Steelseries Spectrum 7xB

Robot
Steelseries Spectrum 7xB

Är du trött på att sitta i ett veritabelt garnnystan av sladdar när du vill använda ett headset med din Xbox 360? Försmäkta ej, Steelseries rycker ut med trådlösa Spectrum 7xB.

#steelseries


Medlem
Steelseries Spectrum 7xB

Oj vad förvånande att priset än en gång stod som minus. Under 1000kr för ett sladdlöst headset är inte mycket pengar..

Medlem

Är det inte vänster kåpa man rullar in mikrofonen?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Oj vad förvånande att priset än en gång stod som minus. Under 1000kr för ett sladdlöst headset är inte mycket pengar..

Inte för dig kanske.

Jag tycker att headsetet ser lite tråkigt ut. Men det verkar helt ok annars.

Medlem

Någon som vet om det finns lurar som bara översätter ljud och mic från mitt X-Fi kort till trådlöst?

Såhär typ:
Ljudkort -> via två vanliga mini-tele-stereo -> dosa som omvandlar ljuded till trådlöst -> trådlös föbindelse till lurarna -> trådlösa lurar med mick.
Och tillbaka igen med ljudet som micken tar upp.
Lär ju käka batteri, men det får det vara värt.

Är ni med?

Det hade varit drömmen, slippa Bluetooth o sladdar som hänger och man kan stick ut i köket o hämta en kopp kaffet utan att lämna VoiceChatten. Så bra det varit


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Inaktiv

Sitter och lirar med ett par Deltaco för 49 kronor.. hör as bra, dom håller och jag pangar med dom.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Sitter och lirar med ett par Deltaco för 49 kronor.. hör as bra, dom håller och jag pangar med dom.

Att höra bra och att ha bra ljud är inte samma sak...

Inaktiv
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av showerguy:

Sitter och lirar med ett par Deltaco för 49 kronor.. hör as bra, dom håller och jag pangar med dom.

Att höra bra och att ha bra ljud är inte samma sak...

Men fortfarande så hör jag alla fotsteg på CS t.ex, hör mycket annat. Man blir verkligen inte en bättre spelare med denna senaste utrustning 7.1 ljud och skit. Kört på mina Deltaco i 6 år och det går bra.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av showerguy:

Sitter och lirar med ett par Deltaco för 49 kronor.. hör as bra, dom håller och jag pangar med dom.

Att höra bra och att ha bra ljud är inte samma sak...

Men fortfarande så hör jag alla fotsteg på CS t.ex, hör mycket annat. Man blir verkligen inte en bättre spelare med denna senaste utrustning 7.1 ljud och skit. Kört på mina Deltaco i 6 år och det går bra.

Faktiskt spelar sånt in. Jag har nyligen köpt en Yamaha surroundreceiver och kopplat till min tv till vilken jag även har datorn kopplad. Blir en JÄKLA skillnad i FPS-spel när man faktiskt hör exakt var ljuden kommer ifrån. Om någon går bakom mig så hör jag det bakom mig osv. Sitter man med vanliga hörlurar (vilket jag också gjort i många år) hör man inte sådant så bra.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Funderar på att köpa ett par sånna här lurar, men det enda jag är liiite orolig för är ljudet. Har ett Siberia V2 och i dom är det peeerfekt ljud. Basen är hög men ändå inte för hög, man hör footsteps osv. riktigt bra samtidigt. Bra ljud i dom lurarna helt enkelt.

Sen har jag testa 5hv2 (tror jag dom heter) på dreamhack och ljudet i dom lurarna var helt värdelöst. Ingen bas överhuvudtaget.

Någon som testat detta headset och Siberia V2 och kan säga om det är någon skillnad?

Är det bättre att bara köpa en sån där Spectrum audio mixer till mitt siberia V2?

Medlem

steelseries e största skiten.... har köpt prylar av dem för över 3k, fått saker för säkert över 2k o skiten håller i 4-5 månader -.-"

1
Skriv svar