Razer Blade – "världens första riktiga spel-laptop"

Robot
Razer Blade – "världens första riktiga spel-laptop"

Kraftfull bärbar speldator ska rädda pc-spelindustrin, menar företaget.

#razer, #intel


Medlem
Razer Blade – "världens första riktiga spel-laptop"

Skulle dock varit en SSD i den för det priset. Men fungerar nog fint

Medlem

De kan ju inte komma ifrån att man får så fruktansvärt mycket mer dator ifall man lagt de pengarna på en stationär :/

ndr
Medlem

Tveksamt om den är värd pengarna när du kan få ungefär likadan dator för 9000kr.

http://www.inet.se/artikel/1968980/msi-ge620dx-293ne-geforce-...

Ok, mindre skärm och långsammare processor men det kan man nog leva med.

dmn
Medlem
Skrivet av Eruanion:

De kan ju inte komma ifrån att man får så fruktansvärt mycket mer dator ifall man lagt de pengarna på en stationär :/

Men en stationär dator är inte så jävla roligt att ha med när man t ex åker från stockholm till göteborg med tåg.

Det är väl rätt självklart att en bärbar dator blir dyrare än en stationär?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Eruanion:

De kan ju inte komma ifrån att man får så fruktansvärt mycket mer dator ifall man lagt de pengarna på en stationär :/

Men en stationär dator är inte så jävla roligt att ha med när man t ex åker från stockholm till göteborg med tåg.

Det är väl rätt självklart att en bärbar dator blir dyrare än en stationär?

Samtidigt är det rätt självklart att man kan få en grymt mycket bättre bärbar för mycket mindre pengar än den här skitdatorn. Min stationära på 8000 sopar mattan med denna skrothögen, visst den kanske ser bra ut men den presterar som skit.

Medlem

Ojdå... Detta är ju verkligen en jättejättegammal nyhet... :S


signatur

Imperator

Medlem

En sak som jag direkt tänkte på... varför behövs PC-marknaden räddas? Steam har nästan nått 4 miljoner spelare inne samtidigt t.ex. Jag vågar påstå att den är större än någonsin..

Medlem

Fint med de flashiga spelsnabbtangenterna på _höger_ sida, den är mao gjord för vänsterhänta? Som högerhänt har man ju musen i den handen, vilka puckon.. Kostar en miljard och är tillverkad för vänsterhänta.. antar dom kanske säljer 3 ex, med lite tur.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Fint med de flashiga spelsnabbtangenterna på _höger_ sida, den är mao gjord för vänsterhänta? Som högerhänt har man ju musen i den handen, vilka puckon.. Kostar en miljard och är tillverkad för vänsterhänta.. antar dom kanske säljer 3 ex, med lite tur.

Det är ju en mousepad som ska vara "optimerad" så du ska kunna lira med den om du inte har mus (dvs höger hand), men priset är helt stört xD

FML
Medlem

ASUS har flertal bättre och billigare laptops. Detta är ungefär samma för cirka 11k, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=640602

Medan du kan få ännu bättre med 560-kort m.m för lite extra slantar, men fortfarande under 2799 USD

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=11156&mfr=ASUS&filter=A00...

Finns även 15,6" som jag hade själv köpt om jag hade någon inkomst!

dmn
Medlem
Skrivet av Friberg:

Samtidigt är det rätt självklart att man kan få en grymt mycket bättre bärbar för mycket mindre pengar än den här skitdatorn. Min stationära på 8000 sopar mattan med denna skrothögen, visst den kanske ser bra ut men den presterar som skit.

Säg en bättre laptop som har ungefär samma vikt och är lika tunn och kostar "mycket mindre pengar" och dessutom är snygg.

Medlem

Väldigt dyr, ja. Men den var verkligen riktigt snygg. Förhoppningsvis så är det så lite som möjligt som är "shiny" på den så att man slipper fingeravtryck.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Får ju sälja morsan för att få råd med en sån. Undrar dessutom hur den klarar kylningen.

Medlem
Skrivet av Reize:

Ojdå... Detta är ju verkligen en jättejättegammal nyhet... :S

Hehe ja faktiskt. Normalt brukar jag inte kommentera färskheten i nyheter, men det bloggades om den här maskinen här på FZ för ett tag sen vill jag minnas. Den kom dessutom upp som toppnyhet på SweC för 3-4dar sen.

Kul maskin, dock i det saftigaste laget prismässigt kontra utlovad prestanda.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Reize:

Ojdå... Detta är ju verkligen en jättejättegammal nyhet... :S

Hehe ja faktiskt. Normalt brukar jag inte kommentera färskheten i nyheter, men det bloggades om den här maskinen här på FZ för ett tag sen vill jag minnas. Den kom dessutom upp som toppnyhet på SweC för 3-4dar sen.

Kul maskin, dock i det saftigaste laget prismässigt kontra utlovad prestanda.

Kom upp på SweC för 2 dagar sen.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Friberg:

Samtidigt är det rätt självklart att man kan få en grymt mycket bättre bärbar för mycket mindre pengar än den här skitdatorn. Min stationära på 8000 sopar mattan med denna skrothögen, visst den kanske ser bra ut men den presterar som skit.

Säg en bättre laptop som har ungefär samma vikt och är lika tunn och kostar "mycket mindre pengar" och dessutom är snygg.

Varför spelar utseendet så stor roll? http://www.webhallen.com/hardvara/135972-msi_gt683r-232ne-i7-... Kostar mycket mindre, ser helt okej ut för att vara laptop, väger 3.5 kg. Myyycket bättre prestanda.

Medlem

Största problemet med touchpad/skärm grejjen är ju att den är helt meningslös i alla spel. Man vill ju inte kolla bort från skärmen när man spelar så en minimap eller dylikt är bara dumt där nere. Snabbknapparna blir helt värdelösa om man spelar med en mus (vilket alla gör?). Hade de skrotat hela den biten och då fått ner priset till nåt vettigt för hårdvaran så kunde det ju faktiskt varit en vettig maskin. Men annars är det ju i princip lika bra att köpa sig en 17" Macbook Pro om man nu känner för att lägga den summan.

Meningslösa features som drar upp priset är bara dumt och känns mest som de riktar sig till 15 åringarna som ändå inte har råd med priset. Om ThinkPad skulle gjort en laptop med "gaming" prestanda så kanske det kunde vara intressant.

Edit: Och snygg, det vette fan den gräsliga Razer loggan kunde dom ju skrotat då hade den varit ok designad, förutom samma miss som även Macbookarna har, den vassa kanten längst ner där man har handlederna... helt värdelöst.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Varför spelar utseendet så stor roll? http://www.webhallen.com/hardvara/135972-msi_gt683r-232ne-i7-... Kostar mycket mindre, ser helt okej ut för att vara laptop, väger 3.5 kg. Myyycket bättre prestanda.

Jag håller med dig, men å andra sidan så spelar tjocklek och utseende en roll för vissa och därför finns det ett visst existensberättigande. Samma diskussion kan föras om prestanda kontra utseende hos bilar. För vissa spelar det roll, så är det bara.

Sen så måste jag passa på att höja ögonbrynen för att du orkar göra ett inlägg och korrigera när nyheten om maskinen dök upp på SweC. Då den dök upp 01:00 den 27e så är det betydligt närmare tre dagar än två, även om du har principiellt rätt i "dagar" räknat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Reize:

Ojdå... Detta är ju verkligen en jättejättegammal nyhet... :S

Som vanligt

Inaktiv

Det roliga att bara den där skiten på högersida kostar 3000-4000 kronor av priset.

Medlem

17 800 för den där!?
nä tack, håller mig stationär


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Den ser ju onekligen smaskig ut. Stilren design och inte nergeggad med en massa klistermärken. Priset är lite väl mycket däremot, och detta är skrivet av en Mac-ägare.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

"Spel-laptop"? Does not compute.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Svindyr och inte så kraftfull... men som sagt, den är släpbar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Och http://www.inet.se/artikel/1969990/asus-g53sw-sz136v är helt enkelt bättre än 25000kr datorn på att köra spel.

Lite synd om man tror att man faktiskt får någon bra speldator när man köper det där. Hade helt enkelt inte gått att trycka in kraftfulla komponenter som ger ifrån sig värme i ett så litet och ihoptryckt chassi.

I alla fall så tycker jag att med en sådana hutlösa vinstmarginal som datorn måste ligga på, så kunde de i alla fall lagt till en SSD, och sålt den för 15000 eller liknande varpå den fortfarande varit onödigy dyr.

Medlem

Platt och stilig, och inte så värst dålig, men för det priset? Nej... Utseendet betyder mycket för mig när det kommer till datorer, fast för det priset köper jag hellre en sju gånger bättre stationär dator samt en annan laptop...

Medlem
Skrivet av torylva:

17 800 för den där!?
nä tack, håller mig stationär

USD brukar översättas i annan kurs till SEK när det gäller utsatta priser för elektronik dessutom.
Så ligger nog närmare 27 000 än 17 000.

Skrivet av Eruanion:

De kan ju inte komma ifrån att man får så fruktansvärt mycket mer dator ifall man lagt de pengarna på en stationär :/

Golvyta som behövs för ett skrivbord med stationär dator: 2 m²
Genomsnittligt kvadratmeterpris för bostadsrätter i sverige: ca 25 000:-

Om man kan tänka sig att spela med en laptop på köks/soffbordet (eller på en skiva i knäet i soffan) så är det lätt värt att lägga 50 papp mer på att köpa en laptop istället för en stationär dator. Synd bara att det inte finns sådana laptops

(en riktig gamer prioriterar dock givetvis spelhörna framför köksbord, soffa, säng, badrum etc.)

Medlem

Hoho, inte ens SSD med i det priset!
Tillåt mig småle


signatur

Meep!

12
Skriv svar