Pc-exklusiviteten Hard Reset får släppdatum

Robot
Pc-exklusiviteten Hard Reset får släppdatum

Släpps i mitten av september, kolla så din burk pallar med systemkraven!

#hard-reset, #flying-wild-hog, #the-witcher-2-assassins-of-kings, #bulletstorm


Inaktiv
Pc-exklusiviteten Hard Reset får släppdatum

Kostar inte så hemskt mycket kan tänka mig köpa det.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Vettig prislapp faktiskt, det här ser jag fram emot.

Gissar dock att det blir det vanliga $29,99 =(!) €29,99. Vi får väl se.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

25,19euro(-10% förhandsbokning)

Medlem

Ser väldigt trevligt ut, blir ett givet köp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag har kollat trailers, och jag gillar det jag ser

Medlem

Ser definitivt fram emot detta!

Medlem

"Det ytterst lovande pc-exklusiva" En sak fattar inte jag. PC spelare gnäller dagligen om förenklingar aka "Konsolofiering". Nu kommer det ett PC-exklusivt spel som ser ut att vara det arkadigaste och mest konsolifierade spelet sedan 90-talet... och folk är... glada?!

Medlem

@typhor

det har ingen föregångare med okonsolmässigt gameplay men jag håller med dig ... detta ser feeeett ut ...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Typhor:

"Det ytterst lovande pc-exklusiva" En sak fattar inte jag. PC spelare gnäller dagligen om förenklingar aka "Konsolofiering". Nu kommer det ett PC-exklusivt spel som ser ut att vara det arkadigaste och mest konsolifierade spelet sedan 90-talet... och folk är... glada?!

Hur ser det arkadigt och konsolifierat ut??

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Typhor:

"Det ytterst lovande pc-exklusiva" En sak fattar inte jag. PC spelare gnäller dagligen om förenklingar aka "Konsolofiering". Nu kommer det ett PC-exklusivt spel som ser ut att vara det arkadigaste och mest konsolifierade spelet sedan 90-talet... och folk är... glada?!

Hur ser det arkadigt och konsolifierat ut??

spring, skjut utan å sikta, spring å skjut, skjut å spring, ta inte skydd, spring, mata på med skott medan du springer. tänk inte, spring.

Medlem
Skrivet av Typhor:

"Det ytterst lovande pc-exklusiva" En sak fattar inte jag. PC spelare gnäller dagligen om förenklingar aka "Konsolofiering". Nu kommer det ett PC-exklusivt spel som ser ut att vara det arkadigaste och mest konsolifierade spelet sedan 90-talet... och folk är... glada?!

Vem har sagt att spel inte får vara Arkadiga? Eller se ut som från 90-talet?
Så länge det inte lider av nerdummad konsolifiering är ja nöjd, dessutom vill man ju köpa bara för att stödja spelutvecklarna, även fast det här kanske inte är "Mitt" spel


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Typhor:

"Det ytterst lovande pc-exklusiva" En sak fattar inte jag. PC spelare gnäller dagligen om förenklingar aka "Konsolofiering". Nu kommer det ett PC-exklusivt spel som ser ut att vara det arkadigaste och mest konsolifierade spelet sedan 90-talet... och folk är... glada?!

Vem har sagt att spel inte får vara Arkadiga? Eller se ut som från 90-talet?
Så länge det inte lider av nerdummad konsolifiering är ja nöjd, dessutom vill man ju köpa bara för att stödja spelutvecklarna, även fast det här kanske inte är "Mitt" spel

Jag har inget större intellekt och är därför Oförmögen att se skillnaden på "Arkadigt" och "nerdummad konsolifiering"

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Vem har sagt att spel inte får vara Arkadiga? Eller se ut som från 90-talet?
Så länge det inte lider av nerdummad konsolifiering är ja nöjd, dessutom vill man ju köpa bara för att stödja spelutvecklarna, även fast det här kanske inte är "Mitt" spel

mmmm head on skola nog köpas av anledningen du nämner..alt som premiera pc som spel maskin ska suportas

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Typhor:

"Det ytterst lovande pc-exklusiva" En sak fattar inte jag. PC spelare gnäller dagligen om förenklingar aka "Konsolofiering". Nu kommer det ett PC-exklusivt spel som ser ut att vara det arkadigaste och mest konsolifierade spelet sedan 90-talet... och folk är... glada?!

Vem har sagt att spel inte får vara Arkadiga? Eller se ut som från 90-talet?
Så länge det inte lider av nerdummad konsolifiering är ja nöjd, dessutom vill man ju köpa bara för att stödja spelutvecklarna, även fast det här kanske inte är "Mitt" spel

Jag har inget större intellekt och är därför Oförmögen att se skillnaden på "Arkadigt" och "nerdummad konsolifiering"

Haha, sa jag något fel? arkadig FPS i min värld är spel som ex Duke nukem forever, Serius sam
"Shooters där man springer i full fart och mattar mer sina vapen på lite allt möjligt, Fast paced, Stora bossar, oftast linjärt? Humoristiskt på ett eller annat sätt etc" (nu kan jag ju ha missförstot hela grejen med Arkad shooters, men men.) Nerdummad konsolifiering är IMO spel som PGA av att dem skappades till konsol, är laggiga, buggiga, glitchiga, Auto aim/Aim assist, Små dumma menyer, pga av att Konsoler har ett väldigt begränsat antal knappar, och ingen mus.)
Ta CS:GO som exempel, menyn hur man köper vapen har blivit nerdummad till en simpel ross, ned (om jag minns rätt såg trailern en gång) 8 val som man navigerar runt genom att dra spaken(musen) upp ner vänster höger etc. Blir för simpla och generellt håller dig i handen genom spelet eftersom du (alltså spelaren, inte dig personligen) inte klarar av något själv...


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Typhor:

"Det ytterst lovande pc-exklusiva" En sak fattar inte jag. PC spelare gnäller dagligen om förenklingar aka "Konsolofiering". Nu kommer det ett PC-exklusivt spel som ser ut att vara det arkadigaste och mest konsolifierade spelet sedan 90-talet... och folk är... glada?!

Vem har sagt att spel inte får vara Arkadiga? Eller se ut som från 90-talet?
Så länge det inte lider av nerdummad konsolifiering är ja nöjd, dessutom vill man ju köpa bara för att stödja spelutvecklarna, även fast det här kanske inte är "Mitt" spel

Jag har inget större intellekt och är därför Oförmögen att se skillnaden på "Arkadigt" och "nerdummad konsolifiering"

Haha, sa jag något fel? arkadig FPS i min värld är spel som ex Duke nukem forever, Serius sam
"Shooters där man springer i full fart och mattar mer sina vapen på lite allt möjligt, Fast paced, Stora bossar, oftast linjärt? Humoristiskt på ett eller annat sätt etc" (nu kan jag ju ha missförstot hela grejen med Arkad shooters, men men.) Nerdummad konsolifiering är IMO spel som PGA av att dem skappades till konsol, är laggiga, buggiga, glitchiga, Auto aim/Aim assist, Små dumma menyer, pga av att Konsoler har ett väldigt begränsat antal knappar, och ingen mus.)
Ta CS:GO som exempel, menyn hur man köper vapen har blivit nerdummad till en simpel ross, med (om jag minns rätt såg trailern en gång) 8 val som man navigerar runt genom att dra spaken(musen) upp ner vänster höger etc. Blir för simpla och generellt håller dig i handen genom spelet eftersom du (alltså spelaren, inte dig personligen) inte klarar av något själv...

Edit: Oblivion hade oxå en dum ros för att välja "hot-keys" fans 8 st, 1-vänster, 2-höger, 3-upp, 4-ner, 5-snätt upp höger, 6-snätt ner höger, 7-snätt upp vänster och 8-snätt ner höger. Precis lika många som man kan dra en spak. Hmm?
Tror personligen att om oblivion hade varit en PC exlusiv så hade det itne vart lika buggigt glitchit för oss och dessutom kanske mer en 8 hotkeys.
Tror även inventory menyn hade varit lite bättre för att passa en mus (finns dock mod för att fixa det )

Btw: Imo är Bulletstorm ett arkad shooter. (bara för att öka den lilla listan lite:P)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Annanaz:

Haha, sa jag något fel? arkadig FPS i min värld är spel som ex Duke nukem forever, Serius sam
"Shooters där man springer i full fart och mattar mer sina vapen på lite allt möjligt, Fast paced, Stora bossar, oftast linjärt? Humoristiskt på ett eller annat sätt etc" (nu kan jag ju ha missförstot hela grejen med Arkad shooters, men men.) Nerdummad konsolifiering är IMO spel som PGA av att dem skappades till konsol, är laggiga, buggiga, glitchiga, Auto aim/Aim assist, Små dumma menyer, pga av att Konsoler har ett väldigt begränsat antal knappar, och ingen mus.)
Ta CS:GO som exempel, menyn hur man köper vapen har blivit nerdummad till en simpel ross, med (om jag minns rätt såg trailern en gång) 8 val som man navigerar runt genom att dra spaken(musen) upp ner vänster höger etc. Blir för simpla och generellt håller dig i handen genom spelet eftersom du (alltså spelaren, inte dig personligen) inte klarar av något själv...

Edit: Oblivion hade oxå en dum ros för att välja "hot-keys" fans 8 st, 1-vänster, 2-höger, 3-upp, 4-ner, 5-snätt upp höger, 6-snätt ner höger, 7-snätt upp vänster och 8-snätt ner höger. Precis lika många som man kan dra en spak. Hmm?
Tror personligen att om oblivion hade varit en PC exlusiv så hade det itne vart lika buggigt glitchit för oss och dessutom kanske mer en 8 hotkeys.
Tror även inventory menyn hade varit lite bättre för att passa en mus (finns dock mod för att fixa det )

Btw: Imo är Bulletstorm ett arkad shooter. (bara för att öka den lilla listan lite:P)

Om nu Nerdummad konsolifiering bara har med interfacen att göra (och inget med idiotiskt arkadigt gameplay som Jag tidigare trott) så borde det i logikens namn vara fysiskt omöjligt för ett pc-exklusivt spel att lida av det. Således hoppas jag att man klagar på Utvecklarna om så nu råkar bli fallet. eftersom spelet är pc-exklusivt så hoppas jag konsolerna slipper få skulden för ett dåligt interface.
lagg, bugg, glitchar beror på dålig optimering inget annat
Auto aim/Aim assist finns det inget seriös konsolspelare som tycker om/ vill ha.

Inaktiv

Singelplayer ser skittråkigt ut, nerdummat och konsolifierat ut trots PC-exklusivitet. Väntar på att få se gameplay-filmer från multiplayer för det är vad som är intressant i det här fallet.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:

Singelplayer ser skittråkigt ut, nerdummat och konsolifierat ut trots PC-exklusivitet. Väntar på att få se gameplay-filmer från multiplayer för det är vad som är intressant i det här fallet.

Edit: Singelplayer ser skittråkigt ut, nerdummat och arkadig precis som 90-talets fps. Väntar på att få se gameplay-filmer från multiplayer för det är vad som är intressant i det här fallet.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Annanaz:

Haha, sa jag något fel? arkadig FPS i min värld är spel som ex Duke nukem forever, Serius sam
"Shooters där man springer i full fart och mattar mer sina vapen på lite allt möjligt, Fast paced, Stora bossar, oftast linjärt? Humoristiskt på ett eller annat sätt etc" (nu kan jag ju ha missförstot hela grejen med Arkad shooters, men men.) Nerdummad konsolifiering är IMO spel som PGA av att dem skappades till konsol, är laggiga, buggiga, glitchiga, Auto aim/Aim assist, Små dumma menyer, pga av att Konsoler har ett väldigt begränsat antal knappar, och ingen mus.)
Ta CS:GO som exempel, menyn hur man köper vapen har blivit nerdummad till en simpel ross, med (om jag minns rätt såg trailern en gång) 8 val som man navigerar runt genom att dra spaken(musen) upp ner vänster höger etc. Blir för simpla och generellt håller dig i handen genom spelet eftersom du (alltså spelaren, inte dig personligen) inte klarar av något själv...

Edit: Oblivion hade oxå en dum ros för att välja "hot-keys" fans 8 st, 1-vänster, 2-höger, 3-upp, 4-ner, 5-snätt upp höger, 6-snätt ner höger, 7-snätt upp vänster och 8-snätt ner höger. Precis lika många som man kan dra en spak. Hmm?
Tror personligen att om oblivion hade varit en PC exlusiv så hade det itne vart lika buggigt glitchit för oss och dessutom kanske mer en 8 hotkeys.
Tror även inventory menyn hade varit lite bättre för att passa en mus (finns dock mod för att fixa det )

Btw: Imo är Bulletstorm ett arkad shooter. (bara för att öka den lilla listan lite:P)

Om nu Nerdummad konsolifiering bara har med interfacen att göra (och inget med idiotiskt arkadigt gameplay som Jag tidigare trott) så borde det i logikens namn vara fysiskt omöjligt för ett pc-exklusivt spel att lida av det. Således hoppas jag att man klagar på Utvecklarna om så nu råkar bli fallet. eftersom spelet är pc-exklusivt så hoppas jag konsolerna slipper få skulden för ett dåligt interface.
lagg, bugg, glitchar beror på dålig optimering inget annat
Auto aim/Aim assist finns det inget seriös konsolspelare som tycker om/ vill ha.

Handlar inte bara om interfacen, och jo det har med att spel blir arkadiga ut.
"lagg, bugg, glitchar beror på dålig optimering inget annat" Ja för att det portas från konsol.

Ta ex BC2 som är ett konsol spel, IMO stämmer det bra in på de punkterna jag ser som ett "nerdummat konsolspel"

*Shooters där man springer i full fart och mattar mer sina vapen på lite allt möjligt.
*Fast paced.
*Dåligt optimerat. etc
(menyerna tänker ja inte gnälla på, dem kanske gjordes för konsol, men inge fel på dem imo, funkar bra för musen.

Pga av att BC2 är gjort för konsol kan inte vapnen ha en "dålig" träffsäker het, detta skulle göra det omöjligt för spelare med kontroll att sikta ordentligt på fienden.

I BC "springer man i full fart och mattar mer sina vapen på allt möjligt"
ändå träffar vapnen bra (lite aim assist finns säkert oxå)

Cod är även ett bra exempel.

Saken är att det blir för lätt.

Spelade Cod MW2 med en polare på ett lan 1v1, hade aldrig spelat förut. men van ganska stort, var så simpelt då jag bara behövde sikta någorlunda mot han och spraya, och så gjorde konsolen resten.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

*Shooters där man springer i full fart och mattar mer sina vapen på lite allt möjligt.
*Fast paced.
*Dåligt optimerat. etc
(menyerna tänker ja inte gnälla på, dem kanske gjordes för konsol, men inge fel på dem imo, funkar bra för musen.

Pga av att BC2 är gjort för konsol kan inte vapnen ha en "dålig" träffsäker het, detta skulle göra det omöjligt för spelare med kontroll att sikta ordentligt på fienden.

I BC "springer man i full fart och mattar mer sina vapen på allt möjligt"
ändå träffar vapnen bra (lite aim assist finns säkert oxå)

Cod är även ett bra exempel.

Saken är att det blir för lätt.

Spelade Cod MW2 med en polare på ett lan 1v1, hade aldrig spelat förut. men van ganska stort, var så simpelt då jag bara behövde sikta någorlunda mot han och spraya, och så gjorde konsolen resten.

om BC2 (du menar bad company va?) har träffsäkra vapen så kan du då vara vänlig å definiera "dålig" träffsäkerhet? man träffar inte mkt om man springer å skjuter full auto i det spelet, man träffar än mindre i spel så som Rainbow six vegas 1 och 2

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Annanaz:

*Shooters där man springer i full fart och mattar mer sina vapen på lite allt möjligt.
*Fast paced.
*Dåligt optimerat. etc
(menyerna tänker ja inte gnälla på, dem kanske gjordes för konsol, men inge fel på dem imo, funkar bra för musen.

Pga av att BC2 är gjort för konsol kan inte vapnen ha en "dålig" träffsäker het, detta skulle göra det omöjligt för spelare med kontroll att sikta ordentligt på fienden.

I BC "springer man i full fart och mattar mer sina vapen på allt möjligt"
ändå träffar vapnen bra (lite aim assist finns säkert oxå)

Cod är även ett bra exempel.

Saken är att det blir för lätt.

Spelade Cod MW2 med en polare på ett lan 1v1, hade aldrig spelat förut. men van ganska stort, var så simpelt då jag bara behövde sikta någorlunda mot han och spraya, och så gjorde konsolen resten.

om BC2 (du menar bad company va?) har träffsäkra vapen så kan du då vara vänlig å definiera "dålig" träffsäkerhet? man träffar inte mkt om man springer å skjuter full auto i det spelet, man träffar än mindre i spel så som Rainbow six vegas 1 och 2

Bad company ja. Enlig min erfarenhet träffar du rätt bra om du Run'n gun, dessutom kan du stå på rätt bra avstånd med ful auto och träffa skit bra.

EX BF2 hade dålig träffsäkerhet på sina vapnen (lite för dålig kanske?) dessutom dålig nätkod som gjorde det änu svårare att träffa.

Nu är jag ingen vapen expert, och har heller aldrig ens skjutit med ett riktigt vapen, men jag skulle kunna tro att PR har ganska så verklig träffsäkerhet.
Du kan exempel använda en MLG och träffa ett mål på 500Meter, så länge du ligger stadigt och still och (gör det lite enklare) har bipod nedfällda.
Men springer du omkring i full fart så kan du inte riktigt hålla vapnet still och du träffar riktigt dåligt.

lite extra bara. Snipers i PR skulle jag tro är bra simulerade.
lägger du dig ner med bipod kan du skutta ett mål från 1km, så länge du tänker på bullet drop. (vinden spelar inge roll)

Dock kan du inte springa i full fart, slänga dig ner på marken, och quick scope headshoot:a en kille.

Utan du behöver lägga dig ner, ta det lungt, hitta dit mål, följa målet tills du får ett bra läge, sen tänka på bullet-droppen, så du får kolla med din spanare hur långt avstånd det är, sen skjuta av ett skott.

I pr tar det 8 sekunder från att du lagt dig ner tills att du får "100%" accuracy sedan 4 sekunder mellan varje skott.
Det gör att det inte blir så arkadigt.

Dessutom om du rör dig som infanterist, så (om jag inte minns fel) tar det 5 sekunder att få full accuracy, så om du springer runt, och möter en fiende, så kan du inte bara slänga dig ner på marken och börja peppra.


signatur

Rwa?

Medlem

"via Steam" - ingen fysisk utgåva?

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

Saken är att det blir för lätt.

Spelade Cod MW2 med en polare på ett lan 1v1, hade aldrig spelat förut. men van ganska stort, var så simpelt då jag bara behövde sikta någorlunda mot han och spraya, och så gjorde konsolen resten.

Nåja, det jämnar ut sig med tanken på att det är svinenkelt att aima på PC med mus och tangentbord. Jag spelar nästan uteslutande på konsol sedan några år tillbaka men brukar hoppa in och äga polarna i QuakeWorld och Quake 3 då och då bara för att jävlas med dom och sedan säga att det är för lätt att spela FPS på PC.

Det krävs inga skills för att aima på PC och rent taktiskt sett så spelar man likadant oavsett om det är på konsol eller PC, så jag ser inte varför i helsike PC-fanboys försöker intala sig sjäva att dom skulle vara bättre på FPS än konsolspelare av någon anledning.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Bad company ja. Enlig min erfarenhet träffar du rätt bra om du Run'n gun, dessutom kan du stå på rätt bra avstånd med ful auto och träffa skit bra.

EX BF2 hade dålig träffsäkerhet på sina vapnen (lite för dålig kanske?) dessutom dålig nätkod som gjorde det änu svårare att träffa.

Nu är jag ingen vapen expert, och har heller aldrig ens skjutit med ett riktigt vapen, men jag skulle kunna tro att PR har ganska så verklig träffsäkerhet.
Du kan exempel använda en MLG och träffa ett mål på 500Meter, så länge du ligger stadigt och still och (gör det lite enklare) har bipod nedfällda.
Men springer du omkring i full fart så kan du inte riktigt hålla vapnet still och du träffar riktigt dåligt.

lite extra bara. Snipers i PR skulle jag tro är bra simulerade.
lägger du dig ner med bipod kan du skutta ett mål från 1km, så länge du tänker på bullet drop. (vinden spelar inge roll)

Dock kan du inte springa i full fart, slänga dig ner på marken, och quick scope headshoot:a en kille.

Utan du behöver lägga dig ner, ta det lungt, hitta dit mål, följa målet tills du får ett bra läge, sen tänka på bullet-droppen, så du får kolla med din spanare hur långt avstånd det är, sen skjuta av ett skott.

I pr tar det 8 sekunder från att du lagt dig ner tills att du får "100%" accuracy sedan 4 sekunder mellan varje skott.
Det gör att det inte blir så arkadigt.

Dessutom om du rör dig som infanterist, så (om jag inte minns fel) tar det 5 sekunder att få full accuracy, så om du springer runt, och möter en fiende, så kan du inte bara slänga dig ner på marken och börja peppra.

Konstigt, själv tycker jag att jag inte träffar ett skit om jag springer å skjuter full auto, står alltid still å skjuter i burst ("arbetsskada" från rainbow six) Men även om konsol är min huvudsakliga plattform så anser jag att ett FPS ska vara lika realistiskt som PR. saker som att hoppa å springa å skjuta å få kills för att man kan peka i fienden generella riktning är inte kul.

Medlem

Vad som menas med fördummat är att spelen förenklas för en större massa. Att ett spel enbart görs för pc har egentligen inget med detta att göra (se bara på Zyngas spel som spelas av miljoner spelare) utan det handlar helt enkelt om att spelen blir mer tilltalande även för de som normalt sett inte brukar spela spel på daglig basis.

Realistiska spel är faktiskt något som är ett ganska nytt koncept, detta på grund av dåtiden datorer hade aldrig klarat av de beräkningar som krävs för att simulera till exempel krig. Flygsimulatorer har visserligen funnits ända sedan C64 tiden men om man jämför dessa med mer moderna simulatorer som Falcon 4 är det som att jämföra dagens miniräknare med ENIAC.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av Annanaz:

Saken är att det blir för lätt.

Spelade Cod MW2 med en polare på ett lan 1v1, hade aldrig spelat förut. men van ganska stort, var så simpelt då jag bara behövde sikta någorlunda mot han och spraya, och så gjorde konsolen resten.

Nåja, det jämnar ut sig med tanken på att det är svinenkelt att aima på PC med mus och tangentbord. Jag spelar nästan uteslutande på konsol sedan några år tillbaka men brukar hoppa in och äga polarna i QuakeWorld och Quake 3 då och då bara för att jävlas med dom och sedan säga att det är för lätt att spela FPS på PC.

Det krävs inga skills för att aima på PC och rent taktiskt sett så spelar man likadant oavsett om det är på konsol eller PC, så jag ser inte varför i helsike PC-fanboys försöker intala sig sjäva att dom skulle vara bättre på FPS än konsolspelare av någon anledning.

Uh sluta missförstå, säger inte jag är bättre på FPS en någon annan, säger inte heller att det är Hard core att spela med mus, men vad jag menar är att PGA att Konsolen använder Kontroller som styrdom, och dessa kontroller använder sig av en spak, så går det inte att vara lika precis med som med en mus (eftersom musen går att flytta någon milimeter) medan spaken måste man luta försiktigt.
Tror exempel inte, eller rättare sagt jag vet att ex PR skulle inte fungera för en handkontroll, om dem inte la in någon form av aim assist.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Annanaz:

Bad company ja. Enlig min erfarenhet träffar du rätt bra om du Run'n gun, dessutom kan du stå på rätt bra avstånd med ful auto och träffa skit bra.

EX BF2 hade dålig träffsäkerhet på sina vapnen (lite för dålig kanske?) dessutom dålig nätkod som gjorde det änu svårare att träffa.

Nu är jag ingen vapen expert, och har heller aldrig ens skjutit med ett riktigt vapen, men jag skulle kunna tro att PR har ganska så verklig träffsäkerhet.
Du kan exempel använda en MLG och träffa ett mål på 500Meter, så länge du ligger stadigt och still och (gör det lite enklare) har bipod nedfällda.
Men springer du omkring i full fart så kan du inte riktigt hålla vapnet still och du träffar riktigt dåligt.

lite extra bara. Snipers i PR skulle jag tro är bra simulerade.
lägger du dig ner med bipod kan du skutta ett mål från 1km, så länge du tänker på bullet drop. (vinden spelar inge roll)

Dock kan du inte springa i full fart, slänga dig ner på marken, och quick scope headshoot:a en kille.

Utan du behöver lägga dig ner, ta det lungt, hitta dit mål, följa målet tills du får ett bra läge, sen tänka på bullet-droppen, så du får kolla med din spanare hur långt avstånd det är, sen skjuta av ett skott.

I pr tar det 8 sekunder från att du lagt dig ner tills att du får "100%" accuracy sedan 4 sekunder mellan varje skott.
Det gör att det inte blir så arkadigt.

Dessutom om du rör dig som infanterist, så (om jag inte minns fel) tar det 5 sekunder att få full accuracy, så om du springer runt, och möter en fiende, så kan du inte bara slänga dig ner på marken och börja peppra.

Konstigt, själv tycker jag att jag inte träffar ett skit om jag springer å skjuter full auto, står alltid still å skjuter i burst ("arbetsskada" från rainbow six) Men även om konsol är min huvudsakliga plattform så anser jag att ett FPS ska vara lika realistiskt som PR. saker som att hoppa å springa å skjuta å få kills för att man kan peka i fienden generella riktning är inte kul.

"anser jag att ett FPS ska vara lika realistiskt som PR. saker som att hoppa å springa å skjuta å få kills för att man kan peka i fienden generella riktning är inte kul"

Tackar, det jag försöker säga


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

lite extra bara. Snipers i PR skulle jag tro är bra simulerade.
lägger du dig ner med bipod kan du skutta ett mål från 1km, så länge du tänker på bullet drop. (vinden spelar inge roll)

Spelar inte vinden någon roll för en prickskytt? Jag har heller inte använt vapen i verklighet men jag tror du har helt fel i att vinden inte har någon betydelse vid 1 km.

Skrivet av Annanaz:

Utan du behöver lägga dig ner, ta det lungt, hitta dit mål, följa målet tills du får ett bra läge, sen tänka på bullet-droppen, så du får kolla med din spanare hur långt avstånd det är, sen skjuta av ett skott.

Det tar även tid för skottet att komma till målet, skjuter du en rörlig person så kan jag nästan garantera att du kommer missa om du siktar där han befinner sig vid tillfället då du trycker avtryckaren.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Annanaz:

lite extra bara. Snipers i PR skulle jag tro är bra simulerade.
lägger du dig ner med bipod kan du skutta ett mål från 1km, så länge du tänker på bullet drop. (vinden spelar inge roll)

Spelar inte vinden någon roll för en prickskytt? Jag har heller inte använt vapen i verklighet men jag tror du har helt fel i att vinden inte har någon betydelse vid 1 km.

Skrivet av Annanaz:

Utan du behöver lägga dig ner, ta det lungt, hitta dit mål, följa målet tills du får ett bra läge, sen tänka på bullet-droppen, så du får kolla med din spanare hur långt avstånd det är, sen skjuta av ett skott.

Det tar även tid för skottet att komma till målet, skjuter du en rörlig person så kan jag nästan garantera att du kommer missa om du siktar där han befinner sig vid tillfället då du trycker avtryckaren.

skrev lite dåligt kanske, ber om ursäkt, självklart spelar vinden roll i verkligheten, men spelet i sig bryr sig inte om vind.

"Det tar även tid för skottet att komma till målet, skjuter du en rörlig person så kan jag nästan garantera att du kommer missa om du siktar där han befinner sig vid tillfället då du trycker avtryckaren"

Där av "följa målet tills du får ett bra läge"
Alltså om målet är mobilt, så följer jag målet, till jag får ett bra läge (i kanske 9 av 10 fall tills målet har stannat, och min spanare ger mig order att ta ut målet.)
I det sista fallet kan det vara att vi exempel ser en fientlig lastbil fylld med sprängämnen påväg rakt mot ett av våra pansar, då har vi inte tid att vänta tills målet är still utan vi får kolla avståndet och på så sätt (försöka) räkna ut hur långt framför vi behöver skjuta såväl som hur högt.


signatur

Rwa?

123
Skriv svar