Pc-exklusiviteten Hard Reset får släppdatum

Medlem

Amphix, vad nickar du i qw?

Medlem
Skrivet av amphix:

Jag tror att du behöver komma ner på jorden och inse att det du ser på Quake Live streams och demos inte alls är så häpnadsväckande när det gäller aim som du verkar tro att det är. För en newbie är det säkert jätteimponerande men för oss som spelat på högre nivå så är det inget speciellt med några undantag för vissa frags.

Självklart krävs det skills för att nå den aim som spelare på deras nivå har men för att ligga på +50% rail och +40% lg i en 1on1 är fan inte svårt. Framför allt inte i Quake Live där hitboxarna är stora som hus.

Ja det är inte så svårt att sikta på en bestämd punkt med mus det håller jag med om helt, däremot krävs det en del träning innan du automatiskt vet var en person kommer landa vid ett hopp och det är detta som kräver övning. Bra aim är bara en del i fps, det räcker inte att ha bra aim om man inte samtidigt vet var man ska sikta och det är något som en nybörjare behöver öva på. Jag tvivlar på att det bara fanns där när du började köra fps spel, som alla andra är jag ganska säker på att du fått öva innan, precis som du säkerligen inte kunde cykla så fort du satte dig på en cykel.

Men hur som helst, om du skulle köra ett pc spel med en handkontroll så skulle du nog märka att det är skillnad på dessa olika format. Jag själv hade nog aldrig klarat möta mig själv i ett pc spel med en handkontroll eftersom en handkontroll inte är i närheten lika precis som en mus (något du själv verkar hålla med om). Det är detta hela debatten handlar om, att konsolspelens populäritet också påverkat spelen till pc (räcker bara att kolla på Rainbow Six serien för att se vad jag menar). Jag har iaf aldrig påstått att konsolspelare skulle vara mindre duktiga på fps om de körde med en mus, det jag hela tiden pekat på är att dessa format skiljer sig åt och att det är sättet man kontrollerar spelen som är anledningen till "fördummandet" inte att konsolspelare skulle behöva enklare spel. Finns en hel del konsolspel som är grymt svåra och en person som bara kört pc spel hade nog fått kämpa en hel del för att klara dom (vissa spel kanske de inte ens klarat av överhuvudtaget).

dmn
Medlem
Skrivet av Tassel:

Seriöst....vilket tjafs.

Oavsett om du spelar på konsol eller pc (mac) så behöver man väl inte "dumma" ner den andra.

Båda har sina styrkor och svagheter. Är väl kul att det finns utvecklare som gör ett lir exklusivt för pc!
Detta tycker jag, trots att jag är sedan länge en konsolnerd (som dock gottar mig åt underbara Witcher 2).

Nej, konsoller har inga styrkor.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av amphix:
Skrivet av Annanaz:

Saken är att det blir för lätt.

Spelade Cod MW2 med en polare på ett lan 1v1, hade aldrig spelat förut. men van ganska stort, var så simpelt då jag bara behövde sikta någorlunda mot han och spraya, och så gjorde konsolen resten.

Nåja, det jämnar ut sig med tanken på att det är svinenkelt att aima på PC med mus och tangentbord. Jag spelar nästan uteslutande på konsol sedan några år tillbaka men brukar hoppa in och äga polarna i QuakeWorld och Quake 3 då och då bara för att jävlas med dom och sedan säga att det är för lätt att spela FPS på PC.

Det krävs inga skills för att aima på PC och rent taktiskt sett så spelar man likadant oavsett om det är på konsol eller PC, så jag ser inte varför i helsike PC-fanboys försöker intala sig sjäva att dom skulle vara bättre på FPS än konsolspelare av någon anledning.

Det krävs inga skills för att "aima" på pc? Tror du behöver ta en titt på en Quake Live match eller Unreal Tournament match och sen säga att det "tar inga skills att "aima" på pc".

För det var nog tamefan det dummaste jag läst på de här forumen på länge och då finns det gott om dumheter här.

Samt det är ingen som hävdar att pc spelare är bättre på fps, det man försöker hävda är att musen är bättre för att kontrollera fps då den der snabbhet och precision vilket handkontrollen saknar. T.ex. så är det helt omöjligt att spela Quake och Unreal med en handkontroll på samma sätt som man gör med en mus.

Jag tror att du behöver komma ner på jorden och inse att det du ser på Quake Live streams och demos inte alls är så häpnadsväckande när det gäller aim som du verkar tro att det är. För en newbie är det säkert jätteimponerande men för oss som spelat på högre nivå så är det inget speciellt med några undantag för vissa frags.

Självklart krävs det skills för att nå den aim som spelare på deras nivå har men för att ligga på +50% rail och +40% lg i en 1on1 är fan inte svårt. Framför allt inte i Quake Live där hitboxarna är stora som hus.

Så vad kräver "aim" då? CoD? Eller Halo kanske? Hålla 40% LG på ett proffs i Quake Live är knappast enkelt, eller ens bara svårt. Det kräver en jävla massa övning speciellt när du samtidigt ska undvika hans LG eller Raketer.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Tassel:

Seriöst....vilket tjafs.

Oavsett om du spelar på konsol eller pc (mac) så behöver man väl inte "dumma" ner den andra.

Båda har sina styrkor och svagheter. Är väl kul att det finns utvecklare som gör ett lir exklusivt för pc!
Detta tycker jag, trots att jag är sedan länge en konsolnerd (som dock gottar mig åt underbara Witcher 2).

Nej, konsoller har inga styrkor.

OK. Då vet vi det.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Fz:

Beklagar verkligen sorgen!
Så du gick och köpte en dyr Mac istället för att ha en PC?

Han skulle nog ha en dator att utföra arbete för lön på.

123
Skriv svar