Tips på spel att nöta ett par dagar

Medlem
Tips på spel att nöta ett par dagar

Gärna något single player-spel. Har inte spelat något på jättelänge men jag har inte så höga krav på hur nytt det är, bara det är spelkänsla. Får gärna vara ett rpg eller något flummigt.

Då rekomenderar jag: STALKER:Call Of Pripyat. Grymt imponerande hur det tar tag och drar in en i den
Sköna atmosfären, i eget tempo dessutom. Som Fallout New Vegas hardcore mode, fast hela tiden.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

jag var faktiskt inne lite på att skaffa new vegas, är stalker roligare?

Alltså...New Vegas är lättare att spela, och har en del DLC som ännu inte släppts, så det kan vara mer ekonomiskt att vänta med F:NV tills en game of the year edition som ikluderar all Dlc.
Men det är ett riktigt roligt spel.
STALKER är inte lika enkelt, du måste hålla koll på hunger, vikt, radiation, Bleeding, etc...Men där F:NV känns plastigt, har Stalker enbart atmosfär som får en att inte vilja sluta spela.
Jag menar, se bara på hela detta klipp som demonstrerar en "Emission"

När detta kommer närmre blir panikkänslan av att hitta skydd så överväldigande!
En sån atmosfär som Stalker ger får man leta länge och väll efter!
Finns på steam för typ 180:-


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

fallout 1 & 2

Medlem

Sins of a Solar Empire

Medlem

Batman: Arkham Asylum min vän, fantastiskt vilket bra spel, och det är nog inte så värst dyrt nu heller

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Sins of a Solar Empire

Detta!

Samt Dungeons of Dredmor. Eschalon book 2 kan också rekommenderas.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Att ingen har skrivit dom 2 bästa spelen ( enligt mig )

Mass Effect

Mass Effect 2


signatur

"Garrus has finally pulled that stick out of his butt only now he wants to beat people to death with it." - Jeff "Joker" Moreau

Medlem

Torchlight eller Deathspank-liren, fantastiska spel! Monkey Island 3 har prio över dom två om du inte spelat denna guldklimp dock.

Medlem

Rise of Nations!


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

Vad blev det för spel?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Limbo

Dead space

FEAR 2/3

Red faction armageddon


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Alltså...New Vegas är lättare att spela, och har en del DLC som ännu inte släppts, så det kan vara mer ekonomiskt att vänta med F:NV tills en game of the year edition som ikluderar all Dlc.
Men det är ett riktigt roligt spel.
STALKER är inte lika enkelt, du måste hålla koll på hunger, vikt, radiation, Bleeding, etc...Men där F:NV känns plastigt, har Stalker enbart atmosfär som får en att inte vilja sluta spela.
Jag menar, se bara på hela detta klipp som demonstrerar en "Emission"

https://www.youtube.com/embed/6t81RGupqyY

När detta kommer närmre blir panikkänslan av att hitta skydd så överväldigande!
En sån atmosfär som Stalker ger får man leta länge och väll efter!
Finns på steam för typ 180:-

Haha, och här har jag gått och tyckt att norrsken är häftigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar