Mass Effect 3 slutet för Commander Shepard

Robot
Mass Effect 3 slutet för Commander Shepard

Efter Mass Effect 3 kommer vi att tvingas ta adjö av Commander Shepard, men framtiden för serien ser trots allt ljus ut.

#bioware, #mass-effect-3


Medlem
Mass Effect 3 slutet för Commander Shepard

neeeeeeeeeeej

Medlem

SPOILER!! HAN DÖR!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Det har varit bestämt ganska länge nu. Jag måste ändå säga att jag tycker att det är ett mycket bra val. Tror det skulle bli ganska uttjatat om man bara fick följa Shepard hela tiden.

Mass Effect universumet känns väldigt omfattande och intressant och det skulle kunna finnas hur mycket som helst att berätta. En trilogi med Shepard kommer att bli perfekt. Förhoppningsvis banar det iväg för en helt ny historia, kanske ännu mer intressant och underhållande?

Visst, det tror jag inte ett dugg på...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så länge som dom inriktar sig på single player-spel så är det helt okej. Men snälla, bespara mig från ytterligare ett MMPOROORGGGROOPGPG-spel.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av joary639:

SPOILER!! HAN DÖR!

Han kanske bara inte orkar bry sig längre

Han har ju spöat rymdmonster nonstop!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av joary639:

SPOILER!! HAN DÖR!

Kanske enligt canon, men inte nödvändigtvis enligt din egen väg. We'll see!

Undrar vem nästa huvudkaraktär blir. Hoppas åtminstone på en lika charmig isåfall...om inte charmigare. Garrus-charmig kanske!

Inaktiv

hoppas den avslutande musiken är i närheten av lika storslagen som STAR WARS avslutningsmusik var, den sista minuten av SW episode III säger verkligen "The End." i musikalisk anda.
( jag skiter i om du tycker den sjätte filmen är den sista, men i STAR WARS produktion så är III den sista, och har mest storslagen musik, den avslutar sagan 4-6-1-3)


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Det är gött, ska man göra långrandiga franchiser så bygg dom på universum och inte karaktärer.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av joary639:

SPOILER!! HAN DÖR!

Hon*

Åh vad jag hoppas att trean blir mer likt ettan, och inte bara fokus på strid. Tvåan var la ett bra spel, men det hade på tok för lite story, och framför allt hade spelandet för lite anknytning till storyn. Bestod storyn av något annat än att samla sig en crew? Det är väl knappast striderna som gör Mass Effect-serien till bra spel, eller?

Medlem

Ehm? Denna information är väl 2 månader gammal om inte mer?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Förhoppningsvis kan man importera sin ME3 save i kommande spel så om det blir en eventuell Shepard cameo så ser han rätt ut.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av joary639:

SPOILER!! HAN DÖR!

Hon*

+1


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av joary639:

SPOILER!! HAN DÖR!

Hon*

Tänkte det först.. men fick för mig dom tog bort möjligheten att vara tjej i 2an? men det kanske jag hittat på själv..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av joary639:

SPOILER!! HAN DÖR!

Hon*

Tänkte det först.. men fick för mig dom tog bort möjligheten att vara tjej i 2an? men det kanske jag hittat på själv..

Of course kan du fortsätta vara kvinna i 2an, annars vore det tvingat könsbyte vid operationsbordet i början av spelet.

On Topic: Hoppas Shepard fortfarande lever kvar i uppföljare, t ex man kan läsa någon text skriven av Shepard eller hör ett nyhetsinslag angående Shepard. Vore ju ganska dumt att visa Shep i spelet med tanke på att man kan designa Shep hur man vill och gärna vill ha den bilden kvar av hur Shepard ser ut enligt sig själv.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Han dör inte, han blir the Reaper Lich King och håller the Reaper Scourge i styr så de inte invaderar galaxen igen, DUH! Asså haaaaaallåååå, var har ni varit? Tsch!

Sen gör de ett MMO där vi får lov döda honom i den andra expansionen till det spelet.

Medlem
Skrivet av red_laces:

Förhoppningsvis kan man importera sin ME3 save i kommande spel så om det blir en eventuell Shepard cameo så ser han rätt ut.

Exakt vad jag tänkte när jag såg det här på IGN

Medlem

Jag tycker det är bra att det bara blir tre delar, att spelserien får ett slut(förhoppningsvis ett bra slut!) än att det ska komma 2-3 spel till som är bara skräp. Efter 3an får det vara nog, älskar hela serien!
Så tycker jag dom kan börja på en annan spelserie istället, vore awesome

Medlem

Tycker det bra istället för att mjölka med massor med olika spel även fast Mass Effect är episkt. Annars kommer det bli som CoD ungefär.

Medlem

För de som har spelat spelen borde inte det här vara en nyhet! och de som inte har spelat det här spelet gå dö i en grotta!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

och de som inte har spelat det här spelet gå dö i en grotta!

...alternativt gå och spela något betydligt bättre och mindre streamlajnat än denna överskattade spelserie.


signatur
Medlem

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Icerock:

och de som inte har spelat det här spelet gå dö i en grotta!

...alternativt gå och spela något betydligt bättre och mindre streamlajnat än denna överskattade spelserie.

Word..


signatur

I have spoken..

Medlem

Låter väldigt bra, sköt er nu bara bioware, annars är ni snart omsprungna av CD projekt och andra rpg-utvecklare som börjat trampa på gasen

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Icerock:

och de som inte har spelat det här spelet gå dö i en grotta!

...alternativt gå och spela något betydligt bättre och mindre streamlajnat än denna överskattade spelserie.

pff det finns bara ett spel som är bättre än det här o det är BG2


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Tycker det här är perfekta nyheter. Fett plus till Bioware - de har fattat grejen, man ska sluta med flaggan i topp.

Inaktiv
Skrivet av john2376:

hoppas den avslutande musiken är i närheten av lika storslagen som STAR WARS avslutningsmusik var, den sista minuten av SW episode III säger verkligen "The End." i musikalisk anda.
( jag skiter i om du tycker den sjätte filmen är den sista, men i STAR WARS produktion så är III den sista, och har mest storslagen musik, den avslutar sagan 4-6-1-3)

Har inget aning om vad du pratar om, finns inget som slår original trilogy PUNKT


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem
Skrivet av Icerock:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Icerock:

och de som inte har spelat det här spelet gå dö i en grotta!

...alternativt gå och spela något betydligt bättre och mindre streamlajnat än denna överskattade spelserie.

pff det finns bara ett spel som är bättre än det här o det är BG2

Tycka som du vill, du får göra. Men Knights of the old Republic, mycket bättre är. [/master vandar]

Med det sagt, så är (imho) Mass Effect (1) en värdig Bioware-titel. Uppföljaren däremot, och garanterat den som släpps nästa år också, är inte mycket att hänga i granen. Fokus på helt fel grejer, som strider och relationer, istället för berättande av story.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

12
Skriv svar