Halo 4, 5 och 6 blir "reclaimer"-trilogin

Robot
Halo 4, 5 och 6 blir "reclaimer"-trilogin

Vad reclaimer är för något? Fortsätt läsa för att få några svar om Halo-seriens framtid.

#halo-3, #halo-4


Medlem
Halo 4, 5 och 6 blir "reclaimer"-trilogin

[info]A "Reclaimer" (Latin: Homo Sapiens Augeous)[1] is an individual who, whether by chance or by precedent, has been placed in charge of activating a Halo super-weapon. The individual must journey to retrieve the Halo's activation key (the Index) from the ring's Library and then use it to activate the Halo Array. It has also been demonstrated that it is the role of a Reclaimer to activate Forerunner technology on installations such as the Ark or the Shield Worlds; it is also true that other, undiscovered Forerunner constructs also require a Reclaimer to operate in some fashion lay scattered across the galaxy.
The exact qualifications of a Reclaimer are not entirely clear; however, it appears that only a human or Forerunner can be a Reclaimer. Many or even most fans consider the word "Reclaimer" to mean any individual of either species, but as this term is used many times throughout the Halo games and literature with no clear-cut definition, this cannot currently be proven.[/info]

För er som vill ha lite mer kött på benen.

Medlem

Sen när bestämdes det att de skulle göra ytterligare 3 delar i serien?

Medlem
Skrivet av DU238:

Sen när bestämdes det att de skulle göra ytterligare 3 delar i serien?

Sen dom fattade hur mycket pengar det ligger i Halo serien?

Medlem

För ganska så länge sen... Jag whinar inte över det, Halo-fanatiker sen Combat Evolved och vill se mer!

Medlem
Skrivet av DU238:

Sen när bestämdes det att de skulle göra ytterligare 3 delar i serien?

Sen Microsoft insåg att de inte har så många pengagivande maskotar förutom Master chief?

Medlem

Skulle vart najs med Halo böcker, som tex Harry Potter.

Edit: Det finns visst :S Google kan sin saker!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Skulle vart najs med Halo böcker, som tex Harry Potter.

...........................................................................................


signatur
Medlem
Skrivet av draim:
Skrivet av Rasmous:

Skulle vart najs med Halo böcker, som tex Harry Potter.

...........................................................................................

Skulle precis ändra i texten att det fanns, så råkade jag stänga ner sidan..
Finns visst böcker, lite efter bara!

Medlem
Skrivet av Rasmous:
Skrivet av draim:
Skrivet av Rasmous:

Skulle vart najs med Halo böcker, som tex Harry Potter.

...........................................................................................

Skulle precis ändra i texten att det fanns, så råkade jag stänga ner sedan..
Finns visst böcker, lite efter bara!

Och välskrivna är de! Det är väl bara att sätta igång min unge herre, äventyret Halo har knappt börjat för dig ska du veta!


signatur
Medlem

Ja suck till Halo. Det har blivit "Det nya Call of Duty" verkligen. Bara mjölkandes på pengar, storyn blev totalsabbad i deras senaste spel Reach också, man kan verkligen undra om Bungie själva ens läste dom innan dom gjorde spelet. Halo dog efter Halo 3/ODST.

Skrivet av Rasmous:

Skulle vart najs med Halo böcker, som tex Harry Potter.

Edit: Det finns visst :S Google kan sin saker!

Halo böckerna får spelen att se riktigt dåliga ut! Älskar dom första 6!

Medlem

Nästan värre än CoD-mjölkningen. Nästan.

Medlem

På vilket sätt är det en "ny" trilogi om det är en direkt fortsättning på Halo 3?

Medlem

Spännande Hoppas det blir ett bra spel!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ge oss Halo serien till PC already >_>

Medlem

Ge tillbaka alla roliga kommentarer fienderna fäller, så är jag nöjd Man kan ju garva gott åt fiendernas kommentarer i Halo 3.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Jag hatar verkeligen microsoft spel dom släpper aldrig spel till PC bara till xbox t.ex halo, gears of war etc.

Medlem
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Jag hatar verkeligen microsoft spel dom släpper aldrig spel till PC bara till xbox t.ex halo, gears of war etc.

Livet är hårt


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:
Skrivet av DU238:

Sen när bestämdes det att de skulle göra ytterligare 3 delar i serien?

Sen dom fattade hur mycket pengar det ligger i Halo serien?

Skrivet av Jozo:

Sen Microsoft insåg att de inte har så många pengagivande maskotar förutom Master chief?

'

Skrivet av Hudda:

Sen den ekonomiska krisen gjorde att alla bara satsar på säkra kort nuförtiden?

Ja det är ju självklart, men gick Microsoft ut med ett officiellt tillkännagivande för ett tag sen eller?

Medlem
Skrivet av DU238:

Sen när bestämdes det att de skulle göra ytterligare 3 delar i serien?

När fansen ville ha mer? Jag är väldigt hypad över en ytterligare trilogi med 343 Industries.

Medlem

343 lovar oss en mer känslosam story än tidigare, mer psykologisk, de lovar att fokuset kommer ligga på personerna, John och Cortana. OM det nu blir så så kan spelet bli hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Typhor:

343 lovar oss en mer känslosam story än tidigare, mer psykologisk, de lovar att fokuset kommer ligga på personerna, John och Cortana. OM det nu blir så så kan spelet bli hur bra som helst.

Fast helst vill jag nog ha mystik! Som första gången man spelade 1:an

Hur? Var? När? Varför?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Skönt att höra att dom vill satsa lite på Halo 1 stämningen, legendary säger jag bara!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Ja suck till Halo. Det har blivit "Det nya Call of Duty" verkligen. Bara mjölkandes på pengar, storyn blev totalsabbad i deras senaste spel Reach också, man kan verkligen undra om Bungie själva ens läste dom innan dom gjorde spelet. Halo dog efter Halo 3/ODST.

Blanda inte ihop Halo med Bungie, de var länge samma sak men är det inte längre. 343i som fortsätter med Halo består bl.a. av folk som tidigare lämnat Bungie från Halos tidigar dagar, och som nu kommer tillbaka för att de tror på spelserien.
343i har ju exempelvis planer på att försöka fixa Reach, begränsa vissa abilities, ta bort bloom och liknande som fans bett om sedan betan. Av vad jag sett och hört så verkar det som om Bungie fick storhetsvansinne och joinade Activision till följd (CoD stilen igen), och slaktadeHalo pga att det inte fanns några skickliga spelutvecklare kvar. De som var bra flydde till Certain Afinity, 343i och liknande.
Halo dog efter Halo 3/ODST, men det kan fortfarande återuppstå och återigen bli spelet som alla andra FPS jämförs med, spelet som bräkte CoD i popularitet flera år i rad. Jag är iaf villig att ge 343i en chans, de verkar bry sig om spelet och spelarna, inte bara kortsiktig vinst.

Skrivet av Atlas Redscale:

Halo böckerna får spelen att se riktigt dåliga ut! Älskar dom första 6!

Håller helt med, dock så ser man tydligt i spelen att storyn blivit sämre ju mer Bungie "hittat på", i början när de följde böckerna hyfsat bra var spelen som bäst och när Bungie skapade själva blev de skräp i bästa CoD-stil (Reach).

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Atlas Redscale:

Ja suck till Halo. Det har blivit "Det nya Call of Duty" verkligen. Bara mjölkandes på pengar, storyn blev totalsabbad i deras senaste spel Reach också, man kan verkligen undra om Bungie själva ens läste dom innan dom gjorde spelet. Halo dog efter Halo 3/ODST.

Blanda inte ihop Halo med Bungie, de var länge samma sak men är det inte längre. 343i som fortsätter med Halo består bl.a. av folk som tidigare lämnat Bungie från Halos tidigar dagar, och som nu kommer tillbaka för att de tror på spelserien.
343i har ju exempelvis planer på att försöka fixa Reach, begränsa vissa abilities, ta bort bloom och liknande som fans bett om sedan betan. Av vad jag sett och hört så verkar det som om Bungie fick storhetsvansinne och joinade Activision till följd (CoD stilen igen), och slaktadeHalo pga att det inte fanns några skickliga spelutvecklare kvar. De som var bra flydde till Certain Afinity, 343i och liknande.
Halo dog efter Halo 3/ODST, men det kan fortfarande återuppstå och återigen bli spelet som alla andra FPS jämförs med, spelet som bräkte CoD i popularitet flera år i rad. Jag är iaf villig att ge 343i en chans, de verkar bry sig om spelet och spelarna, inte bara kortsiktig vinst.

Skrivet av Atlas Redscale:

Halo böckerna får spelen att se riktigt dåliga ut! Älskar dom första 6!

Håller helt med, dock så ser man tydligt i spelen att storyn blivit sämre ju mer Bungie "hittat på", i början när de följde böckerna hyfsat bra var spelen som bäst och när Bungie skapade själva blev de skräp i bästa CoD-stil (Reach).

Jo jag är medveten om allt det där med Bungie, 343 och Halo. Dock är jag fortfarande ilsk mot dom på grund av:
Total nobbing av PC.
Floppande av historien, Halo 1 och 2 var underbara, Halo 3 börjar bli långsökt och en aningen "ostigt" och Reach konfrontalkrockar med böckernas story.

Personligen slår jag vad om att Halo kommer att antingen hamna där CoD är idag, eller dit Command and Conquer slutade.

Skrivet av raefzm88:

Ge oss Halo serien till PC already >_>

Forsätt att hoppas, kanske kommer, men då knappast från Microsoft.

1
Skriv svar