Säsongsbiljett gör Gears of Wars DLC billigare

Robot
Säsongsbiljett gör Gears of Wars DLC billigare

För 2400 Microsoft-poäng kan du köpa en så kallad "säsongsbiljett" till Gears of War 3:s kommande DLC, vilket ska garantera en rabatt på 33 procent jämfört med om du köper paketen styckvis.

#gears-of-war-3


Medlem
Säsongsbiljett gör Gears of Wars DLC billigare

Haha, Microsoft blir bara löjligare.

Medlem

jay betala 2400 MP vad är det 300kr?


signatur

Rwa?

Inaktiv

Lite över 200 spänn(?) , låter inte speciellt farligt faktiskt.


signatur

War never changes.

Inaktiv

Så du betalar 250'ish poäng för att få 33% rabatt?
Kommer säkert vara att du betalar 100kr per DLC så du inte tjänar något i slutet.

Medlem

Man får ju alltså dom första fyra DLC för dessa 2400 poäng om ni inte fattade det.

Inaktiv

Äh, läste fel.

Medlem

Lite halvluddig ingress, inget erbjudande att hurra över heller..

Gratis DLC vore trevligare.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Man får ju alltså dom första fyra DLC för dessa 2400 poäng om ni inte fattade det.

Nej man får 30% rabbat på de första 4 DLCn för 2400Poäng, så du behöver fortfarande betala extra...


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Friberg:

Haha, Microsoft blir bara löjligare.

Finns några som också köper dessa säsongsbiljetter.. så varför är det löjligt?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loxus:

Man får ju alltså dom första fyra DLC för dessa 2400 poäng om ni inte fattade det.

Nej man får 30% rabbat på de första 4 DLCn för 2400Poäng, så du behöver fortfarande betala extra...

Kanske borde läsa artikeln innan du försöker försvara något som uppenbart är fel? Du får de 4 första DLC paketen för 2400msp, vilket är 33% billigare än att köpa dem separat.

Medlem

Tja, det är som att förboka men att du ger dem pengar innan du fått varan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loxus:

Man får ju alltså dom första fyra DLC för dessa 2400 poäng om ni inte fattade det.

Nej man får 30% rabbat på de första 4 DLCn för 2400Poäng, så du behöver fortfarande betala extra...

Kanske borde läsa artikeln innan du försöker försvara något som uppenbart är fel? Du får de 4 första DLC paketen för 2400msp, vilket är 33% billigare än att köpa dem separat.

Korrekt!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:

Haha, Microsoft blir bara löjligare.

Finns några som också köper dessa säsongsbiljetter.. så varför är det löjligt?

Därför att alla typer av DLC bör redan vara i spelet. Det är en väldigt konstig trend på senaste tid att hacka spelet i bitar sen sälja så kallade "DLC"

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Loxus:

Man får ju alltså dom första fyra DLC för dessa 2400 poäng om ni inte fattade det.

Nej man får 30% rabbat på de första 4 DLCn för 2400Poäng, så du behöver fortfarande betala extra...

Kanske borde läsa artikeln innan du försöker försvara något som uppenbart är fel? Du får de 4 första DLC paketen för 2400msp, vilket är 33% billigare än att köpa dem separat.

Läste artikeln.
Försvara? huh?
uppenbart? nja
Missförstod texten. my bad.


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Höglund:

Lite halvluddig ingress, inget erbjudande att hurra över heller..

Gratis DLC vore trevligare.

Har inte Microsoft nån policy som gör det omöjligt att släppa gratis saker till Xboxen?
Har för mig det var något sånt med UT3 som inte fick en jädra stor uppdatering gratis, fast PS3 och PC fick de.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Höglund:

Lite halvluddig ingress, inget erbjudande att hurra över heller..

Gratis DLC vore trevligare.

Har inte Microsoft nån policy som gör det omöjligt att släppa gratis saker till Xboxen?
Har för mig det var något sånt med UT3 som inte fick en jädra stor uppdatering gratis, fast PS3 och PC fick de.

ingen aning, säkert.

Nej, inte massor av sådana här dumma påhitt, det kommer bara bli värre i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker att utvecklingen med DLC börjar bli oroväckande. Jag vill ha hela spel när jag betalar fullpris, inte ett "episodspel". DLC ska vara en bonus.

1. Om utvecklarna/utgivarna redan har färdigt material så tycker jag det är dåligt att inte lägga in det i spelet,

2. Om de bara har planerat flera DLC redan innan release, så är det bättre, men fortfarande inte bra.

3. Många DLC är överprisade IMO.

obs: Det här är vad jag tycker, alltså inget faktum.


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem

Låter som den där CoD-skiten.

Skrivet av kebbe:

Låter som den där CoD-skiten.

Jo, men det går ju att unvika om ingen "nappar", om ingen hade visat intresse borde det gå tillbaka till hur det var förr, eller så hittar de på något annat att kränga speldelar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det här är väll inte så dåligt? Jag vet att jag köpte alla tre DLC:er till Red Dead Redemption tillsammans i det så kallade "Undead Nightmare Collection" paketet. Då betalade jag bara 1600 MS points istället för 2400 som det skulle ha blivit om jag köpt dom var för sig. Det passade mig perfekt som inte hunnit köpa någon av dom än, kan dock tänka mig att folk som redan ägde dom blev lite besvikna när det visade sig att dom kunde ha sparat en slant om dom bara väntat.
Som jag ser det är det här bara bra för folk som ändå har planer på att införskaffa samtliga paket. Nu slipper man vänta tills allt är släppt och utvecklarna bestämmer sig för att sätta ihop en samling till ett sänkt pris.

Medlem

Förstår inte hur dlc har kunnat bli så populärt, hade tänkt skaffa detta men det får nog bli till att vänta eller avstå helt. Vägrar betala för sådant jag anser borde varit med spelet från början. Detta är framtiden, om ni fortsätter köpa alla dessa dlc, spelen kommer bli mer och mer uppdelade och snart kommer man väl få betala för delar i själva spelet . Capcom har redan börjat...

Medlem

Samma sak som vi sett i CoD, från EA eller varför inte jämföra med "Undead Nightmare Collection" fast man släpper det före spelet, inte efter. Inte en metod som jag älskar, men inget som jag mår sämre av heller då jag ändå inte köper det. Fritt val
Lite samma sak som att förhansboka ex. BF 3 för att få DLC gratis eller billigare, du betalar en högre summa (release-pris) för att slipap betala senare (DLC) men det är i slutänden jämförbart.

Skrivet av Kharif:
Skrivet av Höglund:

Lite halvluddig ingress, inget erbjudande att hurra över heller..

Gratis DLC vore trevligare.

Har inte Microsoft nån policy som gör det omöjligt att släppa gratis saker till Xboxen?
Har för mig det var något sånt med UT3 som inte fick en jädra stor uppdatering gratis, fast PS3 och PC fick de.

Nästan, MS har en begränsning på hur många patchar en utvecklare får släppa, och hur stora de får vara, utan att de tar betalt. Tidigare iaf var det upp till 5 gratis patchar, sedan får utvecklaren betala eller släppa DLC (DLC ger möjlighet till 3 nya "gratis" patchar). Storleksbegränsningen vet jag ej men jag tror den är relevant.

1
Skriv svar