Halvtid i Metro 2033

Flakmonkey
Halvtid i Metro 2033

Jag har nu tagit mig halvvägs genom #Metro 2033. Det är självklart bara en uppskattning men den baseras på år av erfarenhet så den är nog inte alltför långt från sanningen. Jag har i varje fall varit ovan jord och nu har jag precis börjat låra mig att övernaturliga ting som spöken och andar inte är något man leker med. Åtmdinstone idnte i den här dystra framtidsvisionen.

Allt som allt så gillar jag verkligen spelet. Det är långt ifrån perfekt och det märks att utvecklarna inte har samma erfarenhet och budget som de stora FPS-studiosarna. Nu är detta inte bara av ondo eftersom jag tror att det är en bidragande orsak till att de vågat ta såpass "vågade" designval som att behovet att du själv måste se till att hålla koll på din gasmask och att du inte kan slösa ammo eftersom det är en bristvara. Jo jag vet att det inte är så vågat egentligen men det gör ändå att det skiljer sig från den stora massan.

[video=4611]

#Metro 2033:s största styrka ligger emellertid inte i spelmekanik eller designval utan stämmingen som verkligen är något utöver det vanliga. Nu är det kanske inte helt 4games förtjänst då det ju bygger på  Dmitry Glukhovskys populära bok med samma namn, men de har lyckats fantastisk bra med att återskapa den dystra framtidsvisionen med en tät och tryckande stämning som har en tendens att skrämma en rejält.

Förhoppningsvis håller det i sig hela vägen till slutet och att det inte spårar ut och tappar fart som så många spel tyvärr gör. Gör det inte det så kommer det bli en rejält positiv minirecension samtidigt som uppföljaren skjuter upp mot toppen på min högst personliga vill-ha-lista

#blogg

Medlem
Halvtid i Metro 2033

Fyndade precis det på steam för €2.50 som hittat


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Samma här. 23 kr


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vart såg ni det erbjudandet?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Vart såg ni det erbjudandet?

Det var daily deal på STEAM häromdagen, gäller inte längre tyvärr. Dock är det ju inte jättedyrt nu heller, 100 bagis tror jag dom tar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

100 riksdaler är ju inte mycket, nej.

Men jag står nog över denna gång.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar