Populous och Ultima reser sig ur graven

Robot
Populous och Ultima reser sig ur graven

Good Old Games återupplivar två klassiska pc-spelsserier och tar oss tillbaka till gamla tider.

#electronic-arts, #populous, #ultima, #ultima-ii, #ultima-iii, #ultima-iv


Medlem
Populous och Ultima reser sig ur graven

Ohh... Populous. Hade det till mitt Sega Mega Drive.. good old times!

Medlem

Hoppas de fortsätter på inslaget spår och ger ut båda delarna av Ultima VII. I mina ögon ett av de absolut bästa CRPG som släppts och ett måste på en sida som GoG.

Medlem

Dagens kids måste tycka att det verkar helt sjukt med så kass grafik

Medlem

Spenderade många timmar med Populous på min Atari ST.


signatur
Medlem

Hoppas Syndicate dyker upp också!

Medlem

Ultima 7 och expansionen, klart bästa rollspelet som släppts
Hoppas de släpper det

Är de tidiga Ultima-spelen fortfarande spelbara idag?

Medlem

Populous var fantastiskt när det kom. Lade mycket tid på det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Så mycket tid som man lagt på Populous, del tre var helt okej men inte i närheten lika bra som de två första spelen. Mer Bullfrog spel pls, Magic Carpet 2 hade inte varit fel, Syndicate hade inte heller varit fel men det har ju rapporterats tidigare att detta spel (tillsammans med System Shock 2) inte kommer att komma då avtalet inte omfattar dom spelen http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110602/ea-klassiker-pa-go...

Inaktiv
Skrivet av gebe:

Hoppas de fortsätter på inslaget spår och ger ut båda delarna av Ultima VII. I mina ögon ett av de absolut bästa CRPG som släppts och ett måste på en sida som GoG.

Kan bara hålla med till hundra procent. Har försökt köra dessa spel med emulatorn "Exult" men tycker det fungerar sådär med dagens ljudkort. Av någon anledning så försvinner de mysiga bakgrunds-ljudeffekterna, dvs fågelkvitter, blåst etc. Så jag är också en av dom som skulle köpa Ultima VII part 1 och 2 på en gång om GOG skulle släppa dem.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

åh, klassiska ultima spelen. ME GUSTA.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Älskar Good Old Games som gör det enkelt och smidigt att lira gamla klassiker igen. Blir nog ett köp av Populous.

Medlem

Ja Ultima VII hade varit mycket trevligt, jag ser det som det bästa spelet någonsin i alla fall...

Synd att det är(och var) ett helvete att få det fungera bra. Men när testat Exult har det funkat bra. Jag hade det köpt på disketter en gång i tiden men tappat bort allt...

1
Skriv svar