Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Plastankan: låter vi bli att recensera fyran utesluter vi alla som inte kört trean, och det är i min mening ännu sämre. Och helt irrelevant är ju inte recensionen för er som kört den närmaste föregångaren.

Skitsnack!

Ska man göra något så skall man göra det väl.

Medlem

Bra recension nu blev man allt lite sugen på att köpa det


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Visst ska man alltid vara kritisk till det som förses på nätet, men att en community som riktar sig åt spel inte klarar att ta hänsyn till sina medlemmars intresse i serien tycker jag är skamligt och aningen taskigt. Klart man skall skriva texter så att alla förstår, speciellt de som inte haft med produkten att göra innan men att helt strunta i oss andra: vad ska man tycka om detta?
Visst kan jag förstå erat sätt att jobba om alla itterationer var av olika tidelag men här gäller det samma tid och rum som i föregångaren. Att ni har mage att sätta en skribent som inte testat förra version är som sagt skamligt. Sedan sätter ni även säkert köp på varan...

[eos_image="60318"]Säkert köp[/eos_image]

Illa

Medlem

fz kan nog inte göra alla läsare lyckliga, Jag kan inte påstå jag förstår kritikern du för fram .

För mig så är fz en av många sidor jag går in på för att läsa betyg/recensioner , går inte att bara läsa på ett ställe oavsett hur bra sidan är..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

fz kan nog inte göra alla läsare lyckliga, Jag kan inte påstå jag förstår kritikern du för fram .

För mig så är fz en av många sidor jag går in på för att läsa betyg/recensioner , går inte att bara läsa på ett ställe oavsett hur bra sidan är..

Om du inte förstår så läs tompas senaste utlåtande angående "lämpligaste".. Han föredrar att trycka ut fler recensioner istället för att göra de väl. Anser du också att kvantitet före kvalitet är bättre?

Jag har alltid sett upp till fragzones utlåtanden och det är därför jag har spenderat tid på kritiken här, kan inte rulla över och knipa käft när jag vet att detta gjordes med dåliga förutsättningar. Men jag kanske bör vara tyst och hoppas på det bästa i fortsättningen...

Redaktör
Skrivet av Plastankan:

Om du inte förstår så läs tompas senaste utlåtande angående "lämpligaste".. Han föredrar att trycka ut fler recensioner istället för att göra de väl. Anser du också att kvantitet före kvalitet är bättre?

Jag har alltid sett upp till fragzones utlåtanden och det är därför jag har spenderat tid på kritiken här, kan inte rulla över och knipa käft när jag vet att detta gjordes med dåliga förutsättningar. Men jag kanske bör vara tyst och hoppas på det bästa i fortsättningen...

Du misstolkar mig. Det handlar inte alls om att vi väljer mellan att skriva antingen bra eller många recensioner, utan om brist på skribenter som kan "allt" om tidigare spel i serien.

I detta fall har vi en kille som spelat tidigare delar (men inte den förra). Vi kan inte låta bli att recensera spelet bara för det, då utesluter vi ju alla läsare som inte kört föregångaren. Plus att skribenten fortfarande kan göra ett bra jobb.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Plastankan:

Om du inte förstår så läs tompas senaste utlåtande angående "lämpligaste".. Han föredrar att trycka ut fler recensioner istället för att göra de väl. Anser du också att kvantitet före kvalitet är bättre?

Jag har alltid sett upp till fragzones utlåtanden och det är därför jag har spenderat tid på kritiken här, kan inte rulla över och knipa käft när jag vet att detta gjordes med dåliga förutsättningar. Men jag kanske bör vara tyst och hoppas på det bästa i fortsättningen...

Du misstolkar mig. Det handlar inte alls om att vi väljer mellan att skriva antingen bra eller många recensioner, utan om brist på skribenter som kan "allt" om tidigare spel i serien.

I detta fall har vi en kille som spelat tidigare delar (men inte den förra). Vi kan inte låta bli att recensera spelet bara för det, då utesluter vi ju alla läsare som inte kört föregångaren. Plus att skribenten fortfarande kan göra ett bra jobb.

Jag kan inte förstå att ni väljer att basera fyran på tvåan och sedan sätta betyg på det. Magstarkt må jag säga!

Sedan att ni väljer även att sätta säkert köp på varan förbryllar mig! - Vi lever i ett informationssamhälle och detta tycker ni är acceptabelt beteende.

Medlem
Skrivet av Plastankan:

tidelag

Inaktiv
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Plastankan:

tidelag

Oj blev fel där, kontexten gick fram hur som helst. Kul för dig att du måste märka ord och göra en post av det. FZ borde ta bort antal inlägg per person.. då slipper man dessa onödiga skräp posts förmodligen..

*edit* Eller så behåller sidan antal inlägg postat, redaktionen förespråkar ju som sagt kvantitet före kvalitet

Medlem

Tyvärr din kritik är obefogad och orationell, du har fått svar, nu har du valet att acceptera det eller gå vidare.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Tyvärr din kritik är obefogad och orationell, du har fått svar, nu har du valet att acceptera det eller gå vidare.

Obefogad? Läste du inte skribentens kommentar.. han skrev själv att han inte testade förra itterationen. Det var först efter hans kommentar jag brusade upp, om du ser efter så postade jag en snäll kommentar först. Är det inte logiskt att man klagar när man upptäcker brister i utförandet eller vad anser du vara rationellt?

Jag vet inte vad din deal är men jag uppskattar fz och kritiken är avsedd att förbättra!
Du får gärna beskriva nogrannare vad du menar, men skicka gärna ett privat meddelande.. detta är patetiskt!

Medlem

Tragiskt att recenscenten inte tagit sig tid att åtminstone slänga ett öga på trean först. Det är väldigt lite nytt i Tropico 4. Massa nya buggar och idiotiska designval istället, stora röda pilar som hoppar överallt, ett GUI som över hela skärmen osv.
När thunderstorms drar in så försvinner alla skuggor i hela spelvärlden, de nya påsarna/säckarna som ska visa hur mycket varor fabriker har staplas så högt att det ser riktigt idiotiskt ut. Plus att spelet rent grafiskt har tagit 2 steg bakåt och ser nu riktigt fult ut, enligt mig iaf. Sämmre texturer, allt är blurrigt och oskarpt. Träd blir fula prickiga pixelerade saker på långa avstånd.

Köpte tyvärr den boxade versionen och ångrar mig gravt. Försökte få något ur utvecklarna på deras forum men tråden blev nerstängd och vi fick beskedet att de skiter i vilket, fast på ett trevligare sätt och menade på att det var vår personliga smak det var fel på och inte grafiken.

Total gamebreaker för mig iaf, kan inte "leva" mig in i spelet längre

Här är mitt inlägg med jämförande bilder för de som är intresserade.
http://forum.kalypsomedia.com/showthread.php?tid=10653&pid=10...

Medlem

Lite nyfiken vad exakt ville du veta av uvecklaren? o vad exakt skit dom i,?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

mm det här är i bästa fall en ny patch till 3an. absolut ingen 4a!

12
Skriv svar