Egna PvP-servrar i Guild Wars 2

Robot
Egna PvP-servrar i Guild Wars 2

Sugen på att slå ihjäl andra spelare i ArenaNets kommande onlinerollspel, fast på dina egna villkor?

#arenanet, #guild-wars-2


Medlem
Egna PvP-servrar i Guild Wars 2

Egna servrar att pvpa på verkar mer nice än nice XD

Medlem

W00T?! fränt värre

Medlem

FFA pvp överallt och ingenstans! Okej, förutom i hub cities.

Medlem

Jag tvivlar på att servrarna kommer vara mycket annat än scenario-play, men men

Ish
Medlem

Egna serverar? Det är ett MMO, man *måste* spela på samma server? Är det något förlorat i översättningen eller är jag bara trög? Undrar om detta blir som Tabula Rasa att man kan förklara krig på en annan klan, och sedan fightas så fort man stöter på varann. Det var SJUKT kul.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Fattar inte riktigt heller hur GW2 fungerar. De kallar det MMO men har inga månadsavgifter? Hur många spelar egentligen på samma server? Vem hostar servrarna? Är det P2P lösning eller vad?

Medlem
Skrivet av Ish:

Egna serverar? Det är ett MMO, man *måste* spela på samma server? Är det något förlorat i översättningen eller är jag bara trög? Undrar om detta blir som Tabula Rasa att man kan förklara krig på en annan klan, och sedan fightas så fort man stöter på varann. Det var SJUKT kul.

Tabula Rasa var ett väldigt roligt spel
Jag fick det när Auto Assault dog, sen när Tabula Rasa dog fick jag City of Heroes, när det dör vill jag f*n ha tillbaka mina pengar >.<

-On-T-
Hoppas att man får Questa utan att bli ihjäl gankad av en massa p12or >.<

Medlem

Även om jag inte förstår helt vad de menar så låter det väldigt intressant. Får hoppas det blir bra.

Medlem

GW2 PvP använder en server browser. Därför tror jag att man kan skaffa sig en egen server med sina egna regler. Jag gissar på att man kan göra servern privat så man kan spela endast med sin guild eller med vänner.

Skrivet av KnäckeHäxan:

Fattar inte riktigt heller hur GW2 fungerar. De kallar det MMO men har inga månadsavgifter? Hur många spelar egentligen på samma server? Vem hostar servrarna? Är det P2P lösning eller vad?

MMO's behöver inga månadsavgifter. Serverkostnader är väldigt låga och är långt ifrån skäl att ta betalt varje månad. Så om du köper spelet är det ditt, du kan spela hur mycket som helst. ArenaNet har en cash shop, som bara säljer kosmetiska items och saker som character slots. Cash shop och expansions var deras inkomstkälla i GW1.

Ish
Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Ish:

Egna serverar? Det är ett MMO, man *måste* spela på samma server? Är det något förlorat i översättningen eller är jag bara trög? Undrar om detta blir som Tabula Rasa att man kan förklara krig på en annan klan, och sedan fightas så fort man stöter på varann. Det var SJUKT kul.

Tabula Rasa var ett väldigt roligt spel
Jag fick det när Auto Assault dog, sen när Tabula Rasa dog fick jag City of Heroes, när det dör vill jag f*n ha tillbaka mina pengar >.<

-On-T-
Hoppas att man får Questa utan att bli ihjäl gankad av en massa p12or >.<

Finns ingen "quests" i den traditionella bemärkelsen, så nej.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

"Fattar inte riktigt heller hur GW2 fungerar. De kallar det MMO men har inga månadsavgifter? "

Vissa är riktigt insnöade på att MMOs måste fungera som WoW fungerar.

Medlem

Ja oj vad viktigt det är att spelet passar in på den traditionella definitionen av ett MMO. Genre panik!

Klockrent!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Månadsavgifter är löjliga. Guild Wars 1 hade inte, Guild Wars 2 behöver inte! Efter 7000 timmar spenderade i GW1 ser jag fram emot detta.

Medlem

arenanet, saying fuck you, im doing it this way since 2000

Inaktiv

Så här står det till.. All annan gameplay, både PvP och PvE, än just den arena-baserade PvP ni sett i videos från gamescom spelas på Anets servrar.

Alltså är det endast arena PvP (16 spelare?) som man kan hosta egna servrar på. Spelar man på privata servrar kommer det inte ge din karaktär några poäng eller liknande, sånt fås endast på officiella servrar.

Medlem
Skrivet av Gabe:

Ja oj vad viktigt det är att spelet passar in på den traditionella definitionen av ett MMO. Genre panik!

Hahaha

Skrivet av Hydraah:

Så här står det till.. All annan gameplay, både PvP och PvE, än just den arena-baserade PvP ni sett i videos från gamescom spelas på Anets servrar.

Alltså är det endast arena PvP (16 spelare?) som man kan hosta egna servrar på. Spelar man på privata servrar kommer det inte ge din karaktär några poäng eller liknande, sånt fås endast på officiella servrar.

Tack för info, det låter bra ju!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Helt säker på att GW2 kommer sätta en ny bättre standard för MMO's i framtiden. Längtar!

Medlem

ja world vs world vs world servrar lär man nog inte kunna hosta själv? Den snabba 5 vs 5 pvp som visades upp på gamescom o pax prime verkar troligt, hoppas det går att göra inställningar som begränsar ras .. vore kul med ras matcher i GW2 pvp tror jag, om jag får skriva det utan att framstå som rasist! ;-P


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

alltså dem kan inte göra spelet bättre, dem fortsätter att förbrylla mig över att dem faktiskt bryr sig om vad vi spelare vill, ist för att som många andra, "säga till vad vi vill och ge oss det..."


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

alltså dem kan inte göra spelet bättre, dem fortsätter att förbrylla mig över att dem faktiskt bryr sig om vad vi spelare vill, ist för att som många andra, "säga till vad vi vill och ge oss det..."

...? De snackar konstant om spelmekanik och saker spelare kan göra i spelet. Sen pratar de ofta väldigt mycket om fördelar och nackdelar med olika taktiker. Många gameplay videor uppe.

Medlem

Att GW2 som kommer bli större med öppna världar inte har månadskostnad är imponerande. Med GW1 som inte var ett riktigt mmo så är det ju inge speciellt att det var gratis i månaden, typ som att Borderlands skulle ha månadskostnad


signatur

//mvh

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Annanaz:

alltså dem kan inte göra spelet bättre, dem fortsätter att förbrylla mig över att dem faktiskt bryr sig om vad vi spelare vill, ist för att som många andra, "säga till vad vi vill och ge oss det..."

...? De snackar konstant om spelmekanik och saker spelare kan göra i spelet. Sen pratar de ofta väldigt mycket om fördelar och nackdelar med olika taktiker. Många gameplay videor uppe.

Eh öh? tror vi missförstod varandra


signatur

Rwa?

Medlem

Trevligt, trevligt

Medlem

Vad som vore otroligt grymt (men antagligen otroligt) vore möjligheten att köra PVP via Lan utan internetuppkoppling. Antagligen fungerar det inte så men om Anet ger oss den möjligheten så vore de awesome!

EDIT: Näpp, som jag trodde så är servrarna fortfarande hostade sv Anet så inge GW2lanande för mig

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Annanaz:

alltså dem kan inte göra spelet bättre, dem fortsätter att förbrylla mig över att dem faktiskt bryr sig om vad vi spelare vill, ist för att som många andra, "säga till vad vi vill och ge oss det..."

...? De snackar konstant om spelmekanik och saker spelare kan göra i spelet. Sen pratar de ofta väldigt mycket om fördelar och nackdelar med olika taktiker. Många gameplay videor uppe.

Eh öh? tror vi missförstod varandra

Det tror jag också, jag håller helhjärtat med dig Annanaz.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Detta lär användas sjukt flitigt av PvP-guilds inför turneringar. Att kunna träna under ordnade former vore oumbärligt!

Medlem

Fint som smör!

1
Skriv svar