Star Wars (BD) bojkott

Medlem
Star Wars (BD) bojkott

Jag som har längtat i åratal efter "Star Wars: The Complete Saga" på Blu-Ray, och så förstör George Lucas filmerna. Om detta nu stämmer och inte är fake så hoppar jag över denna release hur ont det än gör.

(Ändring: "Nooo" skriket av Vader)

(Ändring: Ljudet då Obi-Wan gör entré. Låter sjukt löjligt.)

Så vad tycker ni? Bojkott eller inte?

/Walter

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Star Wars (BD) bojkott

OMG NOOOOO!
Jag som faktiskt var sugen på dessa. George Strikes Again.

Tycker faktiskt ljudet när Obi-Wan "räddar" Luke från originalet var till och med rätt dåligt. Skulle varit bättre, imo, om han bara gick där och de blev rädda pga något "mindforce" aktigt som han sedan förklara lite snabbt för Luke när han vaknat upp.

Det nya ljudet finns det ju ingen som helst förklaring till att de gjorde. Wtf har inte sandfolket ögon, såg de inte att han inte var större än va de själva var och att de dessutom var tre st mot en ?
George Lucas vs Logic = George Lucas wins.

För nöja mig med HDTV versionerna då tills en "special-ultra-original-laserdisc-1080p" version kommer ut.

Medlem

Jag kommer inte ihåg original-ljuden, men dessa låter sjukt fula.
Varför vill man ens "bättra på" något, då det antagligen var bra från början?

Medlem

I det första klippet då Vader försöker bestämma sig om huruvida han ska hjälpa sin son eller inte så gjorde han inte ifrån sig något ljud alls i originalversionen då han ingrep. Det var just det som gjorde den scenen så stark.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Jag tycker Darths tveksamhet kommer fram bättre, hans mänsklighet när han dividerar med sig själv: "No", och "No" - igen känns mer "verkligt".

Obi-Wans "skrik" tillför inget speciellt eller förstör tycker jag...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av WaltX:

I det första klippet då Vader försöker bestämma sig om huruvida han ska hjälpa sin son eller inte så gjorde han inte ifrån sig något ljud alls i originalversionen då han ingrep. Det var just det som gjorde den scenen så stark.

Nästan så att jag hade för mig att han inte sade något.

Medlem

Obi-Wan-skriket kan ju inte finnas i filmerna, det låter och ser ju mest parodiskt ut. Jag kommer att köpa filmerna oavsett, det handlar om några ljudeffekter och kommer knappast att förstöra filmerna. I alla fall inte mer än vad det gjorde att peta in Hayden Christensen som spöke i Return of the Jedi.

Inaktiv

Jävla pajas lucas. ge mig original versionerna på bluray istället.

Medlem
Skrivet av WaltX:

I det första klippet då Vader försöker bestämma sig om huruvida han ska hjälpa sin son eller inte så gjorde han inte ifrån sig något ljud alls i originalversionen då han ingrep. Det var just det som gjorde den scenen så stark.

Exakt, håller med fullständigt. Det var hans tystnad och fysiska rörelser/reaktioner som gjorde scenen odödlig. Hur får man för sig att pilla med nått sånt IDAG?

Allt mer ofta känns det som Lucas nästan bara hade tur när han träffade mitt i prick med den ursprungliga trilogin. Den nya trilogin har sina ljusa punkter men överlag är den extremt medioker i jämförelse. Han har dessutom sabbat mer än han förbättrat genom alla "facelifts" över åren med ursprungstrilogin.

Låt oss heller ej glömma hur Star Wars som IP våldtas om och om igen med dagens speltitlar. Tacka vet jag Dark Forces/Jedi Knight.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar