MLG Raleigh avslutat

Robot
MLG Raleigh avslutat

Sydkoreaner återigen i topp men svenskarna imponerade.

#starcraft-ii


Medlem
MLG Raleigh avslutat

Spelades det någon match mellan SjoW och HuK om 7:e platsen eller hur avgjordes vem som kom 7:a och 8:a?

Skägg.
10 Chambers

Bra fråga, de åkte ur Loosers Bracket i sjunde omgången, så jag gissar att det måste baseras på win/loss-ration.


signatur
Medlem

HuK spelar ju i EG nu, och inte Liquid. Ändra i nyheten kanske? =P

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tri0n3:

HuK spelar ju i EG nu, och inte Liquid. Ändra i nyheten kanske? =P

Ah, saxade från MLGs hemsida och de tar sina uppgifter från deras databas över registrerade spelare. Han lär inte ha bytt användarnamn...


signatur
Medlem

Oj inte mycket prispengar där inte.

Medlem

"med en ledningen 2-0 i en bäst av sju-match"
Blir lite konstig mening?
Kanske nåt i stil med: ....startade Bomber med en ledning på 2-0 i en serie på bäst av sju matcher som slutade 4-1.... ?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Oj inte mycket prispengar där inte.

Sedan så är det ju en "circuit" också... precis som Nascar och ja många andra sporter som MLG liknar. Där det är flera "turneringar"/event på en säsong. Där man får poäng baserat på sin placering. som senare avgör din seed i sista turneringen vilket då liknar ett större "championship" typ slutspel.

MLG körs varje månad, i ny stad. Och det är väl ett till event, sedan är det sista avslutande eventet för denna "säsongen" utav MLG.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rincewind:

"med en ledningen 2-0 i en bäst av sju-match"
Blir lite konstig mening?
Kanske nåt i stil med: ....startade Bomber med en ledning på 2-0 i en serie på bäst av sju matcher som slutade 4-1.... ?

Kikar på den


signatur
Medlem

sjow fighting! Lycka till i korea säger jag bara, har höga förhoppningar! Bomber själv sa ju att hans tvt är på code s nivå

Medlem

Skönt att se att några toppsvenskar äntligen dragit till Sydkorea (ThorZaiN, Nani, SaSe, SjoW) och spelar för F.United (nani och thorzain) i GSTL. Om några månader kommer det kanske vara lite svårare för koreanerna att dominera, jag menar, deras dominans är inte relaterad till deras nationalitet, utan det handlar om sättet de tränar på och i miljön de tränar i. Om EU och US spelarna har samma förutsättningar tror jag att de kan bli minst lika bra som koreanerna.

Grattis till Bomber och grattis till SjoW som enligt mig visade de största framstegen i turneringen.

Medlem

Ja Sjow spelade stundvis briljant.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Oj inte mycket prispengar där inte.

Nej, men med tanke på att det finns code A- och code S-platser i potten också så skulle jag säga att det är en helt okej prispott.

Medlem
Skrivet av ingen aning:

sjow fighting! Lycka till i korea säger jag bara, har höga förhoppningar! Bomber själv sa ju att hans tvt är på code s nivå

Vart fick du den informationen ifrån?

Medlem

Gött att se Sjow placera så bra!

Är det bara jag som stör mig på att varje sc2-relaterad nyhet är bilden längst upp alltid ifrån innan spelet äns gått beta?

Medlem
Skrivet av Schmer:
Skrivet av ingen aning:

sjow fighting! Lycka till i korea säger jag bara, har höga förhoppningar! Bomber själv sa ju att hans tvt är på code s nivå

Vart fick du den informationen ifrån?

Minns ej, men jag hörde det också någonstans. Tror det var på någon av MLG streamarna.

Att Sjow ska till korea är dock bekräftat sedan länge, om det var det du syftade på.

Medlem

Sedan förrförra MLG så har MLG och GSL haft ett sammarbete, och sedan förra MLG så får högst placerade spelare som inte redan är code s en code s-inbjudan (inte säker om det går ner ett steg till ifall man tackar nej) och efterföljande 1-4 code a-inbjudan. Om dom nu inte ändrat på några detaljer sedan sammarbetet presenterades. DRG fick med andra ord code s-status iom detta MLG, för Bomber or Coca som placerade över honom är redan code s.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Oj inte mycket prispengar där inte.

Hörde på MLG streamen att de skulle öka prispengarna markant till nästa omgång. Denna omgång var det ju bara pinsamt lite med tanke på att toppspelarna har SC2 som sitt yrke.

Medlem
Skrivet av mezzy:
Skrivet av Kenchu:

Oj inte mycket prispengar där inte.

Hörde på MLG streamen att de skulle öka prispengarna markant till nästa omgång. Denna omgång var det ju bara pinsamt lite med tanke på att toppspelarna har SC2 som sitt yrke.

Ja för det är så arrangörer resonerar: "Vi måste ju tänka på att de som slåss om prispengarna i vissa fall utöver SC2 som ett yrke!"

Som jag svarade tidigare, MLG är en "Circuit" därav inga löjliga fantasisummor varje månad. Ja de gör alltså ett MLG -VARJE- månad. Där placeringarna ger dig poäng som sedan avgör din seed i slutspelet, som är om 2 månader nu vill jag tro. ett till "vanligt" MLG och sedan säsongens avslutande event. Vill minnas att det är en större summa pengar på sista avslutande eventet som anses vara lite av ett "Championship" eller slutspel av någon sort.

Medlem

Ja sista eventet har mycket mer pengar i potten. Poäng man spelar in under Pro Circuit används för att seeda in spelare där också..Skulle vara intressant om alla koreaner som placerat top 6 under året valde att åka dit. Dom har ju säkert poäng för att hamna i pool play. Oh the rage!

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Kenchu:

Oj inte mycket prispengar där inte.

Sedan så är det ju en "circuit" också... precis som Nascar och ja många andra sporter som MLG liknar. Där det är flera "turneringar"/event på en säsong. Där man får poäng baserat på sin placering. som senare avgör din seed i sista turneringen vilket då liknar ett större "championship" typ slutspel.

Ah, är det så det funkar. Det förklarar ju en del. Ser fram emot den slutgiltiga turneringen isf.

Medlem

Priserna är väl bara ett tecken på att MLG inte är tillräckligt stort för att dra till sig tillräckligt mycket/stora sponsorer.

Har man bara tänkt att leva på att vinna MLG varje månad så får man iaf inte räkna med att tjäna alltför grova pengar men det finns ju flera sätt än MLG för PRO spelare att dra in stålar. En del team betalar ut löner till sina spelare. Vissa spelare streamar å tjänar pengar på reklam, andra drar in lite extra på coaching.

Tur att någon hade råd att flyga in alla Koreanerna

1
Skriv svar