Hårdvarurama

Medlem
Hårdvarurama

Dags att unna sig lite hårdvara igen. På tapeten står en ny datorskärm, min första av LED-typ och Full HD. En ny gamingmus, då min kära DeathAdder är MIA från flytten, samt ett nytt tangentbord med bakgrundsbelysning för mysiga spelkvällar. Så efter lite research har jag bestämt mig för följande grejer:

Mus - Mionix Naos 3200

Tangentbord - Microsoft Sidewinder X4

Skärm - LG IPS231P

Jag har aldrig testat de olika märkena inom de olika områdena förut, så det blir en spännande erfarenhet. Jag har dock läst mycket gott om alla tre produkter, så jag gamblar inte så värst mycket. Mest ser jag nog fram emot att hårdköra den svenska gnagaren i diverse dueller. Ibland är det kul att shoppa, toys for big boys!

#blogg

Medlem
Hårdvarurama

Kan av egen erfarenhet säga att Sidewinder X4 är ett grymt köp. Riktigt skönt att använda, tyst, bra med macron och riktigt prisvärt!

Medlem

Kör fortfarande på ett gammalt microsoft black, hoho.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Trevligt! Jag är nu på jakt efter ett simplare tangentbord utan en massa lull-lull efter att ha haft många olika, G15, Cyborg Commando. Saknar det gamla tangentbordet man hade som grabb som var väldigt simpelt, men ack så skönt!

Medlem

Härligt alle1992, det hoppas jag med

Microsoft Black är bra grejer!

Medlem

Friberg - Om du tål mekaniskt klickande, så skulle jag rekommendera ett SteelSeries 6G, eller Razer Black Widow

Medlem

Jag ska se om jag kan ta mig in till någon affär och testa dessa tangentbord. Mekaniskt klickande är skönt, men eftersom jag fortfarande pluggar och bor hemma så får jag se vad syrran och morsan säger om det

Medlem

Jag testade alla på MediaMarkt, dom brukar ha ställt upp en del tangentbord som man kan testa. Lycka till!

Medlem

Tackar, får dra mig dit!

Medlem

Tänkte också köpa en Sidewinder Till mus blir det en Logitech G400 och till skärm en BenQ XL2410T.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag valde mellan G400 och Naos, G400 är ju väl beprövad, så det är ett stensäkert köp. Den skärmen är stentuff också, HeatoN/SpawN-made 120Hz är inte fel!

Kör inte med någon svart änka, men däremot ett vanligt MS-keyboard + Intellimouse 3.0 (bra för photoshop), funkar helt OK i spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Works like a charm!

Medlem

Kan säga nu efter en dags användning att allt funkar jättebra, handen är som ett med gnagaren, och det är lite hata eller älska, men jag gillar det. Tangentbordet funkar jättebra, gedigen känsla och fin bakbelysning. Skärmen är bara kanon, funkar till allt.

1
Skriv svar