Strul med "Windows Live Messenger"

Medlem
Strul med "Windows Live Messenger"

Problemet jag har med WLM är att jag loggas ut automatiskt då jag är inloggad ibland. Jag får inget felmeddelande eller någonting. Ibland kan jag inte ens logga in då den först laddar ett tag och sedan kommer ett felmeddelande upp som säger att jag kanske inte är uppkopplad till internet (fast jag är det). Det är ingenting fel på mitt internet då problemen uppstår eftersom allt annat som behöver nätverksuppkoppling fungerar just då (Spotify, webbläsaren, Skype och Steam). Så hur löser jag detta?

Det jag redan har gjort:
- Installerat om WLM
- Scannat efter virus med AVG Free och Malwarebytes

Det jag har:
- Windows 7 64-bit
- AVG Free Antivirus
- Bredband (ej trådlöst)

Tack på förhand!
/Walter


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Verkar mysko.....och malwarebytes scan är inte så jäkla bra. har köpt den..men just nu kör jag med www.emsisoft.com och deras scanner som har fått mycket bra betyg.
Prova den, kan ju vara nåt som spökar.
Du kan välja mellan freeware scanner(inget realtidsskydd) eller fullversion som du får testa i 30 dagar.

Kanske ligger det nåt o skräpar i registret och stör?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Byt lösenord

Medlem

Om du inte får ett meddelande där det står att du loggats in på annan plats, så är det förmodligen uppkopplingen till WLM's server som droppar. Det händer för mig ibland, men ytterst sällan. Typ två gånger i månaden kanske, om ens det.

Använder du någon plugin? Typ MSN plus?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Håller med Plasmabengt, byt lösenord.

Medlem

Om det är någon annan som använder han användare, eller att han loggas in vid uppstart eller dyl. på annan plats, så bör ett meddela visa sig där det står att man har loggats in på annan plats. Det är inte fallet här, och han får ju dessutom ett meddelande som specifikt säger att den tappar uppkopplingen.

Jag tror därför mera på ett felande plugin, buggad/trasig version eller annat lokalt fel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Problemet verkar ha löst sig. Tack ska ni ha!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar