Nytt om storyn i Dragon Age 3

Robot
Nytt om storyn i Dragon Age 3

Bioware snackade om vad som händer i deras tredje drakspel under en paneldiskussion på PAX.

#bioware, #dragon-age-origins


Medlem
Nytt om storyn i Dragon Age 3

Efter Dragon Age 2 är jag otroligt skeptisk.

Medlem

Det första dragon age war grymt expansionen var inte så bra men original var skitbra. Dragon age 2 var inget speciellt. Snälla kan dom inte sluta med det blir ju bara sämmre och sämmre. DA3 kommer säkert att floppa som DA2 gjorde

Medlem

Gör om gör rätt, ser helst att de gör en fortsättning på ettan.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Satt just i dagarna med DA2 för första gången, sett att många vart besvikna men tänkte att det är väl värt att testa då jag gillade ettan skarpt.

Kan inte säga annat att jag blev besviken, spelade i två timmar men sedan vart det nog.
Det första som slog mig var att det är riktigt fult, kändes riktigt gammalt. Sen att man precis kommer från Witcher 2 kanske inte gjorde saken bättre. Grafiken är dock verkligen inte allt men jag tycker att det saknar känslan från tidigare spel och kändes mer som att spela någon urvattnad form av Dynasty warrior.

Har nu väldigt låga förhoppningar på nummer tre.

Medlem

DA2, blev för mycket tyckte jag, de där med kropp bitar flyger åt alla håll och massa blod som splashar åt alla håll å kanter. Helt galet. Jag håller dock med @Friberg, men samtidigt så tycker jag @Shrudder. Hoppas 3 blir lite mer fortsättning för 1:an och att man får bestämma om man vill ha blod som skvätter och kropp bitar sprätts. Alternativ, det saknades i tvåan. Hur som helst DA2 var inte alls bra, inte ens story. Men visst det är min åsikt och visar repsket för dom som tycker om DA2


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Oväntat att man ska resa runt och rekrytera folk. Känns ju inte alls som ett uttjatat tema i bioware RPGs....

Medlem

Har för mig att de snackade om att de skulle bygga på efter origins, dvs att det bara var början på dragon age : y : etc, nu verkar det bara bli en massa siffror och förinställda karaktärer

Medlem

Efter att 2:an kom och pissade på Origins är det svårt att bli exalterad.


signatur

Memento Mori

Medlem

Lite väl likt Mass effect 3 kanske?

Medlem

Bioware dog i mina ögon efter konsolskräpet vid namnet Dragon Age 2. Precis som de ignorerade spelarna så kommer jag att ignorera den serien.

Inaktiv

Man får se ifall de kan reparera skadorna tvåan gjorde på serien.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Tvåan var bättre än ettan, bättre story, bättre karaktärer. Det enda som var irriterande var att magikerna förvandlats till Shaolin munkar, såg helpantat ut.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Tvåan var bättre än ettan, bättre story, bättre karaktärer. Det enda som var irriterande var att magikerna förvandlats till Shaolin munkar, såg helpantat ut.

DA2 hade en story? Missade nog det totalt med all grinding av quests som inte ens hade konversation.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Som många andra så känner jag viss skepsis emot bioware efter att de gjorde om ett underbart Fantasy RPG till "Mass Effect with beards". Ge mig en ordentlig uppföljare till storyn i det första spelet så blir jag nöjd, det var inte fel med själva gameplayen i DA2.

Medlem

Dett enda som kan få mig att köpa ett nytt Dragon Age spel vore om det handlade om min och Morrigans gudason... MEN eftersom det var ett alternativ av många möjliga i ettan så kommer det inte att ske synd, DA hade potential...

Inaktiv

Jag tycker också att storyn i DA2 var mer intressant än i dess föregångare, som var lite mer traditionellt betonat. Tvåan hade gott kunnat haft fler miljöer och intressantare fiender dock. Man kanske kan hoppas på ett återseende av vår favorit-terrorist Anders i trean?

Witcher 2 har jag inte lyckats fastna för än, huvudkaraktären känns som nån tonårstuff offspin på wolverine. Grymt snyggt dock!

Medlem

så ni gör en 3a? Räkna inte med mig

Medlem

Efter Dragon Age 2 så är mitt intresse 0.

Medlem

meh, låter inte riktigt nytt...
"gather allies so you can fight a war and let the side you want to win win."
mass effect? dragon age 1?
det är som de inte kan komma på något nytt.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Hawke igen? Jag tyckte storyn om Grey Wardens var roligare. Men Isabela <3

Medlem

Ge mig en uppföljare till Jade Empire istället!

Medlem

Sicket skräp känns det spontant.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

Ge mig en uppföljare till Jade Empire istället!

Hell to the fuck yeah brother

Medlem

Ge mig en riktig spirituell uppföljare till baldurs gate 2 ... med samma detalj nivå på items ... det är synd att riktiga spel slutades att göras för 10 år sedan med väldigt få undantag ...

Medlem

spelade inte ens klart Dragon Age 2... Kanske dags snart

Inaktiv

Förstår inte varför alla är så extremt köra i DAO, spelet var ett misslyckande visst var det kul att få göra sin egen karaktär som i fallout, Kotor och Baldurs gate men storyn var så extremt dålig att man bara ville spy. Spelmekaniken var extremt mycket sämre i 2an ja men storyn var allafall intressant, jag föredrar 2an.
Missförstå mig inte 1an hade potentialen att bli hur bra som helst, bra spelmekanik, intressanta karaktärer intressant värld osv, men storyn var ett skämt, klassiskt onda mot de goda skit, storyn var så extremt förutsägbar efter 1-2 timmars spelande så visste man precis vad resten av spelet skulle gå ut på och vad som skulle hända.

Självklart ska rollspel spelas på PC, Fifa/NHL däremot ska spelas på Konsol.


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

AW8
Medlem
Skrivet av Anciegher:

Oväntat att man ska resa runt och rekrytera folk. Känns ju inte alls som ett uttjatat tema i bioware RPGs....

Det betyder ju iallfall för att man får utforska mer än en stad+omnejd.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av GUTI(isak):

Förstår inte varför alla är så extremt köra i DAO, spelet var ett misslyckande visst var det kul att få göra sin egen karaktär som i fallout, Kotor och Baldurs gate men storyn var så extremt dålig att man bara ville spy. Spelmekaniken var extremt mycket sämre i 2an ja men storyn var allafall intressant, jag föredrar 2an.
Missförstå mig inte 1an hade potentialen att bli hur bra som helst, bra spelmekanik, intressanta karaktärer intressant värld osv, men storyn var ett skämt, klassiskt onda mot de goda skit, storyn var så extremt förutsägbar efter 1-2 timmars spelande så visste man precis vad resten av spelet skulle gå ut på och vad som skulle hända.

Självklart ska rollspel spelas på PC, Fifa/NHL däremot ska spelas på Konsol.

Håller med om att DAO är lite överskattat och hade potensialen, men inte nådde helt upp.
Även storyn var lite oengagerande, samt mekaniken kunde ha varit en mix mellan origins och 2an (origins för "sluggish" och 2an för mkt slaskslask pangpang, origins hastighet fast med instant cast abilities hade varit ok.)

Det som jag vill säga var den största saknaden i origins dock var mystik. Förutom den underbara och väldigt spännande jakten på Gaxx Kang (som förövrigt är lite utav en själv-ripoff) så var det inget som var väldigt dunkelt.
Ge mig lömskhet och lite plot-twists som jag inte kan se komma. Ge mig onödiga sidequests som visar sig blomma ut till dem mest spännande äventyr. Bygg mystik omkring items.

1
Skriv svar