Witcher 2 snart en miljonsäljare

Robot
Witcher 2 snart en miljonsäljare

Av 940 000 sålda ex har 200 000 sålts via digitala nedladdningstjänster.

#the-witcher-2-assassins-of-kings, #the-witcher


Medlem
Witcher 2 snart en miljonsäljare

Right on, spelet skulle dock kunna sälja 10 miljoner och fortfarande sålt för lite. Det här är ett RIKTIGT bra spel !!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Helt klart välförtjänt om man säger så! Hoppas på en trea i framtiden!

Medlem

Fyfan för en död plattform alltså!

Medlem

Som sagt klart välförtjänt, ett av de bättre spelen någonsin enligt mig.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Fyfan för en död plattform alltså!

Jag ser din sarkasm och jag vill svara med "Skojar du eller?"
Fantastiska spel som Witcher (1 år för att nå en miljon sålda ex) eller Witcher 2 som inte har nått en miljon fast de funnits ute i ett år. Ja för ett PC spel kanske det är fantastiskt men för ett spel i den här kalibern så är det fan inga bra försäljningssiffror och jag hoppas alla de som piratat spelet (vilket är en hel jäkla drös trots avsaknaden av DRM) är nöjda med sig själva.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Friberg:

Fyfan för en död plattform alltså!

Jag ser din sarkasm och jag vill svara med "Skojar du eller?"
Fantastiska spel som Witcher (1 år för att nå en miljon sålda ex) eller Witcher 2 som inte har nått en miljon fast de funnits ute i ett år. Ja för ett PC spel kanske det är fantastiskt men för ett spel i den här kalibern så är det fan inga bra försäljningssiffror och jag hoppas alla de som piratat spelet (vilket är en hel jäkla drös trots avsaknaden av DRM) är nöjda med sig själva.

Jag skojar såklart. Köpte The Witcher 2 själv!
Men ehm.. The Witcher 2 har knappt varit ute två månader.

Medlem

Saknade ett alternativ för att man planerar att införskaffa det senare så därför föll min röst på "Jag har inte köpt Witcher 2".

Medlem

humm tråde att den digitala delen skulle va störe

Medlem
Skrivet av Saxit:

Ja för ett PC spel kanske det är fantastiskt men för ett spel i den här kalibern så är det fan inga bra försäljningssiffror och jag hoppas alla de som piratat spelet (vilket är en hel jäkla drös trots avsaknaden av DRM) är nöjda med sig själva.

Du har fel, spelet saknar inte DRM om du köper det i butik eller via Steam däremot är det helt DRM-fritt om man köper det på GoG.

Edit:My bad verkar som de tagit bort detta i en patch, tummen upp för det i så fall. Nu vart jag betydligt mer sugen på att skaffa spelet, kanske till och med kommer bli ett inköp ganska snart om detta stämmer=).

Medlem

Jag stämmer med i kören: Skitbra spel!
Jag köpte den i fysisk utgåva dock då jag snubblade på den på Elgiganten av alla ställen

Medlem

Jag köpte det när GoG rea ut det. Jag hade inga planer på att köpa det redan nu, men när det reades ut var det lika bra att slå till.

Medlem

Jag vann det ju så klart

Inaktiv

Det låter bra!

Jag gillade inte riktigt spelet men köpte ifrån gog.com för att stötta utvecklarna.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Saxit:

Ja för ett PC spel kanske det är fantastiskt men för ett spel i den här kalibern så är det fan inga bra försäljningssiffror och jag hoppas alla de som piratat spelet (vilket är en hel jäkla drös trots avsaknaden av DRM) är nöjda med sig själva.

Du har fel, spelet saknar inte DRM om du köper det i butik eller via Steam däremot är det helt DRM-fritt om man köper det på GoG.

Edit:My bad verkar som de tagit bort detta i en patch, tummen upp för det i så fall. Nu vart jag betydligt mer sugen på att skaffa spelet, kanske till och med kommer bli ett inköp ganska snart om detta stämmer=).

Jag tror att DRM-skyddet enbart sattes in för att stoppa ett tidigt släpp av spelet.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Superkul, klart att man stödjer CD Projekt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nej har inte köpt det och lär inte göra det då dom inte släpper det till ps3 och Skyrim kommer senare och det kommer nog vara det enda RPG spelet jag behöver på väldigt länge

Medlem

Förtjänar att sälja bättre!

Medlem

tycker inte om att dom hade begränsat antalet karaktärer som man kunde hoppa i säng med till 4, om man läser böckerna så tror jag fan han ligger med mer kvinnor än han gör i witcher 1.

tycker att det förstörde en ganska stor del av hans personlighet, dvs att han är en av literaturhistoriens största slampor

Medlem

vafan hoppades på att det skulle sälja mer! det förtjänar verkligen 4-5 miljoner iaf.

Medlem

Riktigt välförtjänt även om de borde ha sålt mer! Riktigt bra spel och även om de så klart har brister så är CD Project awesome och släpper patchar i hyffsad takt och 2.0 som kommer snart skulle antagligen ha kostat till vilken konsolport som helst. Synd att PC-spel säljer dåligt :/

Skrivet av rubbiten:

tycker inte om att dom hade begränsat antalet karaktärer som man kunde hoppa i säng med till 4, om man läser böckerna så tror jag fan han ligger med mer kvinnor än han gör i witcher 1.

tycker att det förstörde en ganska stor del av hans personlighet, dvs att han är en av literaturhistoriens största slampor

+1

Gamers är lite känsliga, därför var man tvungen att tona ned hans... "bedrifter"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av tirim4:

Riktigt välförtjänt även om de borde ha sålt mer! Riktigt bra spel och även om de så klart har brister så är CD Project awesome och släpper patchar i hyffsad takt och 2.0 som kommer snart skulle antagligen ha kostat till vilken konsolport som helst. Synd att PC-spel säljer dåligt :/

Man kan inte säga att 1 miljon är dåligt. Dessutom går PC-spel på ryktet, det säljer inte miljontals exemplar de första veckorna som vissa konsolspel gör. Det tar sin tid att få upp ryktet och CD Projekt går mot helt rätt riktning!

Medlem

Jag har inte köpt det än, har för mycket spel på steam för att hinna med, inklusive Witcher ett. Ett kärt problem

När det blir dags att inhandla det lär det bli Steam eller GOG, dvs digital/DL som alltid nuförtiden.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Friberg:

Fyfan för en död plattform alltså!

Jag ser din sarkasm och jag vill svara med "Skojar du eller?"
Fantastiska spel som Witcher (1 år för att nå en miljon sålda ex) eller Witcher 2 som inte har nått en miljon fast de funnits ute i ett år. Ja för ett PC spel kanske det är fantastiskt men för ett spel i den här kalibern så är det fan inga bra försäljningssiffror och jag hoppas alla de som piratat spelet (vilket är en hel jäkla drös trots avsaknaden av DRM) är nöjda med sig själva.

läst artikeln? inte vart ute 2 år, kom 18:onde maj (tror jag, orkar inte kolla upp) nästan 1 miljon på ca 2 månader tycker jag låter bra för ett SP RPG.

Personligen förbeställde jag Witcher2 från webhallen, tog även CE bara för att vara hygglig.
Byggde tom ihop dem små pappers figurerna man fick med ^^


signatur

Rwa?

Medlem

spelet förtjänar mer försäljningar

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Saknade ett alternativ för att man planerar att införskaffa det senare så därför föll min röst på "Jag har inte köpt Witcher 2".

Samma här.

Ska bara uppgradera burken först. Vill gärna köra det med maxade inställningar.

Inaktiv

köpte det igår på g2play för 128kr

Medlem

Bara för att lägga upp något att jämföra med så har Minecraft sålt i 3,3 miljoner exemplar, men the witcher 2 kostar ju ungefär 3 gånger så mycket om man inte plockade upp det under rean, så de har väl gått jämt ut i vinningar. Dock har jag en svag aning om att the witcher 2 hade något högre utvecklingskostnader.

Inaktiv

Så buggigt som The Witcher 1 var före EE så väntade jag på något liknande till The Witcher 2, har inte köpt det än... Men så fort 2.0 är släppt så blir det ett köp direkt!

Medlem

Så bara 20% av sålda är nedladdat. Att döma av vissa kommentarer trodde jag det skulle vara många ggr fler.

Släpp nu på PS3 också....

12
Skriv svar