God of War Collection – Volume II

Robot
God of War Collection – Volume II

Kratos PSP-titlar får nytt liv på Playstation 3. Vi testar två delar ur en serie som vägrar att förnya sig men som ständigt snärjer våra actionälskande hjärtan med sin blodiga mytologitolkning.

#god-of-war-collection-volume-ii, #god-of-war-chains-of-olympus, #god-of-war-ghost-of-sparta, #ready-at-dawn, #sce-studios-santa-monica


Medlem
God of War Collection – Volume II

Perfekt för den lilla samlingen man har!

Medlem

ohh, kan inte få nog av kratos, blir ett lätt köp

Medlem

Om man har spelat God of War 1 & 2 men inte dessa eller trean, vad ska man börja med? Dessa två eller trean?

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Om man har spelat God of War 1 & 2 men inte dessa eller trean, vad ska man börja med? Dessa två eller trean?

Själv hade jag nog spelat dom i den ordning de släpptes, Chains of Olympus hade jag alltså kört först eftersom det kom innan GoW 3 och Ghost of Sparta. Beror lite på vad man vill få ut av det, Deus Ex : Human revolution är ju egentligen inte en uppföljare utan en föregångare men jag tror man får ut mest av att ha spelat första och andra spelet innan. Lite samma sak tror jag det är med GoW, man får nog ut mest av att spela dom i den ordning de släpptes.

Om man vill spela dessa spel i "rätt" ordning så kanske denna sida kan vara till hjälp http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20101026010955...

Medlem

Köpte PSP för några år sen bara för Ghost of Sparta - lätt värt det då! (Det var en trivsam spelsommar!), Alltså, rekommenderas starkt!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Jag läste underrubriken som "Mongo på steroider" snarare än "Mytologi på steroider". Ibland går det för fort... Men jag tycker inte min missuppfattning är så långt ifrån sanningen, trots allt.

Medlem

"Om han är tjurig? Jovisst." - mua mua muaaaaaa


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Usch! Alla dessa HD-remakes. Blir ju fattig!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

låter najs. Detta blir att hitta i någon reaback till våren kanske Måste ta tag i 3an först oxå.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Om man har spelat God of War 1 & 2 men inte dessa eller trean, vad ska man börja med? Dessa två eller trean?

Om du spelar dem i ordning som de inte är släppta i så kanske man tycker det känns segt att exempelvis gå tillbaka till en tidigare del rent spelmässigt (plattformshoppande etc.)


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Jag har provspelat olika GOW spel men jag känner samma sak varje gång: jag har ingen lust att spela en osympatisk, samvetslös slaktare. Det känns inte rätt och inte roligt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag har provspelat olika GOW spel men jag känner samma sak varje gång: jag har ingen lust att spela en osympatisk, samvetslös slaktare. Det känns inte rätt och inte roligt.

Skärp dig, det är ju skitkul!

1
Skriv svar