Max Payne 3-avslöjande inom kort

Robot
Max Payne 3-avslöjande inom kort

Rockstar släpper två nya högupplösta bilder och utlovar mer Max Payne 3 snart.

#rockstar, #max-payne-3


Medlem
Max Payne 3-avslöjande inom kort

Kan bli bra, men är skeptisk.

Medlem

Bäst för Rockstar att de inte förstört känslan.

Medlem

gissar nu på att spelet utspelar sig under flera år, där man slutar som slobben i cuba

Medlem

Burr, sen när är 1280x720 pixlar högupplösta bilder för ett spel som kommer till PC? Spelade ju med 1280x1024 för 10 år sen. Förväntade mig 2560x1440 efter ni skrev högupplösta, så man kan se vad som händer på dem :(.

På den bilden har han i varje fall rätt slips, alltid något.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Remedy games gjorde de tidigare spelen så bra, skeptisk till dessa.

Medlem

Ser ut som Charlie Sheen på en av bilderna längst ned. Jag är också skeptisk till att detta blir en värdig Max Payne titel.

Sebastian, varför blanda in engelska i artikeln? Det kanske bara är jag som stör mig på sådant, men nu fick jag tillfälle att framföra åsikten.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ett Max Payne-spel som inte skrivits av Sami Järvi (aka Sam Lake, dvs han som gav ansiktet åt Max i ettan) kommer inte bli värdigt. Prognosen är total jävla katastrof. Se på filmen bara, den största skymfen i modern tid.

Inaktiv

Ser fram emot en ny berättelse med Max Payne..

AW8
Medlem

Håret är tillbaka!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

son of RAMBO 2011-08-29 22:18:07 #1

Kan bli bra, men är skeptisk.
Bild saknas

Friberg 2011-08-29 22:18:29 #2

Bäst för Rockstar att de inte förstört känslan.

----> woord!

Ja.. någon kanske borde påminna utvecklarna om vad det var som gjorde de första spelen speciella och bra. Jag kan ju ha helt fel (och det hoppas jag), men spelet ser ut att ta en vändning i helt fel riktning utan den där desperata känslan av misär och ensamhet.

Medlem

Lägg in coop för splitscreen så man kan spela med polaren men i coop ska det krylla med elaka ondingar

Medlem

Inget kan gå fel med lite bullettime inblandat...

Medlem

Hur många återupplivningar i olika serier har vi fått vara med om nu? Jag orkar liksom inte längre hypa eller hoppas eller hänga med så mycket trots att båda Max Payne är fantastiska spel. Släpp spelet så får vi se. Tills dess rycker jag på axlarna.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Ett Max Payne-spel som inte skrivits av Sami Järvi (aka Sam Lake, dvs han som gav ansiktet åt Max i ettan) kommer inte bli värdigt. Prognosen är total jävla katastrof. Se på filmen bara, den största skymfen i modern tid.

Nej nu tog du allt i. Filmen är faktiskt riktigt bra för sin gengre "videogame action movie" och visade bra vördnad för spelen med tanke på vad för budget filmen kan tänkas haft. Skönt att se lite ny ansikten på duken också även de inte alla vara storartade skådisar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

den här verisionen lär iaf inte få något utrymme i 3dmark

Medlem

jag inväntar hellre gta 5

Medlem

Han ska ha hår och se ut som i 2an, inte flintis med skägg, han ser ut som en version av John Travolta i From Paris with love eller vad filmen heter.

Hoppas de har kvar den oslagbara film noire känslan från föregångarna, annars kan dom lika gärna sätta ett nytt namn som titel


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av KatOne:

Ett Max Payne-spel som inte skrivits av Sami Järvi (aka Sam Lake, dvs han som gav ansiktet åt Max i ettan) kommer inte bli värdigt. Prognosen är total jävla katastrof. Se på filmen bara, den största skymfen i modern tid.

Nej nu tog du allt i. Filmen är faktiskt riktigt bra för sin gengre "videogame action movie" och visade bra vördnad för spelen med tanke på vad för budget filmen kan tänkas haft. Skönt att se lite ny ansikten på duken också även de inte alla vara storartade skådisar.

Du skämtar va? Hade svårt att se någonting överhuvudtaget som var bra med den filmen. Snackade med en kompis innan den hade släppts och vi trodde att ifall den bara kunde nå upp till hälften av stämningen ifrån spelen så skulle filmen bli grym. Well... that didn't happen'

Medlem
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av KatOne:

Ett Max Payne-spel som inte skrivits av Sami Järvi (aka Sam Lake, dvs han som gav ansiktet åt Max i ettan) kommer inte bli värdigt. Prognosen är total jävla katastrof. Se på filmen bara, den största skymfen i modern tid.

Nej nu tog du allt i. Filmen är faktiskt riktigt bra för sin gengre "videogame action movie" och visade bra vördnad för spelen med tanke på vad för budget filmen kan tänkas haft. Skönt att se lite ny ansikten på duken också även de inte alla vara storartade skådisar.

Du skämtar va? Hade svårt att se någonting överhuvudtaget som var bra med den filmen. Snackade med en kompis innan den hade släppts och vi trodde att ifall den bara kunde nå upp till hälften av stämningen ifrån spelen så skulle filmen bli grym. Well... that didn't happen'

Äh vadå, de hittade en rätt bra snubbe att spela Max, Mona bruden var läcker som fan (min smak iafa), det small duktigt i actionsekvenserna, omgivningar och NY med snöstorm var som i spelet. De kanseke inte spikade känslan men hur mycket ska man begära. Jag lyfter på hatten för en godkänd rulle iafa.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av KatOne:

Ett Max Payne-spel som inte skrivits av Sami Järvi (aka Sam Lake, dvs han som gav ansiktet åt Max i ettan) kommer inte bli värdigt. Prognosen är total jävla katastrof. Se på filmen bara, den största skymfen i modern tid.

Nej nu tog du allt i. Filmen är faktiskt riktigt bra för sin gengre "videogame action movie" och visade bra vördnad för spelen med tanke på vad för budget filmen kan tänkas haft. Skönt att se lite ny ansikten på duken också även de inte alla vara storartade skådisar.

Du skämtar va? Hade svårt att se någonting överhuvudtaget som var bra med den filmen. Snackade med en kompis innan den hade släppts och vi trodde att ifall den bara kunde nå upp till hälften av stämningen ifrån spelen så skulle filmen bli grym. Well... that didn't happen'

Äh vadå, de hittade en rätt bra snubbe att spela Max, Mona bruden var läcker som fan (min smak iafa), det small duktigt i actionsekvenserna, omgivningar och NY med snöstorm var som i spelet. De kanseke inte spikade känslan men hur mycket ska man begära. Jag lyfter på hatten för en godkänd rulle iafa.

Wow, vad jag INTE är redo att hålla med.

Mark Wahlberg befinner sig på min lista över inkompetenta skådisar sen jag sett den filmen - han var inte Max Payne, han var en snubbe som dragit på sig en trenchcoat och såg förstoppad ut. Notera att han sa specifikt att han INTE spelat spelen och inte heller VILLE göra det eftersom han ville göra "sin egen Max Payne". Frågan blir då, varför i helvete skulle jag vilja se det?

Som att skådespelarna i LOTR-filmerna gjorde "sina egna" figurer ur brödraskapet. Kanske en Aragorn med nunchucks, dreads och en skotsk accent? Eller Gandalf med en lapp över ögat, en kroksabel och en papegoja som kväker ur sig något roligt varje gång han hugger huvudet av en Orc, typ "Don't loose your head! SKWAWK!"?

Sättet dom återger Valkyr på är en inkomplett skymf, visst var de 3D-genererade valkyriorna en bra idé på ett sätt, men... Sen handlingen gick ingen vart, och Mona var inte överhuvudtaget som Mona ska vara. Du kanske tycker att det var en OK actionrulle out of the blue - vilket är OK. Men säg inte att den på något sätt lever upp till en filmatisering av Max Payne, den främsta noir-poetiska actiontragedin i modern tid.

Det räcker inte med "snöstorm och duktiga smällar" när man ska leva upp till en sådat ofattbart djupt estetiskt verk, med en knivskarp dramaturgi, method acting och en rejäl skopa nyskapande. Max Payne-filmen bör begravas djupt och aldrig refereras igen.

Tror vi trampar på väldigt känsliga tår när vi säger att filmen var ok, så därför ska vi nog inte säga det mer.. att filmen var ok alltså


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av KatOne:

Ett Max Payne-spel som inte skrivits av Sami Järvi (aka Sam Lake, dvs han som gav ansiktet åt Max i ettan) kommer inte bli värdigt. Prognosen är total jävla katastrof. Se på filmen bara, den största skymfen i modern tid.

Nej nu tog du allt i. Filmen är faktiskt riktigt bra för sin gengre "videogame action movie" och visade bra vördnad för spelen med tanke på vad för budget filmen kan tänkas haft. Skönt att se lite ny ansikten på duken också även de inte alla vara storartade skådisar.

Du skämtar va? Hade svårt att se någonting överhuvudtaget som var bra med den filmen. Snackade med en kompis innan den hade släppts och vi trodde att ifall den bara kunde nå upp till hälften av stämningen ifrån spelen så skulle filmen bli grym. Well... that didn't happen'

Äh vadå, de hittade en rätt bra snubbe att spela Max, Mona bruden var läcker som fan (min smak iafa), det small duktigt i actionsekvenserna, omgivningar och NY med snöstorm var som i spelet. De kanseke inte spikade känslan men hur mycket ska man begära. Jag lyfter på hatten för en godkänd rulle iafa.

Wow, vad jag INTE är redo att hålla med.

Mark Wahlberg befinner sig på min lista över inkompetenta skådisar sen jag sett den filmen - han var inte Max Payne, han var en snubbe som dragit på sig en trenchcoat och såg förstoppad ut. Notera att han sa specifikt att han INTE spelat spelen och inte heller VILLE göra det eftersom han ville göra "sin egen Max Payne". Frågan blir då, varför i helvete skulle jag vilja se det?

Som att skådespelarna i LOTR-filmerna gjorde "sina egna" figurer ur brödraskapet. Kanske en Aragorn med nunchucks, dreads och en skotsk accent? Eller Gandalf med en lapp över ögat, en kroksabel och en papegoja som kväker ur sig något roligt varje gång han hugger huvudet av en Orc, typ "Don't loose your head! SKWAWK!"?

Sättet dom återger Valkyr på är en inkomplett skymf, visst var de 3D-genererade valkyriorna en bra idé på ett sätt, men... Sen handlingen gick ingen vart, och Mona var inte överhuvudtaget som Mona ska vara. Du kanske tycker att det var en OK actionrulle out of the blue - vilket är OK. Men säg inte att den på något sätt lever upp till en filmatisering av Max Payne, den främsta noir-poetiska actiontragedin i modern tid.

Det räcker inte med "snöstorm och duktiga smällar" när man ska leva upp till en sådat ofattbart djupt estetiskt verk, med en knivskarp dramaturgi, method acting och en rejäl skopa nyskapande. Max Payne-filmen bör begravas djupt och aldrig refereras igen.

Jag hade klarat mig utan han negern, för han var bedrövlig men annars kändes det ok. Jag håller med om att det är helt fel inställning att vilja göra sin egen tolkning av Max, alla filmer gjorda på spel borde ha som målsättning att göra spelet på film. Men det är orimligt att förvänta sig allt för hög kvalitet på filmatiseringarna. Va fan folk klagar ju t o m på Resident Evil och det är nog det bästa jag sett i "spel som blivit film"-väg. Den bär ju t o m sig själv utan spelet som "ursäkt". Apocalypse är också bra fast de kastade in en token funny black guy. Hela serien är bra när jag tänker efter. Milla har burit upp den sjukt bra. Den sista var tänkt som 3D effekt film och gjorde det riktigt bra (och Milla var lika cool och snygg som vanligt) medan folk recenserade den som att den skulle sträva efter oscar-statyetter.
Klart man kan bli upprörd när man ser mästerverk som Max Payne bli simpel actionfilm, men det var nog det jag väntade mig av den också. Jag blev faktiskt positivt överraskad då mina förväntningar var så lågt ställda.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

mark wahlberg är inte och kommer aldrig att vara en bra skådis. och max payne är han verkligen inte. hellre ser jag the punisher och låtsas att det är max payne.

1
Skriv svar