Massiv gameplay-film från Xcom

Robot
Massiv gameplay-film från Xcom

Är du inte övertygad om att Xcoms nystart är rätt väg för serien? Då kanske en halv evighets gameplay – i det här fallet 22 minuter – övertyga dig.

#xcom


Inaktiv
Massiv gameplay-film från Xcom

behövs det här? Räcker ju med Battlefield 3

Medlem
Medlem

Om man tar Gears of War och flyttar det till 60-tals miljö så får man alltså ett XCOM-spel? Jag blir så trött...

Medlem

Ja, det ser ju jävligt mustigt ut. Man kanske skulle ta och glömma de gamla XCOM för en stund?

Medlem
Skrivet av multimiffo:

Om man tar Gears of War och flyttar det till 60-tals miljö så får man alltså ett XCOM-spel? Jag blir så trött...

Gears of War? Det här är ju inte ens tredjeperson! Det har inte cover eller något annat som är speciellt i Gears, så vari är likheten? Att man har vapen? Dessutom är det här tack vare forskningsdelen mycket djupare än GoW

Medlem
Skrivet av multimiffo:

Om man tar Gears of War och flyttar det till 60-tals miljö så får man alltså ett XCOM-spel? Jag blir så trött...

Gears of War? Det här är ju inte ens tredjeperson! Det har inte cover eller något annat som är speciellt i Gears, så vari är likheten? Att man har vapen? Dessutom är det här tack vare forskningsdelen mycket djupare än GoW

Medlem

Jag gillade det! Men kommer dock vänta på några recensioner innan man beslutar om köp.

Medlem
Skrivet av showerguy:

behövs det här? Räcker ju med Battlefield 3

För dig kanske.

Medlem

Måste vara samma motor som Bioshock Infinite?

Hursom, verkar bli coolt.

Medlem

Det är sorgligt...nej tragiskt. En skymf mot XCOM är vad det är. Hur vågar dom kladda på XCOM namnet på denna dynga?! Det gör ont i hjärtat. Välja squad? En squad är per definition minst 4st, att välja 2st är ett PAR!! Göra ett ducka-skjut spel av XCOM....ja vet inte det känns som det här var UFO enemy unknowns sista chans att få legenden att leva vidare men detta är fail bortom all reson.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=x6A90I0gA4k

Xcom i den version jag alltid gillat.. och alltid kommer gilla..
Ta detta och gör det snyggare istället för att förstöra hela spelet!

Medlem

Horribelt, att inte 2K skäms över att ens visa upp sånt här skräp är ofattbart. Kommer bli en riktigt jävla flopp

Medlem

Jag kan förstå att gamla fans ser på detta som ren och skär skit, men jag ser verkligen fram emot det här spelet.

Pansarknekt
Skrivet av Twalec:

http://www.youtube.com/watch?v=x6A90I0gA4k

Xcom i den version jag alltid gillat.. och alltid kommer gilla..
Ta detta och gör det snyggare istället för att förstöra hela spelet!

Ja håller med!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Vet inget om gamla xcom, men det verkar hjälpa mig att gilla det här.

Medlem

Började helt ok, blev tunnare och tunnare ju längre man kollade.

Medlem

Det där såg ju skitkul ut. Vill ha. Nu.

Medlem

Jag har just nu inga förhoppningar om att detta spel kommer att vara speciellt bra. Synd att de använder gamla fantastiska varumärken på det här sättet.

Förresten såg ni att staden där de stred hade så lågupplösta texturer att det såg tecknat ut. Kanske det som är meningen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser väl lite småhäftigt ut. Men samtidigt så verkar det vara ett försök till mild actionkomedi, vilket jag inte alls gillar. Och gameplayen kanske stinker, tyckte "strategierna" som användes i videon gick att reducera till att man bör sprinta runt fienden och skjuta dom i sidan/ryggen samt ställa upp torn här och där.

Medlem

'släpps till pc, Xbox 360 och ps3'
Det Gav mig en föraning vad som skulle komma...
Och visst blev det så. Konsolskit rakt igenom.

Mitt gamerhjärta fick hjärtattack!
Hur kan man kalla detta för Xcom?

Simplifierat, långsam ai, dålig miljöhantering ( aliens kan skapa sköldar men inte skjuta igenom trästaket)
Ett typiskt kpnsolspel gjort för småbarn som tycker det är jobbigt att tänka.
Verkar dessutom vara uppdrag omöjliga att misslyckas med. Samt att spelet verkar linjärt så in i helvete

Ännu ett stort namn som våldtas...

Medlem

Vad sägs om fan heller... Usch!

Medlem

Konsolskräp.


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Ish
Medlem

Såg riktigt ointressant ut..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Ser riktigt fattigt ut.


signatur

War never changes.

Medlem

Nu har jag visserligen inte spelat något av Xcom spelen men jag har läst en hel del om dom och nej jag tror inte jag gillar den nya inriktningen.

Medlem

Har absolut ingenting emot det här spelet

Medlem
Skrivet av multimiffo:

Om man tar Gears of War och flyttar det till 60-tals miljö så får man alltså ett XCOM-spel? Jag blir så trött...

Är du nykter idag ller?? Du måste vara sämst på jämförelsen. Jag menar de är helt olika spel från alla vinkeln

Medlem

Nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej.. NEJ!

För fan, varför kalla det för "Xcom" och sen inte behålla något från de tidigare spelen? De kastar bak det 50-60 år i tiden (EU & TFTD), byter ut fienderna mot generiska, dåligt designade.. vad man nu ska kalla dem.

Och vad kommer det resultera i? Alla jävla ungar kommer tro att det här är xcom och att det är så det ska vara.
Varför inte bara kalla spelet för "Generic Shooter with fugly generic aliens" istället? Det är precis vad det ser ut att vara.

Det här är en större våldtäkt av min barndom än bilder där Simba blir våldtagen av Timon och Pumba..

Medlem
Skrivet av showerguy:

behövs det här? Räcker ju med Battlefield 3

AH, för ett multiplayerFPS utan någon speciell story över huvud taget som BF3 går att jämföras med ett Storydrivet FPS så som XCOM.

Behövdes inte Deus Ex: Human Revolution då heller?


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar