En snabb fråga

Medlem
En snabb fråga

Hur trygg känner du att ditt konto är ? Föreställ dig att du har ett MMO-konto eller en digital distribution konto med många spel i den eller kanske ett konto för mikrotransaktions spel, skulle det vara värt att försäkra? Att ha rätten att få tillbaka hela värdet av de spel du har i ditt konto eller värdet av spenderad tid och saker(föremål som du sällan har någon laglig rättighet till mer än i spelet) du har på din MMO avatar skulle något hända? Eller känner du att starkare säkerhet är nog för att känna sig trygg?

Säkerhet eller försäkring?
vad skulle du du betala?
andra tankar?

Medlem

Hm..

Aja, jag tycker att det skulle vara något för den som kan lägga ut dom extra kostnaderna. Men jag skulle nog aldrig gå med på något sånt här men jag har en fråga, om jag spelade WoW och om det accet blir hackat, lvlar ni upp en ny karaktär då? Och hur skulle ni göra med namnet, om man vill ha tillbaka det med?

Medlem

Är skeptisk när det är TS första post men svarar endå:

jag är så pass försiktig samt har en hel del skydd, både integrerat samt tredjepart. Beroende på försäkringskostnaden skulle jag kunna tänka mig det iaf, det skadar aldrig med extra säkerhet!

Medlem

Blizzard är sjukt snabb på att få tillbaka hackade konton ändå. När mitt blev hackat så fick jag tillbaka det på cirka ett dygn.

Medlem
Skrivet av Zane86:

Blizzard är sjukt snabb på att få tillbaka hackade konton ändå. När mitt blev hackat så fick jag tillbaka det på cirka ett dygn.

Men jag känner 3 personer som aldrig fick tillbaks sina konton av olika anledningar .
Oftast så fick dom inte heller bra anledningar varför .men kanske är väldigt sällsynt ?

Medlem
Skrivet av gamemoosy:
Skrivet av Zane86:

Blizzard är sjukt snabb på att få tillbaka hackade konton ändå. När mitt blev hackat så fick jag tillbaka det på cirka ett dygn.

Men jag känner 3 personer som aldrig fick tillbaks sina konton av olika anledningar .
Oftast så fick dom inte heller bra anledningar varför .men kanske är väldigt sällsynt ?

Så länge du kan bevisa att du är du och att du har reggat ditt konto på DIG SJÄLV med dina uppgifter så är det inga problem att få tillbaka det. Plåta körkortet/ID-kortet och e-posta till Blizzard så har du kontot tillbaka inom 1-3 dygn. Men som sagt, du måste ju ha kontot reggat på dig själv med ditt personnummer.

Spara även spelboxen så du har tillgång till ditt serial.

Medlem

Brukar alltid lösa sig ändå. När mitt steam-konto blev hackat fick jag tillbaka det efter bara en dag. Mycket bra support på steam för övrigt.

1
Skriv svar