Hjälp! PS3:an upptäcker inte media servern

Medlem
Hjälp! PS3:an upptäcker inte media servern

Hej
Jag har i ca: 2 års tid använt min PS3 till att se på film/serier på utöver mitt spelande, detta har skett via Playstation media server (PSM). Nu helt plötsligt utan någon logisk förklaring hittar inte min PS3 media servern längre. Jag har prova att installera om PSM, använt mig av olika versioner av PSM utan någon framgång, jag har även testat med TVversity och inte heller detta fungerade.

Min PS3 är ansluten till nätet via kabel till samma router som datorn vilken media servern är på.
Jag har testat att byta kabelport utan framgång, stängt av och på brandväggar etc.
Är det någon här på FZ som har stött på samma problem?, eller vet hur man fixar de. Detta är ytters frustrerande.

Jag kör Windows 7, använder BBB:s router (ZyXEL P-2602HWT-F1) och har Norton internet security

Om någon kan hjälpa mig med detta är jag mycket tacksam.

Medlem

Känner igen det då det har hänt mig en gång... Var dock för ett tag sen så allt jag minns är att jag starta om dator, PS3 samt router

Inte till mycket hjälp... Bara att hoppas att nån som är kunnigare skriver en rad.

Medlem

Med min så fick jag starta om routern och koppla upp mig direkt efter den startade. Väntade man 5 minuter så kunde den inte connecta.


signatur

Videomupp

Medlem

har för mig det kan bli svårt att hitta om man startar PS3 Media Server innan man slår på sitt PS3.


signatur
Medlem

Ta inte illa upp nu, men har du ställt in så att PS3an kan visas som mediaspelare? Det är ett simpelt misstag men många gånger så är problemet fixat lättare än vad man tror

Medlem

Har du kollat inne i din router så att UPnP är påslagen och att du har mediaserveranslutning på din PS3 aktiverad.
Ifall du har ett statiskt ip nummer på din PS3 så kan du även inne i routern hitta något som heter DMZ, där skriver du in ip numret som ditt PS3 har och sedan kativerar du DMZ


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar