Mustig in-game-trailer från Risen 2

Robot
Mustig in-game-trailer från Risen 2
Medlem
Mustig in-game-trailer från Risen 2

Ser ganska snyggt ut, men "chosen by the gods...", "an ancient prophecy says..." låter inget vidare.

Skrivet av 73mpl4R:

Ser ganska snyggt ut, men "chosen by the gods...", "an ancient prophecy says..." låter inget vidare.

Sant, it's a Risen 2 good to be true.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av 73mpl4R:

Ser ganska snyggt ut, men "chosen by the gods...", "an ancient prophecy says..." låter inget vidare.

Sant, it's a Risen 2 good to be true.

Haha, någon har kul på jobbet idag

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av 73mpl4R:

Ser ganska snyggt ut, men "chosen by the gods...", "an ancient prophecy says..." låter inget vidare.

Sant, it's a Risen 2 good to be true.

Haha

Medlem

Ettan var ju ganska värdelös så även om det här ser mkt bättre ut så är jag osäker.

Medlem

Första spelet var välgjort och överraskande bra, så ser fram emot tvåan.

Medlem

Första spelet var överraskande dåligt, jag hade hoppats att det skulle vara mediokert eller ett okej spel men det lyckades inte nå det stadiet... hoppas att tvåan blir bättre

Medlem

Ser fram emot detta, gillade ettan rätt mycket vill jag minnas även om spelmekaniken var sådär.

Medlem

Sebastian Lind levererar två klockrena one-liners i samma artikel (samt kommentarer). Gillas!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Första spelet var överraskande bra... Fram tills ungefär halvvägs igenom. Då började det tappa ganska rejält och slutet var riktigt riktigt dåligt. Det dåliga var mest dålig balans (man blev väldigt kraftfull mot slutet vilket gjorde striderna triviala) samt uppenbar brist på tid då t.ex. quests etc var simpla och bossfighten patetisk.

Så förhoppningsvis har dom en budget som håller för hela spelet denna gången och har satsat mer på det som gjorde första bra. Saker som att striderna var brutala i början och man dog fort mot allt, att det fanns 3 olika fraktioner att gå med vilket gav ganska olika story. Helt enkelt saker som gör ett bra RPG.

Saker som behöver bli bättre är dock loot, bättre balans och mer variation mellan items och lite sånna saker.

Men settingen till spelet känns helt klart intressant och är inte cookiecutter fantasy direkt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av bjosarn:

Sebastian Lind levererar två klockrena one-liners i samma artikel (samt kommentarer). Gillas!

Haha, första gången en "gilla"-knapp någonsin varit motiverad. Am I right?

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Första spelet var överraskande bra... Fram tills ungefär halvvägs igenom. Då började det tappa ganska rejält och slutet var riktigt riktigt dåligt. Det dåliga var mest dålig balans (man blev väldigt kraftfull mot slutet vilket gjorde striderna triviala) samt uppenbar brist på tid då t.ex. quests etc var simpla och bossfighten patetisk.

Så förhoppningsvis har dom en budget som håller för hela spelet denna gången och har satsat mer på det som gjorde första bra. Saker som att striderna var brutala i början och man dog fort mot allt, att det fanns 3 olika fraktioner att gå med vilket gav ganska olika story. Helt enkelt saker som gör ett bra RPG.

Saker som behöver bli bättre är dock loot, bättre balans och mer variation mellan items och lite sånna saker.

Men settingen till spelet känns helt klart intressant och är inte cookiecutter fantasy direkt.

Håller helt klart med dig, för att inte tala om det repetativa gameplayet i de sista akterna när man bara knallar runt i tempel. Då funderade jag på att stänga av skiten men jag tyckte att de två första chapterna när man får knalla runt i staden med omnejd var riktigt bra.
Death to the inquisition, Long live the Don !

Medlem

Det låter som det är Anthony Hopkins som är narrator. Kul att många bra riktiga skådisar lånar sina röster till spel, även om det bara är en trailer, om det nu är han.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Man vill ju inte oroa gubbarna i onödan men TBA känns som en ganska tajt tidsplan ^^
Såg intressant ut, ska bli kul att se om man ska får ta "en stund för sig själv" med Risen 2

Medlem

Risen 1 sög så hårt , fin grafik men resten var katastrof . Så man har ju inga höga förhoppningar om 2an .

Medlem

Sitter å lirar Risen för andra gången nu, avslutade aldrig första och lär inte göra det denna gång heller då jag bara allt för ofta finner det enformigt och straffande utan god anledning. Att slåss i närstrid är åtminstone till en början en gissningslek när man ska släppa garden och försöka få in ett par egna svingar då man aldrig vet riktigt hur länge motståndaren tänker mata på en och från att se helt öppen ut för attack hinner trycka in ett svärd genom magen på en innan man själv lyft på vapnet.

Snyggt som fan är det dock, taskiga animationer på karaktärerna i konversation och väldigt mycket copy n paste på karaktärernas ansikten tyvärr. Utmaningar har jag inget emot, men djur som har så subtila skillnader inom samma område borde inte vara enorm styrkeskillnad på, speciellt inte då den lilla xp skillnaden inte på långa vägar är värt besväret för en som nybörjare.

Röstskådespelare får det gärna också vara lite mer variation på, inte bara ser jag samma ansikte på olika kroppar, dom låter likadant med.

1
Skriv svar