The Witcher 2 eller Deus Ex: Human Revolution?

Medlem
The Witcher 2 eller Deus Ex: Human Revolution?

Är sugen på ett nytt spel och valet står mellan The Witcher 2 och nya Deus Ex. Båda spelen tilltalar mig men jag vill bara lägga ut pengar på ett av dem. Vilket ska jag ta tycker ni?

Vet att båda spelen innehåller mycket valmöjligheter och att man kan påverka handlingen i spelet genom ens konsekvenser (något jag tycker är mycket trevligt i spel) men har inte kunnat lista ut riktigt vilket av spelen man kan styra mest, och vilket som har mest omspelsvärde.

Hjälp mig nu så jag kan bestämma mig!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Svår fråga, kanske borde välja The Witcher 2 om du spelade 1an?. Dock är jag inte helt säker på om du måste spela 1an innan 2an.

Deus Ex 2 verkar lovande också, men jag själv skulle nog välja Deus Ex 2 då jag är lite trött på rpgs just nu.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Svår fråga, kanske borde välja The Witcher 2 om du spelade 1an?. Dock är jag inte helt säker på om du måste spela 1an innan 2an.

Deus Ex 2 verkar lovande också, men jag själv skulle nog välja Deus Ex 2 då jag är lite trött på rpgs just nu.

Witcher 2 utnyttjar sparfilen från 1an som behåller diverse information och valen du gjort. Deus Ex 2 har funnits sedan 2004, Human Revolution är det 3e spelet i serien.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Har inte spelat ettan, eller nån av de anda Deus Ex-spelen heller

Jag behöver mer övertalning... Lutar åt Deus Ex dock


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

The Witcher 2 är mer vuxet, då menar jag att det är Grovt och oförlåtligt svårt på sina ställen. De teman som tas upp och spelas på gör sig för en vuxen publik. Grafiskt är det ett mästerverk med det bästa ögat för detaljer jag set.

Deus ex HR, Väldigt trevligt spel och inte fullt lika grovt som The Witcher2. efter att ha spelat alla de tidigare utgivna delarna i serien så känns den här lite fattigare och "enklare".

Vill du ha ett spel som räcker längre men inte sparar på krutet så tycker jag att du borde skaffa The Witcher 2 nu, och Deus Ex HR senare.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag blev otroligt frustrerad över vissa mekanikgrejer i The Witcher 2. Det är ett riktigt bra och sjukt snyggt spel, men när man inte ens kan plocka upp grejer från marken utan att bli frustrerad vet jag inte om det är värt att spela det.

Har inte provat Deus Ex men har några polare som har det och alla talar väldigt gott om det, så du blir nog inte besviken.
Jag rekommenderar i alla fall att du på något sätt provar The Witcher 2 20 minuter på något sätt innan du köper det. Kanske bara är jag som stör mig så på dom små men ändå betydande saker för spelupplevelsen.

Medlem

Både Deus Ex HR och Witcher2 är rätt billiga till PC.

http://www.webhallen.com/spel/pc/134004-the_witcher_2-premium...

http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=221...
(nordic edition dlc):
http://www.gameshop.se/?page=description&id=57754

Två spel som kostar lika mycket som ETT spel brukar göra till konsol.

Inget direkt illat menat om Witcher2, men jag blev uttråkad och slutade spela efter jag kommit halvvägs ungefär. Witcher 1 spelade jag från start till slut flera gånger utan att byta spel emellan. Men vet inte om det bara är pga att flera intressanta spel släppts samtidigt eller strax efter jämfört med ettan, eller bara att det inte kändes så nytt när de återanvände så mycket från ettan att de inte höll kvar intresset lika länge.

Kan vara min attention span som sänkts men om man pallar att farma pengar i APB i över 200 timmar så lär det vara fel på spelet snarare

Medlem

Det blev Witcher 2! Har suttit i 3 timmar nu typ och toklirat, och jag gillar det skarpt. Förstår dock vad Zedzo menar med mekaniken och svårigheterna att typ plocka upp loot etc, men men... petitesser


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:

Det blev Witcher 2! Har suttit i 3 timmar nu typ och toklirat, och jag gillar det skarpt. Förstår dock vad Zedzo menar med mekaniken och svårigheterna att typ plocka upp loot etc, men men... petitesser

Jag tror du gjorde ett klokt val. Jag är själv sugen på the Witcher. Är inte lika övertygad av deus ex, även om det också ser ut att vara ett kul spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av ohem:
Skrivet av Grimley:

Svår fråga, kanske borde välja The Witcher 2 om du spelade 1an?. Dock är jag inte helt säker på om du måste spela 1an innan 2an.

Deus Ex 2 verkar lovande också, men jag själv skulle nog välja Deus Ex 2 då jag är lite trött på rpgs just nu.

Witcher 2 utnyttjar sparfilen från 1an som behåller diverse information och valen du gjort. Deus Ex 2 har funnits sedan 2004, Human Revolution är det 3e spelet i serien.

Ah crap, hur kunde jag missa Deus Ex 2, har ju spelet själv.

Medlem

Snart släpps en uppdatering till The Witcher 2 också, 2.0. Verkar uppdatera det mesta i spelet!

Medlem
Skrivet av Friberg:

Snart släpps en uppdatering till The Witcher 2 också, 2.0. Verkar uppdatera det mesta i spelet!

soft då kan man vänta utan att känna press


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Friberg:

Snart släpps en uppdatering till The Witcher 2 också, 2.0. Verkar uppdatera det mesta i spelet!

soft då kan man vänta utan att känna press

Javisst, släpps i slutet av september tror jag.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Friberg:

Snart släpps en uppdatering till The Witcher 2 också, 2.0. Verkar uppdatera det mesta i spelet!

soft då kan man vänta utan att känna press

Javisst, släpps i slutet av september tror jag.

å där kom pressen tillbaka


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Testpilot

Hoppas du får lite pengar framöver för bägge spelen är grymt bra och värda att spelas bägge två.
De tillhör de bästa spelen under 2011 och bägge kan man spela igenom flera gånger.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Hoppas du får lite pengar framöver för bägge spelen är grymt bra och värda att spelas bägge två.
De tillhör de bästa spelen under 2011 och bägge kan man spela igenom flera gånger.

Pengar är inte ett bekymmer, bara det att jag vill fokusera på ett spel i taget. Deus Ex kommer med största sannolikhet inköpas i framtiden


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Harakiri:

Hoppas du får lite pengar framöver för bägge spelen är grymt bra och värda att spelas bägge två.
De tillhör de bästa spelen under 2011 och bägge kan man spela igenom flera gånger.

Pengar är inte ett bekymmer, bara det att jag vill fokusera på ett spel i taget. Deus Ex kommer med största sannolikhet inköpas i framtiden

Att fokusera ett spel i taget går inte, du måste tyvärr genmanipulera dina gener för telepati och klona dig själv så du kan spela flera spel samtidigt. Jag har köpt alldeles för många spel på kort tid och har än så länge inte fått godkännande från stamcells-instituter.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Köpte just the witcher 2 för 128 kr. Det var fan vad billigt! http://www.g2play.net/store/The-Witcher/
funkar bra än så länge.. nu håller på att ladda ner på steam.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Har hört mycket dåligt om g2play, bland annat är det många som fått nycklar som redan är använda samt spelen tagits bort från steam med hänvisningen att nyckeln kommer från en icke-auktoriserad leverantör. Men de har onekligen bra priser


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:

Har hört mycket dåligt om g2play, bland annat är det många som fått nycklar som redan är använda samt spelen tagits bort från steam med hänvisningen att nyckeln kommer från en icke-auktoriserad leverantör. Men de har onekligen bra priser

Det låter inget vidare. För 128 kr var jag bredd på att prova. Betala via pay pal.
Men det gick bra iaf.. nu har jag spelet på datorn och har provkört lite.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Finns det moddar till Witcher 2?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Finns det moddar till Witcher 2?

Japp!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Tybalt:

Finns det moddar till Witcher 2?

Japp!

Oooh! Härligt. Några du kan rekommendera?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Köp The Witcher 2. Det är ett riktigt bra-spel med mycket bra kvalité. DE:HR är också ett mycket bra spel men dom flesta gillar The witcher 2 en aning mer. Vet ej varför men så är det gella fall.

Medlem

Köpte med The witcher 2 igår. Måste säga att det är riktigt kul spel än så länge. Å då har jag inte kommit någonstans alls att prata om. En fråga: är den öppen värld sedan eller är det lite såhär begränsat som det är i början?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Som jag har förstått det är världen inte öppen på samma sätt som i The Elder Scrolls spelen. Halv-öppet? Halv stängd?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Som jag har förstått det är världen inte öppen på samma sätt som i The Elder Scrolls spelen. Halv-öppet? Halv stängd?

Helt klart en fråga om inställning med andra ord.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Jag har inne i chapter 2 nu och måste säga att världen är rätt stängd, det är som i Dragon Age i stort sett. Men det är inget jag lider av för spelet har otroligt bra atmosfär.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Tybalt:

Som jag har förstått det är världen inte öppen på samma sätt som i The Elder Scrolls spelen. Halv-öppet? Halv stängd?

Helt klart en fråga om inställning med andra ord.

Ja, som sagt, det är bara min uppfattning. De har väl valt att stänga in spelaren en aning för att kunna berätta en mer gripande historia. Inget fel i det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Witcher 2 är riktigt bra har jag hört. Får ta och lira det snarast.

12
Skriv svar