Dessa NES-titlar erbjuds de tidiga 3DS-köparna

Robot
Dessa NES-titlar erbjuds de tidiga 3DS-köparna

Nintendo avslöjar de åttabitsspel de ger bort till alla som köpte 3DS innan prissänkningen.

#nintendo, #kid-icarus


Inaktiv
Dessa NES-titlar erbjuds de tidiga 3DS-köparna

Kommer dessa tiltar bli tillgängliga även för personer som köpa 3ds några dagar innan prissänkningen och var kommer man kunna få tag på dem?


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Jag över överdrivet entusiastisk nog att köpa 3DS samma natt det släpptes. Men jag gjorde så för 3DS tittlar med 3D(!!!!), inte gamla NES-titlar jag redan spelat 11 miljarder gånger innan. Kanske är gnällig och gapar efter mycket men jag hade hellre tagit ett 3DS-spel istället för detta. Hade inte ens behövt vara "stortitel".

Medlem

Zelda-spelen är ju trevliga och Ice Climber kan nog få några timmar men den stora vinster här är ju Metroid. Mario Open Golf och Wrecking Crew kan man ju bortse från dock. GBA-listan ser ärligt talat klart med intressant ut men som Zhin påpekar så är det ju spel med 3D-stöd man egentligen vill ha och inte en massa remakes.

/ LordDaimos

Medlem

Nintendo är ju kungen av uppföljare, remakes och rehashes så vad mer kan man förvänta sig?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Bubble Bobble skulle varit med, bättre än Ice Climber när det kommer till co-op.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Lite snålt av dom att bjuda på 20år gamla spel som saknar 3D-stöd när folk har blivit blåst på flera hundra för att ha köpt en 3D-maskin. Bra jobbat, Nintendo. Efter flera år av samma spel så vet ni verkligen va folk vill ha

Medlem

handhelds är ett minne blott. Köpte en smartphone förra veckan och fan vad grymma spel det finns. Kostar inte mer än 20 spänn. Varför ska man då köpa ett spel till ds/3DS/PSP för 400 spänn när man får en likvärdig produkt för 20 ?

Medlem
Skrivet av MachOne:

Lite snålt av dom att bjuda på 20år gamla spel som saknar 3D-stöd när folk har blivit blåst på flera hundra för att ha köpt en 3D-maskin. Bra jobbat, Nintendo. Efter flera år av samma spel så vet ni verkligen va folk vill ha

På vilket sätt har folk blivit blåsta? De har köpt varan de vill ha till det pris de tycker är rimligt.

Hårdvarukostnader går ständigt ner. Köper du en ny dator idag för 20 000:- så kommer den kosta 10 000:- om ett år. Inte har man blivit blåst för det.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av MachOne:

Lite snålt av dom att bjuda på 20år gamla spel som saknar 3D-stöd när folk har blivit blåst på flera hundra för att ha köpt en 3D-maskin. Bra jobbat, Nintendo. Efter flera år av samma spel så vet ni verkligen va folk vill ha

På vilket sätt har folk blivit blåsta? De har köpt varan de vill ha till det pris de tycker är rimligt.

Hårdvarukostnader går ständigt ner. Köper du en ny dator idag för 20 000:- så kommer den kosta 10 000:- om ett år. Inte har man blivit blåst för det.

3DS var för högt prissatt från början och jag tror dom flesta som köpte de knappast tyckte att det var prisvärt att behöva betala 2800kr för något som Nintendo några månader senare kommer underfund med kanske inte var värt en sån hög prislapp, utan ca: 1600-1700kr. Tror du att man kompenserar sina kunder bara för en vanlig prissänkning? Knappast. Detta var en desperat sänkning till ett pris som skulle ha varit redan från början, och detta vet både Nintendo och konsumenterna, vilket är anledningen till en kompensation, och i det här fallet en väldigt snål kompensation med spel som dom flesta säkert redan har spelat.

Medlem

Har tänkt köpa en 3DS, men det här får bägaren att falla över - det blir köp! Investerade i en SNES i somras - nostalgin är snart total!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av MachOne:

Lite snålt av dom att bjuda på 20år gamla spel som saknar 3D-stöd när folk har blivit blåst på flera hundra för att ha köpt en 3D-maskin. Bra jobbat, Nintendo. Efter flera år av samma spel så vet ni verkligen va folk vill ha

På vilket sätt har folk blivit blåsta? De har köpt varan de vill ha till det pris de tycker är rimligt.

Hårdvarukostnader går ständigt ner. Köper du en ny dator idag för 20 000:- så kommer den kosta 10 000:- om ett år. Inte har man blivit blåst för det.

3DS var för högt prissatt från början och jag tror dom flesta som köpte de knappast tyckte att det var prisvärt att behöva betala 2800kr för något som Nintendo några månader senare kommer underfund med kanske inte var värt en sån hög prislapp, utan ca: 1600-1700kr.

Om de inte tyckte det var värt sitt pris så skulle de inte köpt det. Det är ett faktum.

Att sedan hårdvara ständigt blir billigare och billigare får man räkna med. Tydligtvis tar vissa till lipen av det så Nintendo bjuder dem på spel, men det biter inte på de största lipsillarna.

1
Skriv svar