Premiärtrailer för Counter-Strike: Global Offensive

Medlem

Gött å se att spelaren inte lider av damp när han springer...som i cod å dom anddra spelen..

1.6...har för dålig grafik och ingen spelkänsla som passar mig.
Zero..desso bättre, bäst avv alla!
CS:s..Snygg grafik men ingen bra spelkänsla...
CS:go.. ser lovande ut


signatur

Easy - Medium - Hard - Experienced - Hardcore - Impossible - Chuck? Norris

Medlem
Skrivet av Newclear:

Då det inte är samma spel som släpptes som dem visade upp 1998.

exakt vad jag mena, trailern kommer inte vara som slutliga spelet, ljuden kommer bytas ut, vad är det som säger att de inte kan göras? Officiella spel utvecklar lagen? nej.

och tråkigt att du hoppar av, jag som tyckte vi hade en sån trevlig diskusition

Medlem

Var det bara jag som tittade på hälsomätaren under hela klippet för att se om den var normal eller konsollifierad?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Terrox:
Skrivet av Dunder:

skillnaden mot CS:S är alltså en ny granat och ett par ändringar i två utav alla kartorna (ändringar som redan gjorts i vitt spridda hemmagjorda kartor)?

Det var ju väldigt nyskapande.....

läs lite mer innan du skriver -.- det kommer vara mycket mer ändringar. Om du kanske skulle se på trailern kanske du skulle sa att de bland annat skrev nya gamemodes o ranked matchmaking.

Och jag tycker det är skönt med ett spel inte kopierar cod som de flesta shooters gör idag.
Som ironsights o genererande hp. Och de ska fokusera på competive scenen mer(se ranked matchmaking) vilket jag har förstått kommer vara en av de större förändringar.

Antar att du trollar... För jag kan inte hålla med om att nya gamemodes och ranked matchmaking är några större nyheter, då detta redan finns till existerande CS....

Antar att du trollar... För NYA gamemodes har knappast funnits i tidigare versioner av CS. Sen vill jag gärna veta vart du hittat den där matchmakingen du pratar om.

Automatisk matchmaking har kanske inte funnits, men spelar man seriöst så kommer man spela mot någorlunda jämnlika spelare, vilket i slutändan är samma sak som matchmaking.

Och vad är det för nya gamemodes som moddare inte redan skapat varianter utav?

Det är ofta man inte får det motstånd man önskat sig om man söker på t.ex irc. Det ska väl inte spela roll om man är superseriös eller inte. Matchmaking handlar också om att göra det smidigt för en, direkt i spelet.

Vad moddare har gjort har inget med spelet i sig att göra. Sen är det bara enstaka servrar som hostar med andra spellägen, och de enda jag har sett är ctf (som aldrig spelas) och dm (som är uselt utfört).

Angående spellägena så kommer det bli samma sak i nya CS, folk kommer inte spela CTF i CS... CS är skapat för en typ av spelläge.

Därmed, vad jag ville ha sagt var, att jag har svårt att se vad det är som ska få folk att byta från det gamla till det nya... Jag ser inget i det nya som inte redan finns i det gamla, även grafik och ljud är likadan.

Anledningen till att ctf inte spelas i 1.6 är nog för att 99% av spelarna inte ens har en aning om att modden finns, och för att det är dåligt utfört. Att spela ctf på befintliga banor gör ju knappast spelläget rättvisa heller, eftersom dem är utformade för demolition. Jag spelar hellre det som spelutvecklarna själva har gjort, för då vet man vad man får.

Grafiken ser mycket bättre ut nu. Banorna är oändligt många gånger mer detaljerade och dem har fått liv i mycket annat som är stelt i source. Ljuden har jag fäst mig vid så det gör inget om dem används igen.

Jag tror du ser på det hela för pessimistiskt för att ens ha en chans att se något bra med detta. Sluta sura och tagga till lite.

123
Skriv svar