E.Y.E: Divine Cybermancy

Medlem
E.Y.E: Divine Cybermancy

Någon som spelat E.Y.E: Divine Cybermancy och kan säga om det är ett bra spel eller inte?

Jag läste denna recension:
http://pc.gamespy.com/pc/eye/1185987p1.html

Spelet har såklart inte samma budget som stortitlar, men det har å andra sidan ett lägre pris.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Recension på Gametrailers.com

http://www.gametrailers.com/video/review-pod-e-y-e-divine/719...

indiespel eller ej, det lockade inte mig iaf.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag har spelat det. Det är en Deus Ex-klon med många intressanta ideer som man sällan (läs aldrig) ser i moderna titlar. Men spelet havererar på grund av värdelös AI (och då menar jag Värdelös), textbaserad överpretentiös story och skräpig engelska.

Betyg: 3/10


signatur

Imperator

Medlem

Ja, det ser onekligen intressant ut. Synd att det är ett så litet team som skapat detta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Reize:

... Men spelet havererar på grund av värdelös AI (och då menar jag Värdelös), ...
Betyg: 3/10

Är AI'n för lätt, för svår eller buggig? Hur menar du?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Reize:

... Men spelet havererar på grund av värdelös AI (och då menar jag Värdelös), ...
Betyg: 3/10

Är AI'n för lätt, för svår eller buggig? Hur menar du?

Stealth blir omöjligt eftersom AI:n ser dig överallt, från kilometeravstånd vet dom på en hundradels sekund var du är. De är ofta närmast löjligt pricksäkra på långa avstånd, och när du är upptäckt vet hela banan var du är och nya fiender strömmar till synes ändlöst ut från god knows where. Så när du trodde ett område var tomt kan du plötsligt bli skjuten i ryggen av fiender som du inte visste fanns.

Däremot gillar jag spelets powers och vapen, även om de är väldigt obalanserade. Hursomhelst, om du går in och köper E.Y.E med förväntningarna att du kommer spela en vacker hyllning till det första Deus Ex (som jag gjorde) kommer du bli gruvligt besviken...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Reize:

... Men spelet havererar på grund av värdelös AI (och då menar jag Värdelös), ...
Betyg: 3/10

Är AI'n för lätt, för svår eller buggig? Hur menar du?

Stealth blir omöjligt eftersom AI:n ser dig överallt, från kilometeravstånd vet dom på en hundradels sekund var du är. De är ofta närmast löjligt pricksäkra på långa avstånd, och när du är upptäckt vet hela banan var du är och nya fiender strömmar till synes ändlöst ut från god knows where. Så när du trodde ett område var tomt kan du plötsligt bli skjuten i ryggen av fiender som du inte visste fanns.

Däremot gillar jag spelets powers och vapen, även om de är väldigt obalanserade. Hursomhelst, om du går in och köper E.Y.E med förväntningarna att du kommer spela en vacker hyllning till det första Deus Ex (som jag gjorde) kommer du bli gruvligt besviken...

Ajaj, det där med AI lät verkligen inte bra.

Angående deus ex, så har jag inga sådana förväntningar. Mina förväntingar låg i den prisklass spelet är samt att det är ett indiespel av en liten grupp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det finns ju recensioner på de flesta större spelsajter. Läs dem vet jag, ger nog en bra bild av spelet tror jag.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Det finns ju recensioner på de flesta större spelsajter. Läs dem vet jag, ger nog en bra bild av spelet tror jag.

Jovisst, men nu var det inte det jag efterfrågade.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar