Deus Ex : Reflektioner efter 23h speltid

Testpilot
Deus Ex : Reflektioner efter 23h speltid

Efter suttit som på nålar efter jag fick mitt ex av Deus Ex: Human Revolution nordic deluxe edition special turbo med extra jordgubbssylt. (Det går inflation i olika deluxe utgåvor av spel numera , rätt knepigt)

Fick till slut spela på fredagen , först var jag tvungen med sådana saker som att jobba , äta och fylla upp med fredagswhiskeyn men sen var det dags för spelorgie.

Länge sen man sett fram ett spelsläpp så mycket och Deus Ex gjorde mig inte besviken.
Efter en lite småstressig början där jag visste att om jag tog för mycket tid på mig skulle gisslan dö en hemsk död så började man få till flytet i spelet.

Helt underbart ! , kutade runt och gjorde stealth takedowns på alla jag såg och spelade precis som jag älskar att spela.

De flesta situationer i spelet har 3 eller fler vägar , brutal front attack , smyga bakvägen , el hacka , det 4e benet dvs Social har jag inte sett direkt mycket av.
Jag laddade upp min gubbe med lite simpla hacker augs och sen satsade jag på smyg , lite besviken att smyga ljudlöst kostar energi och stealth cloak funkar under ganska patetiskt kort tid.
Kul är dock att utforska och det finns många gömda trappor och ställen man kan ta sig genom som kan vara svåra att se om man inte tar sig tid att utforska varenda hörn , fanns en del rätt kluriga smågångar som går igenom sophögar eller stängsel som är ruskigt svåra att se.

* Passa på att göra alla extramissions så fort det går , missade ett då jag fortsatte huvudstoryn och kunde inte avbryta
* Hacking är rätt kul men kräver rätt mycket initial satsning i augs innan det blir roligt.
* Finns massor med saker att hacka vilket är bra.
* Tro inte du kommer in i alla rum utan att ha hacking-augs till tänderna, notera att huvudstoryn kräver endast lvl1 i hacking så det går o strunta i det.
* Stealth är rätt antiklimax , drar mycket energi och inte speciellt ofta man har energi att untyttja det , dock underbart då man lyckas med nåt coolt.
* Styrke aug är ett måste då man ska smyga för o ens ta sig in i vissa gömda gångar.
* Att se fienders synfält och se igenom väggar aug är guld värda för en smygare som mig.
* Styrka + lådor/kylskåp är rätt bra mot grupper av fiender.

* Det är rätt fattig grafik på NPC's då man pratar med dem.
* PhysX och fysiken på gubbar är precis lika sunkig som för 5 år sen , jag lirade FEAR innan och fysiken på gubbar är lika gummiaktig , de har inga ben i kroppen , dessutom FASTNAR gubbarna skitlätt i golvet då man skall flytta på dem *suck*
* Älskar Jensens hesa röst
* Grafiken går mjukt som en bäbisrumpa med allt maxat på min dator , ligger per standard runt ca 70-100FPS på de flesta ställen.

Skulle tro att jag har kört ca 50% av spelet nu , men jag är av speltypen att undersöka alla rum jag kan hitta och smyga och ta ner alla fiender jag ser.

Over and out.

#blogg

Inaktiv
Deus Ex : Reflektioner

Efter 10 timmar med spelet kan jag meddela att Deus Ex är det bästa släppta spelet i år. "tills skyrim ^^" Man kan verkligen spela spelet på många olika sätt, och den social delen är ändå rätt så stor. Man låser upp ny konversationer beroende på vad du har för information, du kan helt sabotera dina avsikter med att säga fel saker och det bästa. Övertalnings konversationer har inte alltid samma dialog val ec. x+y för att lyckas utan den ändras hela tiden så du måste tänkta till extra nästa gång du kommit dit eller om du laddar om.


signatur

The definition of insanity?

Testpilot

Jag märkte att det var rätt annorlunda , finns en interaktion där man snackar med Sarif och medan jag klurade på vad jag skulle svara så gick spelet ur valet och Sarif sade nåt i stil med "har du inget att säga?" haha rätt kul.

KoP
Medlem

Kan bara hålla med till punkt och pricka. Lyckades avsätta i princip hela söndagen för att gotta ner mig i Deus ex HR.

Medlem

har spelat lite och gillar det skarpt. Munnarna är för jäkla dåliga när dom pratar med folk. Jag har knappt spelat Deus ex när det begav sig och inte alls spelat uppföljaren. Är storyn kopplad något till de andra två spelen?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Jag hatar Deus Ex Revolution. Den förstörde hela min lördag eftersom jag inte kunde slita mig förens kl 04:00..... Samt satt halva söndagen. Hemskt spel. Hemskt bra spel.

Inaktiv

Klockade min första genomspelning på 20 timmar, och det är väldigt bra för att vara ett nutida spel.
Men mina intryck av det har dock varierat kraftigt då det var några saker som nästan förstörde spelet för mig.

+ Gameplayet, att smyga kändes naturligt och inte krystat som i vissa andra spel.
+ Grafiken, min uråldriga burk maxade det utan några som helst problem (dock ej dx11) och det såg otroligt vackert ut.
+ Valfriheten, ett steg tillbaka i rätt riktning.
+ Storyn, medryckande och ej krystad eller långrandig.

Och nu till de negativa punkterna.

- Bossfighterna, den som kläckte den iden borde få sig en omgång i närmsta fängelsedusch. Det tog mig 15 försök på de två första bossarna innan jag insåg att stealth/takedowns/nonlethal mot all logik ej gick att genomföra. Och att bossarna tålde över 100 skott från en tung ksp i skallen är så idiotiskt att jag är helt mållös.

- Takedowns, ännu ett dåligt designbeslut. De må ha varit skoj att genomföra de första 10 gångerna, men jag känner att ett normalt melee-system hade kunnat ersätta det. Att det räcker med att bara ge en fiende en käftsmäll för att få slut på energi är inte heller något som är särskilt genomtänkt.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Känner igen mig, spelade till 04:00 jag med.

Kul att så många gillar det, då vågar man ett köp...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är dessutom enormt billigt nu. Går få under 400 kr i många affärer.

Testpilot

Haha jäklar skaffade nyss styrke aug för o slå igenom väggar , den gör också att många nya vägar in i rum öppnas , köp den i början så kan man skippa hacking i många fall.

1
Skriv svar