Bra headset för Xbox 360 samt PS3

Medlem
Bra headset för Xbox 360 samt PS3

Hej!

jag behöver ltie hjälp på traven med att hitta ett bra headet som gärna kan funka både för PS3 och Xbox 360, för spelljud samt chat. Har kollat lite på Turtle Beach Ear Force PX5, någon som vet mer om detta och har provat? Funkar den för båda konsollerna? Annars letar jag i lite prisklassen 0-2000kr, vill gärna ha surround 5.1 eller mer.
Vill gärna ha tips!

Tack på förhand!

//Jess@an

Medlem

Du ser på deras produktsida på vilka pattformar det stöder, själv har jag TurtleBeach PX21 och funkar finfint. Men jag kan tänka mig överväga till PX3 + DSS modulen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Tänkte mest om nån har provat de olika å har erfarenheter och köptips tack!

Medlem

Mitt px21 höll dock bara i 6 månader sen gick skiten av vid öronfästet även fast jag behandlade de som mormors finporslin

Medlem

Då är nog inte px21 nåt för mig, det var inte länge det höll då.. trist!

Medlem

haft min px21 i 1år eller så det funkar ju hur bra som helst, skulle nog kunna tänka mig ett trådlöst, har dock onte provat nåt av px3 eller px5

Inaktiv

Astro A40. Ligger runt 2000kr och är faktiskt ett väldigt bra gaming headset för pengarna. Kör själv med dom till min xbox.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Astron verkar ju helt okej, Men verkar inte finnas trådlös? Vill helst inte ha massa sladdar då mina katter verkar gilla att tugga i sig just den delen

Medlem

Kolla in TurtleBeach PX3, det är trådlöst och kan kombineras med deras Dolby Digital modul "Ear Force DSS" och funkar till PC, PS3 och 360.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv
Skrivet av Jess@n77:

Astron verkar ju helt okej, Men verkar inte finnas trådlös? Vill helst inte ha massa sladdar då mina katter verkar gilla att tugga i sig just den delen

Jodå det finns som trådlöst men då ligger prislappen på ca 2700kr.

http://www.gamegear.se/product.do?productId=1010204002


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Det känns som att det står mellan PX5 och PX3, det beror på hur mycket extra det kan vara värt mellan 700 spänn upp..(vet inte om man MÅSTE behöva att man kan svara i telefonen om det ringer medans man spelar, heh) Troligen kommer PX3:an kännas som ett bra köp med det mesta jag skulle någonsin behöva. Astron verkar så himla stor och bulkig för mitt lilla huvud.

Medlem

Samt att 2700 för trådlösa ligger en del utanför min budget

1
Skriv svar