Varför behöver vi sömn

Avstängd
Varför behöver vi sömn

Forskare vet inte varför människor behöver sova, så därför har jag min egen förklaring.

Man måste sova eftersom att då sorterar hjärnan alla tankar och minnen som har kommit till en. Det går inte att genomföra i vaket tillstånd eftersom att kroppen klarar inte av att sortera tankar och minnen då. Om man är vaken så tar man in nya intryck, det gör man inte om man sover och då kan hjärnan sortera allting i hjärnan utan att nya intryck kan förstöra sorteringen av dom gamla intrycken men det finns intryck som inte förstör sorteringen. Dom intryck som inte förstör sorteringen kan man bara få när man sover, man kan kanske få dom här intrycken när man är vaken men inte till 100%. Man kan bara få intryck som inte förstör sorteringen till 100% när man sover, inte när man är vaken. Man kan bara få intryck som inte förstör sorteringen till 100% när man sover och inte när man är vaken.

Anledningen till att man blir trött beror på att tankarna och minnena inte är sorterade och kretsar runt i hjärnan hursomhelst utan kontroll.

Anledningen till att man dör om man inte får sömn beror på att hjärnan har tagit in nya intryck, det gör att intrycken inte blir sorterade, när hjärnan då försöker att sortera intrycken går det inte eftersom att det då kommer det in nya intryck som förstör sorteringen, tillslut klarar då hjärnan inte av det och man dör men anledningen till att man har ett behov av att sova skönt beror på att det kan komma in nya intryck som förstör sorteringen när man inte sover skönt.

Jag har hittat på frågan i vilka länder människor sover skönast.

#blogg


signatur

Neuropsyk i Bollnäs AB

Varför behöver vi sömn

Och anledning till att man dör AV sömn heter Freddie Kruger.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Och anledning till att man dör AV sömn heter Freddie Kruger.

På tal om ingenting så är han ju en amerikan men har på något sätt en svensk koppling! Som man hör på namnet!

Ja, skådespelaren alltså.

Medlem

i filippinernas huvudstad sover manilla iafall

1
Skriv svar