan koppla in tangentbord och mus på PS3 för att spela CS:GO relativt likt som på PC har väl inget med Autoaim att göra? Det enda som skiljer sig är väl hårdvara och platform i detta fallet?

Tror Valve gör något bra utav det.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av showerguy:

Förjävligt.. blir autoaim för dom på konsoler då.

Ehm...va? Att du kan koppla in tangentbord
och mus på PS3 för att spela CS:GO relativt likt som på PC har väl inget med Autoaim att göra? Det enda som skiljer sig är väl hårdvara och platform i detta fallet?

Tror Valve gör något bra utav det.

Verkligen inte.. hellre sitter jag framför en datorskärm än i soffan. PC vs Konsol = tyvärr konsol gg.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ingen xbox-fanboy som ska komma och försvara sin konsol och säga att dem inte alls kommer ha jävligt svårt att hänga med i svängarna?

Jag tror inte den kommer ha svårt att hänga med, då jag misstänker att Xbox bara kommer att kunna möta Xbox.

Snacket om att PC ska kunna lira mot konsoll gäller med all säkerhet bara PS3, för jag antar att det är STEAM som tar hand om MP på PC och PS3.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Newklear:

Ingen xbox-fanboy som ska komma och försvara sin konsol och säga att dem inte alls kommer ha jävligt svårt att hänga med i svängarna?

Jag tror inte den kommer ha svårt att hänga med, då jag misstänker att Xbox bara kommer att kunna möta Xbox.

Snacket om att PC ska kunna lira mot konsoll gäller med all säkerhet bara PS3, för jag antar att det är STEAM som tar hand om MP på PC och PS3.

Antog att det var pc vs ps3, pc vs pc och pc vs xbox


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Crossplay innebär ju att alla plattformer kommer att kunna mötas. Sen kommer det finnas tier system på valves egna servrar. Står ju klart och tydligt.
Har ju svårt att tro att detta kommer erövra tronen från 1.6 Det kommer alla gånger spelas som ett casual spel. För att sedan överges något till ett par år senare.

Medlem
Skrivet av Cane:

Haha fan vad 360 spelarna kommer bli krossade i så fall

nja, vet inte det jag. Med tanke på Microsofts policy som FZ skrev om för bara ett par dagar sedan så kan detta ps3 favoriserande (tangentbord+mus) göra att Microsoft väljer att helt enkelt bojkottar spelet om jag förstod det rätt.

Medlem

Jag ser inte varför detta skulle kunna utmana valet av en PC istället. Med en PC har du så mycket mycket mer val att göra när det gäller grafik, spelinställningar, komponenter osv. Du kan ju i stort sett göra precis vad du vill och konfugerar det så att det flyter på som bäst för dig. Vilket du inte kan med en Konsol.

Sen de som kör med Mus och tangentbord har ju en sjuhelvetes övertag över de som sitter och lirar med en PS3 dosa.
Tänk en rutinerad PC spelare som kör Tangentbord och Mus i public games, en kille med handkontroll har ju inte en chans vad gäller aim.

Ne FPS-----> Pc tack!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av showerguy:

Förjävligt.. blir autoaim för dom på konsoler då.

Ehm...va? Att du kan koppla in tangentbord
och mus på PS3 för att spela CS:GO relativt likt som på PC har väl inget med Autoaim att göra? Det enda som skiljer sig är väl hårdvara och platform i detta fallet?

Tror Valve gör något bra utav det.

Verkligen inte.. hellre sitter jag framför en datorskärm än i soffan. PC vs Konsol = tyvärr konsol gg.

Jag sitter i soffan och kör pc, och det gör nog många


signatur

woop woop

12
Skriv svar