L.A. Noire-skaparna nära konkurs

Robot
L.A. Noire-skaparna nära konkurs

Den problemtyngda studion tycks vara på väg att möta sitt öde.

#nyhetstips, #la-noire, #team-bondi, #rockstar-games, #rockstar-leeds


Medlem
L.A. Noire-skaparna nära konkurs

Jaha, ofta är det ju företag som släpper spel som säljer dåligt som kursar.
Men dom är lite speciella "Down Under"


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Skittråkiga nyheter. LA Noire var ju lite udda på ett positivt sätt, hade gärna sett fler dylika spel.
Jag hoppas de kan hitta en lösning :/

Medlem

Det låter väldigt märkligt det hela. Visst, man kan ha stora kostnader och tidigare skulder men om man gör ett spel som L.A. Noire som gör stark försäljning så borde man åtminstone köpt sig tidsfrist, inte konkurs när väl intäkterna ökar...? Isåfall borde man kånkat innan spelet släppts.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Låter inte kul. Jag har bokat Windows-versionen, så jag hoppas att den inte blir påverkad.

Medlem

Riktgit nice med Rockstar Leeds som släpper L.A. Noire blir att köpa bara för det


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Lugnt ea köper upp dom om 2 dagar;)

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Riktgit nice med Rockstar Leeds som släpper L.A. Noire blir att köpa bara för det

Allt de gör är väl att porta spelet? Jag förstår inte vad som är så speciellt med det

Det finns nog en framtid för Team Bondi, don't worry...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av v1lle3:

Låter inte kul. Jag har bokat Windows-versionen, så jag hoppas att den inte blir påverkad.

Portningen görs av Rockstar Leeds, så bör komma ut ändå fast man vet aldrig. Väntar också på den.

Skrivet av Paddington:

Det låter väldigt märkligt det hela. Visst, man kan ha stora kostnader och tidigare skulder men om man gör ett spel som L.A. Noire som gör stark försäljning så borde man åtminstone köpt sig tidsfrist, inte konkurs när väl intäkterna ökar...? Isåfall borde man kånkat innan spelet släppts.

Inte riktigt så det fungerar, förläggaren (Rockstar) tar de ekonomiska riskerna och betalar utvecklaren (Team Bondi) i förskott som delbetalningar under utvecklingsperioden.

Medlem

Tråkigt att höra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hoppas inte speltypen dör bara. Önskar mig fortfarande ett Miami Vice Noire ;D


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av v1lle3:

Låter inte kul. Jag har bokat Windows-versionen, så jag hoppas att den inte blir påverkad.

Portningen görs av Rockstar Leeds, så bör komma ut ändå fast man vet aldrig. Väntar också på den.

Jag läste det i artikeln ;D

Medlem

Tråkigt...LA:noire va ju ett roligt och bra spel! :/

Medlem

Tråkiga nyheter, utvecklare som gör bra spel borde inte hotas av konkurs, men its a mad world som Gary Jules säger


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hoppas det släpps en PC-version, fick aldrig spelat någon av konsolversionerna och jag tycker spelet verkar väldigt intressant.

Inaktiv

Jag som vill ha en uppföljare och mera DLC.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av obitwice:

Jaha, ofta är det ju företag som släpper spel som säljer dåligt som kursar.
Men dom är lite speciella "Down Under"

Jag tror det har lite med utvecklingskostnaden att göra. Det tog flera år att göra spelet och det sålde väl inte tillräckligt för att dom skulle gå med vinst.

Jag hoppas att Rockstar kommer anställa personalen och starta ett nytt kontor. Rockstar Sidney

Ish
Medlem

Well Frank.. It seems that they.. *puts on glasses* Got bills to pay.. YEAAAAAHHHHH!!!!!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Well Frank.. It seems that they.. *puts on glasses* Got bills to pay.. YEAAAAAHHHHH!!!!!

Nej, bara nej.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tänkte just på det här igår när jag satt och spelade La noir!

Medlem

Så gåre om man inte släpper spelet till PC ... amatörer.

Inga bolag vill ju samarbeta med Team Bondi längre, så det är väl inte så konstigt i långa loppet. Synd om arbetarna, dock inte synd om Brendan McNamara och ledningen.

Medlem

[besserwisser]Det är Rockstar North som huvudsakligen utvecklar GTA, medans Rockstar Leeds har gjort några av spin-off spelen.[/besserwisser]

Medlem
Skrivet av Javas:

Tråkiga nyheter, utvecklare som gör bra spel borde inte hotas av konkurs, men its a mad world som Gary Jules säger

Actually så är det Tears for Fears som säger det, Gary Jules kom bara och apade efter^^


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Javas:

Tråkiga nyheter, utvecklare som gör bra spel borde inte hotas av konkurs, men its a mad world som Gary Jules säger

Actually så är det Tears for Fears som säger det, Gary Jules kom bara och apade efter^^

Åfan, man lär sig nåt varje dag


signatur

Game long and prosper

Medlem

Trist. Hoppas det inte drabbar eventuella framtida DLC's, det finns mängder med potential i LA Noire-världen att fylla!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Trist. Hoppas det inte drabbar eventuella framtida DLC's, det finns mängder med potential i LA Noire-världen att fylla!

Ja, jävlar det hade jag helt glömt bort, jag vill ju ha så mycket dlc som möjligt till det spelet!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem
Skrivet av obitwice:
Skrivet av Anwest:

Trist. Hoppas det inte drabbar eventuella framtida DLC's, det finns mängder med potential i LA Noire-världen att fylla!

Ja, jävlar det hade jag helt glömt bort, jag vill ju ha så mycket dlc som möjligt till det spelet!

Trodde inte jag om dig.

12
Skriv svar