Posten suger hårt!

Medlem
Posten suger hårt!

Beställde 3 spel ifrån webhallen i tisdags,fick hem dem idag. Förpackningen till ena spelet (Killzone 3) var helt totalt mosad.... asså typ söndersmulad innutu plasten... som tur är funkar skivan.
Ska det vara så?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Tycker jag absolut inte, vad som än har hänt under fraktens gång. Nej här krävs lite Rage!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Tycker jag absolut inte, vad som än har hänt under fraktens gång. Nej här krävs lite Rage!

Ja men visst gör det.... och med helgen och allt så orkar man inte skicka tillbax spelet :/

:@ Rage på posten!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Bara att reklamera, orka rage på allting numera. Shit happens


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Bara att reklamera, orka rage på allting numera. Shit happens

Well det är ju det jag menar... ska man reklamera kan jag ju inte sätta mig och spela idag, eller?

Och så kostar det ju typ 100 spänn att skicka tebax skiten.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Pappret runt om sitter ju löst i en plastficka bara.
Köp ett nytt tomt fodral för en tia och flytta över pappret.

Medlem
Skrivet av Zlampan:

Pappret runt om sitter ju löst i en plastficka bara.
Köp ett nytt tomt fodral för en tia och flytta över pappret.

Inte dumt tänkt....


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag har haft vikariejobb på posten under sommaren.
En del paket har varit rejält mosade och det känns ganska pinsamt att lämna över sådana då jag är rädd för att mottagarna ska tro att det är mitt fel.
Jag har själv många gånger fått hem spel och skivor med mindre fraktskador.
Vill man vara säker på att få hela saker får man köpa dem i butik

Medlem

Läste Battlefield 3. Tänkte "Vad gnäller han om" Men fick snabbt tänka om...

Medlem

Kan inte direkt säga jag känner igen mig, är så sällan jag bestämmer hem saker på postorder, för min del blir det antingen butik eller digitala produkter, men jag förstår ilskan dock! så you better go POSTAL on that postman homie


signatur

Suup homie

Medlem

behövs det ett forumpost? saker går sönder under frakt.. det är som att en hårddisk går sönder.. ska det verkligen vara så?


signatur

thank you, come again

Medlem

Håller inte riktigt med heller. Jag har skickat otroligt mycket paket då jag jobba på lager för ett tag sedan, men har även skickat själv via tradera osv. När väl saker gick sönder eller försvann var det oftast packaren som gjort dåligt jobb med adressettiket eller dåligt förpackat. Dock är det självklart att saker och ting försvinner eller går sönder i en sådan stor organisation. Men personligen litar jag nog mer på posten än exempelvis schenker och dhl så länge man inte skickar stora grejer då tycker jag de sistnämnda är bättre.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av huxflux:

behövs det ett forumpost? saker går sönder under frakt.. det är som att en hårddisk går sönder.. ska det verkligen vara så?

Kanske inte nödvändigt att posta.. men jag blev förbannad. Vill du att posten ska dö är det dumt att kommentera.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

MFC
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Beställde 3 spel ifrån webhallen i tisdags,fick hem dem idag. Förpackningen till ena spelet (Killzone 3) var helt totalt mosad.... asså typ söndersmulad innutu plasten... som tur är funkar skivan.
Ska det vara så?

Nej,

Förpackningen är en del av produkten så jag tycker definitivt du ska kontakta posten


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av visan:

Läste Battlefield 3. Tänkte "Vad gnäller han om" Men fick snabbt tänka om...

trodde precis samma sak här ^.^

Medlem
Skrivet av visan:

Läste Battlefield 3. Tänkte "Vad gnäller han om" Men fick snabbt tänka om...

gjorde det samma


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av PurreSnurre:

Bara att reklamera, orka rage på allting numera. Shit happens

Well det är ju det jag menar... ska man reklamera kan jag ju inte sätta mig och spela idag, eller?

Och så kostar det ju typ 100 spänn att skicka tebax skiten.

Bara att ringa till Webhallen och berätta vad som har hänt. Dom kommer skicka en fraktsedel till dig inom några dagar och sen är det bara att packa om spelet och skicka tillbaka kostnadsfritt. Ingen frakt behöver betalas.

Skrivet av Ladestam:

Beställde 3 spel ifrån webhallen i tisdags,fick hem dem idag. Förpackningen till ena spelet (Killzone 3) var helt totalt mosad.... asså typ söndersmulad innutu plasten... som tur är funkar skivan.
Ska det vara så?

"Ska det vara så?" Var det en subtil Sverker-referens jag just läste?

Medlem

Att posten suger det har man vettat länge och det blir bara värre varje månad som går.

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ladestam:

Beställde 3 spel ifrån webhallen i tisdags,fick hem dem idag. Förpackningen till ena spelet (Killzone 3) var helt totalt mosad.... asså typ söndersmulad innutu plasten... som tur är funkar skivan.
Ska det vara så?

"Ska det vara så?" Var det en subtil Sverker-referens jag just läste?

Nu! är det det


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Reklamera till Webhallen. De är ansvariga för leveransen.

Skrivet av joary639:

Håller inte riktigt med heller. Jag har skickat otroligt mycket paket då jag jobba på lager för ett tag sedan, men har även skickat själv via tradera osv. När väl saker gick sönder eller försvann var det oftast packaren som gjort dåligt jobb med adressettiket eller dåligt förpackat. Dock är det självklart att saker och ting försvinner eller går sönder i en sådan stor organisation. Men personligen litar jag nog mer på posten än exempelvis schenker och dhl så länge man inte skickar stora grejer då tycker jag de sistnämnda är bättre.

Jag har samma erfarenhet. Har skickat hundratals försändelser med både Posten och Schenker och aldrig har något gått sönder. De gånger jag själv fått skadat gods har det berott på dålig packning.

Medlem
Skrivet av huxflux:

behövs det ett forumpost? saker går sönder under frakt.. det är som att en hårddisk går sönder.. ska det verkligen vara så?

Dålig jämförelse..... Beställer man nånting så vill man ju har det i sin fulla prakt, inte konstigt att bli arg när posten slarvar...

Att en hårddisk skulle gå sönder är antingen datorns/(hårddisken själv) eller ens egna fel.....


signatur

Everybody needs help.

Medlem

signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Att en hårddisk skulle gå sönder är antingen datorns/(hårddisken själv) eller ens egna fel.....

Ja det kan ju aldrig hända i hanteringen.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Apministern:

Att en hårddisk skulle gå sönder är antingen datorns/(hårddisken själv) eller ens egna fel.....

Ja det kan ju aldrig hända i hanteringen.

Hans jämförelse som jag uppfattar den var att att saker som går sönder när det fraktas är som när en hårddisk går sönder i ens dator


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Beställde 3 spel ifrån webhallen i tisdags,fick hem dem idag. Förpackningen till ena spelet (Killzone 3) var helt totalt mosad.... asså typ söndersmulad innutu plasten... som tur är funkar skivan.
Ska det vara så?

My boots are made for stompin!


signatur

My gun's bigger than yours.

Inaktiv

Här ser vi den genomsnittlige postarbetaren: http://www.youtube.com/watch?v=2Q6_9A90cUk&feature=related


signatur

Allah är stor men jag har större

Never accept the "smulade paketen", klaga och begär kompensation.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar