Inga hemmaservrar för Battlefield 3

Medlem
Skrivet av zenlai:
Skrivet av Quicken:
Skrivet av woho:
Skrivet av zenlai:
Skrivet av Quicken:

Själv skulle jag aldrig spela på en orankad server, hela meningen med spelet är ju att skaffa unlocks och medaljer, varför skulle man då vilja slösa tid på nåns garderobs server?

Och här tycker jag att du summerar upp problemet med de stora FPS spelen nuförtiden. De är i mitt tycke allt för mycket fokus på att låsa upp vapen, få tillgång till items och att rent ut sagt grinda sig till medaljer. Vad hände med gameplay och fokuset på att skapa ett spel som faktiskt är roligt i sig?

När ett spel använder sig av fraser som: "BF3 har 10ggr mer unlocks än vad BC2 hade" som ett försäljningsargument är det något som är VÄLDIGT fel. Det är nästan som att de är medvetna om att spelet inte kan stå på sina egna ben utan att använda sig av kryckan kallad unlocks.

Haha ja, tycker lite synd om folk som springer runt efter unlocks. Om något så är det dom som förstör spelet för alla andra på servern. Såg någon sist jag spelade Team fortress 2 som ENBART försökte döda folk med "taunts" (går tydligen göra i TF2) vilket är i princip omöjligt, bara för att låsa upp en unlock som kräver det. Förstörde hela spelomgången för vårt lag eftersom han inte bidrog någonting.
Finns mängder av liknande trams-"acheivments" och du stöter ofta på folk som jagar dom och förstör för resten av servern. "Can someone please spawn as spy and smoke a cigar so i can snipe you, i'll trade you random weapon from my backpack", <-- Jag skojar inte, ordagrant vad ungen sa och det finns tydligen en sådan unlock.

Annan klassiker är "accumulate 1000 kills with X", vilken jävla bedrift!! Är inte svårt på något sätt, är man normaltbegåvad är det bara spela ett par omgångar så får man ihop det förr eller senare.
Trams alltihop

Nu är det så att jag är numero uno vid slutet av rundan 9 gånger av 10 på dom flesta FPS spel jag spelar online och då har liksom K:D ratio som förut var väldigt viktigt helt förlorat sin glans så att säga, och då ger jakten efter unlock nått att sträva efter, och då menar jag vapen och accessories, medaljer skiter jag helt i.

Var inte ett påhopp på dig personligen utan bara ett konstaterande att det är så överlag. Och måste säga att det känns väl lite som att spelet har misslyckats om det är så? Det ska väl vara roligt att spela fast man är bäst hela tiden? Låter på din post, kan ha missförstått självklart, som att det enda du gör när du spelar är att grinda. Är det verkligen syftet med ett FPS?

Tycker inte grindandet är kul, men det är ju alltid roligt att få presenter

Medlem

"man vill kunna kontrollera (balansen av) servrar världen över" Det är så jag läser det, men jag har kanske spelat för mycket Deus Ex och ser konspirationer för att bilda världsregeringar överallt.


signatur

Get Keisinger or die scrying
Puns is the path to the Dark Side

Medlem

Lol @ alla som tror att BC2 är dött online. Och personligen hade jag aldrig några problem med att hitta bra servrar på det. Känns som om alla whiniga pc spelare bara vill ha något att whina bara för whinandets skull.

Medlem
Skrivet av SajCo:
Skrivet av ghost79:
Skrivet av SajCo:
Skrivet av luddev:

Nog för att jag förstår att moddar är kul och så, men för mig skulle det inte avgöra om jag köper ett spel eller inte iaf. Jag köper ju spelet för att jag gillar det som det är, eller?

Varför köpa ett spel om du är ute efter något annat?

Man köper spelet för att man gillar det, och att det är det man är ute efter MEN det ökar livslängden om det senare kommer lite roliga mods.Skalar man bort den delen, så får man mindre för pengarna vilket är lite tråkigt.

Något man kanske inte tänker på i första taget när man köper ett spel, men ändå något som är väldigt bra.

Bra för den skara som vill modda sönder det spelet man köpte från start. ( Ganska knäppt, enl mig. ) Men se då till att ta bort dessa skräpservrar från spelet helt och lägg dess på nån websida eller nått så vi övriga som vill spele spelet utefter vad programerarna bestämt, slipper alla dessa skumma 13-18 åriga servrar med bortplockade vapen, brgänsningar i fan han själv inte kan komma på.

Märks att du inte vet vad du pratar om, för det första så är det väldigt sällan man kan se modifierade spel i orginalspelets serverlista. (Nu snackar vi helmodifierat) Annars brukar det finnas bra filter för det, du tar rosa elefanter utifrån luft just nu.

Att det skulle vara knäppt att modda sönder ett spel, skulle vara att kalla alla cs spelare knäppa för att de inte spelar halflife 1 istället. Det är ju trots allt ett av de största e-sport spelen, så de funkade ju tydligen bra för programmerarna att vara lite "Knäppa".

"Spoken like a true modder"
CS är ett helt nytt spel, enl mig. Det moddarna gör att begränsa ett orginalspel. Dessutom på ett sätt som tar upplevelsen helt från spelet och inriktar sig bara på ett trångsynt spelalternativ som är skittråkigt att spela. Det är vad jag tycker.
Tycker du är kul att ta bort vapen, kicka folk till höger och vänster för att använda vissa vapen eller bete sig på ett visst sätt ( campa etc ) ungefär som du ägde spelet och bestämde hur andra skulle spela samma spel som de betalat like mycket pengar för, anser jag inte hör hemma i ett publikt spel.
Sådana små-Stalinister kan gå o leka nån annanstans.

Medlem
Skrivet av xLas:

Bra, då slipper man 1 mbit servrar som Pojke 12 år har i sin garderob, istället får man relativt stabil ping på ALLA servar.

I och för sig...och som någon sa, man slipper småungar som fuskar mega och kickar andra från sin server för småsaker eller när det går dåligt för dom.

Å andra sidan...klarar dom verkligen av att få upp all den mängd officiella servrar som behövs? ...vet dom vad dom har gett sig in på?

Om folk inte kommer kunna spela online bara för att det inte finns tillräckligt med servers med plats på kan ju det bli ett episkt misslickande för spelet.


signatur

Hemsidan för min "persistent world server" för Neverwinter Nights 1:
http://genesisnwn.weebly.com/

Skriv svar