Se konceptbilder från Halo 4

Robot
Se konceptbilder från Halo 4

De nya utvecklarna visar upp sin bild av Halo-världen.

#microsoft, #343-industries, #halo-3


Medlem
Se konceptbilder från Halo 4

Jag totaldiggar detta. Bugar och bockar!

Skägg.
10 Chambers

Skönt sätt att presentera konceptbilder på också.


signatur
Medlem

Kanske äntligen får möta lite Forerunners?

Inaktiv

Knappast, alla Forerunner dog när dom var tvungna att aktivera ringarna när dom stötte på Flood för att svälta ut dom. Kolla lite lore till Halo så kommer du att förstå

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Knappast, alla Forerunner dog när dom var tvungna att aktivera ringarna när dom stötte på Flood för att svälta ut dom. Kolla lite lore till Halo så kommer du att förstå

Läst till mig nästan allt som finns att läsa:) Men skulle inte förvåna mig om dom la in typiska "men några överlevde, blabla".

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Rydike:
Skrivet av ThreeZool:

Knappast, alla Forerunner dog när dom var tvungna att aktivera ringarna när dom stötte på Flood för att svälta ut dom. Kolla lite lore till Halo så kommer du att förstå

Läst till mig nästan allt som finns att läsa:) Men skulle inte förvåna mig om dom la in typiska "men några överlevde, blabla".

Jo sant, men då lär Lore junkies som mig bli rätt sura ^^ Då ringarna ska döda allt levande liv och det finns inget sätt att undkomma det på.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Rydike:
Skrivet av ThreeZool:

Knappast, alla Forerunner dog när dom var tvungna att aktivera ringarna när dom stötte på Flood för att svälta ut dom. Kolla lite lore till Halo så kommer du att förstå

Läst till mig nästan allt som finns att läsa:) Men skulle inte förvåna mig om dom la in typiska "men några överlevde, blabla".

Jo sant, men då lär Lore junkies som mig bli rätt sura ^^ Då ringarna ska döda allt levande liv och det finns inget sätt att undkomma det på.

Allt liv i våran galax som inte befann sig i arken.

Medlem

Inte låta som en Halo nörd men, The Forerunner's hade sköldade världar som skulle skyddat dom mot att bli "vaporized" av ringarna. faaaaast pågrund av att flood fick reda på det pga ett corrupt AI så valde de att inte chansa på att ta sig till de skyddade planeterna för att inte riskera att flood skulle ta sig dit och överleva med.
Så vem vet de kan va nåt scenario att några kanske lyckades ta sig till skydden o överlevt haha ^^
http://halo.wikia.com/wiki/Shield_World_%28Halo_Wars%29

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skönt sätt att presentera konceptbilder på också.

Instämmer totalt!

Medlem

Och detta för att locka till sig fler spelare som hoppas på bättre grafiker på en konsol. Ännu en gång: Nej tack. Halo är dött efter 3an.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Och detta för att locka till sig fler spelare som hoppas på bättre grafiker på en konsol. Ännu en gång: Nej tack. Halo är dött efter 3an.

Halo är uppenbarligen inte dött efter trean

Medlem

Bara skräp, kan dom inte hitta på någon annan spelserie istället?

Inaktiv
Skrivet av xector:

Bara skräp, kan dom inte hitta på någon annan spelserie istället?

En miljon spelar varje dag Halo Reach online.. skräp?

Inaktiv
Skrivet av xector:

Bara skräp, kan dom inte hitta på någon annan spelserie istället?

En miljon spelar varje dag Halo Reach online.. skräp?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Atlas Redscale:

Och detta för att locka till sig fler spelare som hoppas på bättre grafiker på en konsol. Ännu en gång: Nej tack. Halo är dött efter 3an.

Halo är uppenbarligen inte dött efter trean

Och CoD är inte dött efter 4an? Jo, Halo är visst synnerligen dött. Sen om man kan fortfarande krama ur pengar ur det är en annan sak.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av xector:

Bara skräp, kan dom inte hitta på någon annan spelserie istället?

En miljon spelar varje dag Halo Reach online.. skräp?

Reach = Fullkommligt skräpspel.
Minst lika många sitter och spelar MW2 och Black Ops, gör det spelet bra för det? Knappast...

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Atlas Redscale:

Och detta för att locka till sig fler spelare som hoppas på bättre grafiker på en konsol. Ännu en gång: Nej tack. Halo är dött efter 3an.

Halo är uppenbarligen inte dött efter trean

Och CoD är inte dött efter 4an? Jo, Halo är visst synnerligen dött. Sen om man kan fortfarande krama ur pengar ur det är en annan sak.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av xector:

Bara skräp, kan dom inte hitta på någon annan spelserie istället?

En miljon spelar varje dag Halo Reach online.. skräp?

Reach = Fullkommligt skräpspel.
Minst lika många sitter och spelar MW2 och Black Ops, gör det spelet bra för det? Knappast...

Men att ett fåtal bittra individer tycker det är skräp gör det till skräp?

Medlem
Skrivet av daver:
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Atlas Redscale:

Och detta för att locka till sig fler spelare som hoppas på bättre grafiker på en konsol. Ännu en gång: Nej tack. Halo är dött efter 3an.

Halo är uppenbarligen inte dött efter trean

Och CoD är inte dött efter 4an? Jo, Halo är visst synnerligen dött. Sen om man kan fortfarande krama ur pengar ur det är en annan sak.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av xector:

Bara skräp, kan dom inte hitta på någon annan spelserie istället?

En miljon spelar varje dag Halo Reach online.. skräp?

Reach = Fullkommligt skräpspel.
Minst lika många sitter och spelar MW2 och Black Ops, gör det spelet bra för det? Knappast...

Men att ett fåtal bittra individer tycker det är skräp gör det till skräp?

Man ska väl minnas att majoriteten alltid är oinsatta casuals oavsett vad det gäller (politik, spel, film etc). ^^
Jämfört med tidigare CoD är Mw2 och Blops skitspel givet vad de erbjuder. Jämfört med tidigare Halo är Reach ett skitspel, så dåligt att till och med CoD överträffar det.
Halo 3 var så bra att det höll sig populärare än CoD (på 360), ODST var också bra givet förutsättningarna (inget nytt Mp etc). Reach däremot tappade största delen av sin population kort efter släpp, det lyckades inte ens på release bli det populäraste spelet på live och vecka efter vecka krossas det av CoD.
Dock ska man minnas att 343i är nya utvecklare, att det är folk från Halo 2-3 tiden som hoppade av Bungie samt övriga duktiga. Visst kan de misslyckas, men givet vad de gjort hitintills så tycks de vara på rätt väg imo. Bort med bloom i Reach, nerf på onödiga AAs, uppdateringar i övrigt etc. Deras samarbete med CA när det gällde mapsen var också bra, maps som följde cannon och som dessutom påminde om storslagna maps som ex. Valhalla, och även en väldesignad map för Firefight.

Kort sagt; för första gången sedan Halo Reach släpptes ser jag fram emot Halo 4. Att Bungie försvann var det bästa som kunde ske med serien, vi behöver inga fler COD/Crysis-kloner.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Atlas Redscale:

Och detta för att locka till sig fler spelare som hoppas på bättre grafiker på en konsol. Ännu en gång: Nej tack. Halo är dött efter 3an.

Halo är uppenbarligen inte dött efter trean

Och CoD är inte dött efter 4an? Jo, Halo är visst synnerligen dött. Sen om man kan fortfarande krama ur pengar ur det är en annan sak.

Det får stå för dig helt enkelt, det är bevisligen många som gillar det. Jag gillar de flesta Halo-spel, även om det bara var det första spelet som hade en "wow"-faktor. När du säger att CoD är dött efter fyran, så stämmer inte det riktigt heller. Rezurection är motsatsen, odött

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av daver:
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Atlas Redscale:

Och detta för att locka till sig fler spelare som hoppas på bättre grafiker på en konsol. Ännu en gång: Nej tack. Halo är dött efter 3an.

Halo är uppenbarligen inte dött efter trean

Och CoD är inte dött efter 4an? Jo, Halo är visst synnerligen dött. Sen om man kan fortfarande krama ur pengar ur det är en annan sak.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av xector:

Bara skräp, kan dom inte hitta på någon annan spelserie istället?

En miljon spelar varje dag Halo Reach online.. skräp?

Reach = Fullkommligt skräpspel.
Minst lika många sitter och spelar MW2 och Black Ops, gör det spelet bra för det? Knappast...

Men att ett fåtal bittra individer tycker det är skräp gör det till skräp?

Man ska väl minnas att majoriteten alltid är oinsatta casuals oavsett vad det gäller (politik, spel, film etc). ^^
Jämfört med tidigare CoD är Mw2 och Blops skitspel givet vad de erbjuder. Jämfört med tidigare Halo är Reach ett skitspel, så dåligt att till och med CoD överträffar det.
Halo 3 var så bra att det höll sig populärare än CoD (på 360), ODST var också bra givet förutsättningarna (inget nytt Mp etc). Reach däremot tappade största delen av sin population kort efter släpp, det lyckades inte ens på release bli det populäraste spelet på live och vecka efter vecka krossas det av CoD.
Dock ska man minnas att 343i är nya utvecklare, att det är folk från Halo 2-3 tiden som hoppade av Bungie samt övriga duktiga. Visst kan de misslyckas, men givet vad de gjort hitintills så tycks de vara på rätt väg imo. Bort med bloom i Reach, nerf på onödiga AAs, uppdateringar i övrigt etc. Deras samarbete med CA när det gällde mapsen var också bra, maps som följde cannon och som dessutom påminde om storslagna maps som ex. Valhalla, och även en väldesignad map för Firefight.

Kort sagt; för första gången sedan Halo Reach släpptes ser jag fram emot Halo 4. Att Bungie försvann var det bästa som kunde ske med serien, vi behöver inga fler COD/Crysis-kloner.

Jag håller personligen Reach som ett betydligt mycket bättre spel än både Halo 2 och 3. En del av detta kan säkert grunda sig i att MP-delen i konsoll-FPS inte tilltalar mig över huvud taget. Jag ser inte poängen i att "tävla" när det svåraste motståndet är kontrollen man styr med. Lite som att springa hundra meter utan ben.

Jämfört med CoD:s försäljningsframgångar framstör det mesta som skit. Blsck Ops har var dragit in drygt 1 miljard dollar och är det bäst säljande spelet någonsin i USA.

1
Skriv svar