Skräddarsy dina vapen i Battlefield 3

Medlem

Hoppas det blir lika mycket vapen som i bc2... men med mer fordon

Medlem
Skrivet av therealE:

Hoppas det blir lika mycket vapen som i bc2... men med mer fordon

Det kommer bli mer av båda.
Mer vapen och mer fordon.

I can't wait!
Hoppas man kommer med i betan nu bara.


signatur

It's gonna be fun on the bun!

Medlem

Jag hoppas verkligen att det finns mer vapen än i alpha versionen, för den var fattig på vapen bara basic vapen inga speciellt roliga vapen. Jag vill se min PP-2000 med 4xaim och silencer finns den med?

Medlem
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Robbefloff:
Skrivet av MiRV:

Vad är en framstock? Är det svengelskan som har smitit ur sin mörka bur igen?

Stocken är huvuddelen av ett gevär, vilket är den del som dels pipan/-orna och mekanismen vilar i, och dels den del som tar emot rekylen. Den främre delen (framför mekanismen) kallas förstock eller framstock, den bakre kallas bakstock eller kolv.

Normalt ligger dock inte pipan dikt an mot förstocken, eftersom träets växlingar efter temperatur och luftfuktighet då skulle påverka träffbilden. Detta gäller naturligtvis inte m16 etc. som har överväldigande få delar i trä.

Det verkar dock som att herr skribenten själv inte vet vad en framstock är, eftersom han får det att låta som att man kan låsa upp den. Det som menas är nog ett extra pistolgrepp för den främre handen.

Tackar för informationen! Framstock/förstock är alltså det svenska ordet för engelskans Handguard?

Min kunskap om vapen är främst om sådana som används till jakt, och där kallar man förstocken på engelska helt sonika för "forestock", och kolven för "stock". Det är möjligt att det är annorlunda på moderna militära vapen, eller på am. engelska, och att begreppet handguard i.s.f. både kan användas om förstocken och det extra pistolgreppet., beroende på om man använder det sista eller inte.

Medlem

Bara de inte går för långt med klasserna och vapnen, en av bf2's stora styrkor enligt mig var att man var begränsad till sin roll. Nu kan en medic dra upp en m60 i ansiktet på en och en engineer kan plocka en fastän man sitter på en kulle och kör sniper. Jag antar att det finns plus och minus med det här systemet, minuset är att samarbetet blir lidande om man som tex medic kan ta sig an hela motståndarlaget själv. Snart får de nog raketgevär också. Frågan är varför klasserna ens finns kvar. Ju färre klasser, desto närmre Cod kommer vi.

Medlem
Skrivet av Robbefloff:
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Robbefloff:
Skrivet av MiRV:

Vad är en framstock? Är det svengelskan som har smitit ur sin mörka bur igen?

Stocken är huvuddelen av ett gevär, vilket är den del som dels pipan/-orna och mekanismen vilar i, och dels den del som tar emot rekylen. Den främre delen (framför mekanismen) kallas förstock eller framstock, den bakre kallas bakstock eller kolv.

Normalt ligger dock inte pipan dikt an mot förstocken, eftersom träets växlingar efter temperatur och luftfuktighet då skulle påverka träffbilden. Detta gäller naturligtvis inte m16 etc. som har överväldigande få delar i trä.

Det verkar dock som att herr skribenten själv inte vet vad en framstock är, eftersom han får det att låta som att man kan låsa upp den. Det som menas är nog ett extra pistolgrepp för den främre handen.

Tackar för informationen! Framstock/förstock är alltså det svenska ordet för engelskans Handguard?

Min kunskap om vapen är främst om sådana som används till jakt, och där kallar man förstocken på engelska helt sonika för "forestock", och kolven för "stock". Det är möjligt att det är annorlunda på moderna militära vapen, eller på am. engelska, och att begreppet handguard i.s.f. både kan användas om förstocken och det extra pistolgreppet., beroende på om man använder det sista eller inte.

Inom militären används orden handskydd, låda, underbeslag och axelstöd.

Lådan är delen av vapnet där mekanismen befinner sig medan underbeslaget sitter under lådan och står för hela avtryckarmekaniken. Ibland ryms hela avtryckarmekanismen i pistolgreppet, vilket ibland gör det hela till en både/och historia.

Medlem

Verkar helt okej om det inte spårar till något Cod liknande där man kan ha en tank och på andra sidan ett stridsflyg om sin kalashnikov.

Men verkar fränt att man kan variera från ett short-range till Semi-long range osv. Man får ju verkligen möjligheten att hitta sitt vapen för respektive spelstil.

Medlem

Sounds pretty good, men håller med lolflakes bara man inte kan ändra färger och skit på vapnet känns så barnsligt att springa runt med en rosa aug eller en röd m249

Medlem

funderade på att köpa tidigare men efter det man hört om origin att EA har tillåtelse att mer eller mindre rota hur mkt dom vill i din dator, vad jag förstår, och ta all information dom vill så skiter jag nog i det. deras "terms of service" är tydligen helt off.

Medlem
Skrivet av klibbe:

funderade på att köpa tidigare men efter det man hört om origin att EA har tillåtelse att mer eller mindre rota hur mkt dom vill i din dator, vad jag förstår, och ta all information dom vill så skiter jag nog i det. deras "terms of service" är tydligen helt off.

de har uppdaterat deras terms of service efter nerdragen och nu är den rätt okej.

Kommer BF3 ha skott fysik på alla skott eller bara för snipers som för BC2? känns så löljigt när man som assult kan powna en sniper i långdistans då hans skott dalar men inte mina

12
Skriv svar