Höstens träningssäsong har inletts

Flakmonkey
Höstens träningssäsong har inletts

Egentligen är det otroligt att det kan kännas så bra att ligga i det närmaste helt utslagen i TV-soffan och känna hur trött kroppen är men just nu är det precis så det känns. Har nämligen avverkat höstterminens första cirkelfyspass ikväll och det var lika välbehövligt som efterlängtat. Så nu ligger jag här med iPaden i famnen och jäser högst välförtjänt efter min traditionsenliga köttsoppa med klimp till middag.

Måste säga att det kändes riktigt bra passet igenom. Som vanligt var axel och nacken som tog mest stryk, tycks aldrig kunna bli stark i det partiet, men i övrigt gick det över förväntan med många magövningar och överkropp där det faktiskt kändes lättare än innan sommaren. Det verkar som att min discomuskelträning har gett resultat så där får jag tacka mr Kemkes för att han fått in mig på den banan. 

Så ja nu kan jag inte annat än se fram emot en bra träningssäsong. Cirkelfyspasset på måndagar vid Ringen är inget jag kommer missa frivilligt och utöver det blir det fortsatt indoor walking ett par mornar i vrckan och sen discoträning och gympa såklart. Totalt blir det väl en 4-5 pass i veckan minst, det beror ju på vad man hittar på för annat kul, så förhoppningsvis kommer jag fortsätta bättra på fysiken och må bra.

Det går bra nu helt enkelt.

#blogg

Höstens träningssäsong har inletts

Klimp, Klimp hit och klimp dit, överallt Klimp. VAD! är fascinationen?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey
1
Skriv svar