Slutet för Star War Galaxies

Robot
Medlem
Slutet för Star War Galaxies

8 års livslängd är inte fy skam ändå

Medlem

Inte för att jag har spelet men det är ju allt en rolig idé
Alltid tråkigt när ett spel stänger ner dock, finns ju säkert de som gärna hade fortsatt spela. Men det är väl oundvikligt för MMO'n och kanske snart för vanliga singleplayer spel med.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Att de är slut emd SWG har ju inte helt och hållet med Old Republic att göra. Faktiskt så att deras licenstid är slut och dom bryr sig inte om att förnya de. Trots att de finns en hel del hardcore SWG spelare kvar.
Detta är sorligt, trots att de bara är ett spel.
Många fina gaming minnen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av AstroCreep:

Att de är slut emd SWG har ju inte helt och hållet med Old Republic att göra. Faktiskt så att deras licenstid är slut och dom bryr sig inte om att förnya de. Trots att de finns en hel del hardcore SWG spelare kvar.
Detta är sorligt, trots att de bara är ett spel.
Många fina gaming minnen.

Fast att licensen för ett SW-onlinerollspel tar slut har nog ganska mycket att göra med The Old Republic Gissar vi på release 16 dec?


signatur
Medlem

SWG blev väl ingen direkt hit, och värre blev det när dom gjorde om stridssystemet. Jag personligen tyckte att spelet var helt okej med många platser att utforska. Sony vet nog att många kommer gå över till TOR och skiter därför i att förnya licensen. 8år är ju dock väldigt länge, speciellt för ett spel som ligger i skymundan av större titlar som WoW. Det är bara att gratulera SOE och önska lycka till i fortsättningen med nya projekt

Jag tyckte "SWG" kändes som allt annat än SW, därför förnyade jag inte kontot. Star Wars är svårt att få rätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tyckte "SWG" kändes som allt annat än SW, därför förnyade jag inte kontot. Star Wars är svårt att få rätt.

Håller med till 100%. Star Wars har sån sjuk potential men hittills har jag bara stött på "bra" och inte "Star Wars" klass på Star Wars spel.

Det kan ha med att göra att alla har sin egen bild av SW-universet, särskilt de som har förkovrat sig i "The Expanded Universe" som har passerat över 100 böcker vid det här laget, Star Trek i sina olika skepnader har över 500 skönlitterära romaner. Det duger helt enkelt inte att komma med dålig grafik, tråkigt gameplay och obefintlig känsla. De som gillade SWG hoppas jag har haft kul, alla är tydligen inte lika kräsna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sorgligt när spel går i graven. Det som dock förvånar mig är hur det hittils egentligen inte funnits något bra Star Wars/Star Trek-spel. De flesta känns så tråkiga och gjorda alldeles för snabbt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tyckte "SWG" kändes som allt annat än SW, därför förnyade jag inte kontot. Star Wars är svårt att få rätt.

Tyckte precis tvärt om. Ett av mina favoritspel någonsin (pre-cu). Finns det något spel än idag där du kan göra liknande saker som man kunde i SWG (och UO), som stöttas av något större bolag?

Blandannat:
Riktiga icke instanserade spelarstäder.
Djup crafting och decay på items så det blev lite rundgång och kvalite'n kunde skifta. Både när det handlade om buffkäk och items.
Skillbaserade "klasser" så spelaren fritt kunde träna något annat och byta inriktning, samt mixa olika färdigheter.

Glömmer aldrig min 30% Dmg sliced Krayt Geonosian Pistol, sköt genom compsite armor som smör

Då är jag glad att du fick ut något av det, men det var ett spel som jag inte fick någon känsla för alls.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Star Wars Galaxies blev en enorm hit för sin tid. Och att spelet levde kvar så länge efter CU och NGE visar bara kraften bakom varumärket. Hade de kört på med spelet som det var innan den sörjan och tagit hand om alla buggar och 'defense stat abuse' så hade det nog varit riktigt stort idag.

Medlem

SWG var en riktig milstolpe med ett oöverträffat craftingssystem och stadsbyggande.

Det var också rätt tidigt ute med instanser (tror AO var först?). Det lyckades också kombinera sandbox och themepark på ett sätt ingen annan har lyckats med.

Tyvärr var det skrattretande dåligt balanserat på många sätt.

Hur som helst tycker jag att det var ett ganska unikt mmo som bör räknas till de stora.

p0k
Medlem

Balanseringar kom ju till slut. Men då hade redan wow tagit över allt på marknaden.

Too bad though, SW:G var ett sjukt roligt mmo.

Medlem

Kul att man inte kan installera spelet p.ga att java är för nytt..

Medlem

"Försvinner med en smäll" va? Undra vad det kan betyda.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

SWG var en riktig milstolpe med ett oöverträffat craftingssystem och stadsbyggande.

Det var också rätt tidigt ute med instanser (tror AO var först?). Det lyckades också kombinera sandbox och themepark på ett sätt ingen annan har lyckats med.

Tyvärr var det skrattretande dåligt balanserat på många sätt.

Hur som helst tycker jag att det var ett ganska unikt mmo som bör räknas till de stora.

Mhm Grymma städer som poppade upp här och där

Saknar att hänga i cantinor, snacka med folk, medans någon spelare spelade flöjt, vissa dansade osv, dagens MMO känns verkligen inte så "gemensamma"

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Att de är slut emd SWG har ju inte helt och hållet med Old Republic att göra. Faktiskt så att deras licenstid är slut och dom bryr sig inte om att förnya de. Trots att de finns en hel del hardcore SWG spelare kvar.
Detta är sorligt, trots att de bara är ett spel.
Många fina gaming minnen.

Saken är den att valet är inte SOEs. De har försökt, men Lucas vägrar förnya deras licens. Det har stått klart i ett par år. Så det har helt och hållet med TOR att göra.

Medlem

rofl åt bilden

Medlem

Väcker gamla minnen tillbaka

Skrivet av cyberzaikoo:

rofl åt bilden

+1, som de coola kidsen säger!

Medlem

Jag gillade SWG fram till de gjorde om stridssytemet och klasserna, efter det blev det bara skitt av allt.

Medlem

Coolt att avsluta på det viset. Hoppas det blir en episk slutstrid mellan de båda sidorna av kraften!
Jag försökte spela det en gång i tiden men var för uppslukad av wow just då. Tyckte dock mig se potential att det var riktigt bra.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av cyberzaikoo:

rofl åt bilden

+1, som de coola kidsen säger!

Noooooo

Medlem

Hade många riktigt trevliga timmar med det här spelet innan de fuckade upp det totalt. Craftingen var ju överlägsen allt jag stött på i ett MMO, där allt numer är resultat baserade på mats+skill=samma resultat. Blev dock lite besviken över att jag blev avstängd en månad för att jag döpte min D.E. Workshop till "Bethlehem Abortion Clinic". Happy days


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Håller med om craftingen, var själv droid-crafter. Fick flyga runt till samtliga planeter och leta bra råmaterial som dök upp lite då och då. Var man för sen var alla platser redan tagna

1
Skriv svar